na
door navman May 10, 2010 om 19:40
Huishouden & energie

Restbetaling

Wij hebben in begin november een bed met nachtkastjes gekocht.Bij de levering in Januari was alleen het hoofdeind uitgezonderd het inzetpaneel in de goede kleur. De rest was allemaal fout. Bij de tweede keer werd de verkeerde maat bij de winkel geleverd.Bij de tweede levering waren de pootjes van de nachtkastjes niet allemaal in de goede kleur. Bij de derde afspraak kwam de monteur weer met de verkeerde pootjes aan. Wij hebben nog altijd het restbedrag niet betaald en vinden dat we de winkel nu wel voldoende gelegenheid gegeven hebben om een en ander op te lossen. Wat ons betreft is de maat vol en hoeven ze helemaal niet meer te komen en houden wij het restbedrag (ca 25% van het totaal). Wat is ons recht hierin?

1897 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem is dat u eigenlijk maar 2 keuzes heeft:
1- de gehele aankoop ontbinden
2- ze de gelegenheid geven om alsnog het juiste te leveren en dan de rest betalen.

Uw optie kan alleen als de beddenzaak ermee akkoord gaat.

Wat u zou kunnen proberen is om de beddenzaak aangetekend een brief te schrijven waarin u
a. verteld wat er tot nu toe heeft gespeeld;
b. ze uitdrukkelijk in gebreke te stellen;
c. ze melden dat u thans geen andere uitweg ziet dan de gehele aankoop te ontbinden en het volledige bedrag terug te vragen;
d. te melden dat u bereid bent tot een schikking waarbij u het nog onder u zijnde bedrag achterhoud en het bed zoals nu geleverd accepteerd.

En dan afsluiten met:
"Ik verwacht binnen 5 werkdagen na heden een schriftelijk antwoord op mijn schrijven. Ontvang ik uwerzijds geen reactie, dan rest mij niets anders dan de gehele aankoop buitengerechtelijk te ontbinden.

Uitdrukkelijk behoud ik mij dan ook alle rechten en weren voor.

Uw antwoord vernemend,

Hoogachtend,

"

Succes

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

navman

Een derde oplossing zou kunnen zijn, dat zowel de koper als de verkoper het zwart op wit eens zijn over de koopsom minus de 25%. Komt die overeenstemming er niet, dan blijft er naar mijn mening geen andere keus over dan de aankoop eenzijdig te ontbinden wegens het leveren van een wanprestatie. Verstuur die ontbindingsbrief wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.