zw
door zwanen_1 May 9, 2010 om 23:13
Huishouden & energie

Reservoir vullen

Zinds enige tijd loopt het reservoir van het toilet slecht vol.

Het probleem is van de ene op de andere dag ontstaan.

Kan dit aan het kraantje liggen?

3933 2 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 10, 2010 om 00:10
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag zwanen,

Er vanuit gaande dat niet iemand het stopkraantje verder dichtgedraaid heeft:

Wanneer dit van de ene dag op de andere is ontstaan kun je de volgende test doen om te zien of de spoelbak wel goed afsluit en er niets continue iets water wegloopt.
Kleef een toiletpapiertje tegen de achterkant binnen in de toiletpot, net boven het waterniveau. Er moet een flapje aan de bovenzijne iets van de pot afhangen. Wordt dit flapje na enige tijd ook nat, dan blijft er iets water uit de bak lopen waardoor het vullen langer duurt. De zitting van de rubber afsluitballon is vuil geworden of de ballon is stuk op de rand van de zitting. De ballon moet dan vervangen worden.

Blijft dit flapje droog, dan kan het haast niet anders zijn dan een vuiltje in de waterleiding bij de stopkraan of de vlotterafsluiter dat de stroming in de vlotterafsluiter (bijna) blokkeert. De vlotterafsluiter moet dan gedemonteerd en op goed functioneren gecontroleerd worden.

Met een emmer onder de stopkraan kan deze even open gedraaid worden om vuil bij de stopkraan weg te spoelen. Daarna de gereinigde vlotterafsluiter of een nieuwe monteren.

Het vullen van de spoelbak kan 2 tot 5 minuten duren. Langer is lastig.

Hardware ERror MAN.

fo
door foxxo - May 17, 2010 om 22:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

geachte zwanen
Uw wc probleem zit in de stortbak in de stortbak zit een mechanisme wat het water doorlaat en afsluit.
stopkraan wc dichtdraaien binnenwerk uit de stortbak halen achterkant plastic moer
los draaien daar moet een zwarte tule zitten waar denk ik een scheurtje in zit, te halen
bij een loodgieters zaak