Retourneren artikel internet
Hanglamp gekocht via internet. Opgehangen en viel tegen. Terug gebracht. Helaas niet mogelijk om te retourneren. Omdat wij hem hadden Opgehangen/ gemonteerd is het niet mogelijk om te retourneren. Is dit volgens de wet waar? Of moet de verkoper de lamp terug nemen? In de voorwaarden op de site van de verkoper stond gemonteerde artikelen kunnen niet worden geretourneerd.
Een verkoper kan zoveel in hun voorwaarden zetten. Betekent natuurlijk niet dat die voorwaarden correct zijn.
Zijn er snoeren ingekort? Is door de montage een beschadiging aan bijv. de plafondbevestiging ontstaan? Heb je de originele doos nog?
Er is niets ingekort of kapot geen beschadigingen en alles in originele verpakking. Alleen plastic zak los geknipt.
Er is niets ingekort of kapot geen beschadigingen en alles in originele verpakking. Alleen plastic zak los geknipt.
In dat geval is er werkelijk geen enkele reden waarom je de lamp niet zou mogen retourneren.
Meer informatie https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/klantenservice/bedenktijd#zonder-reden-van-de-koop-af
Wijs de verkoper op je wettelijke herroepingsrecht.
Uitgaande dat er vóór het ophangen een deel montage noodzakelijk is waardoor de lamp voor de verkoper niet opnieuw verkoopbaar is snap ik de voorwaarde niet retour.
Als de lamp als een bouwpakket met allerlei los verpakte onderdelen betreft, die dus ook effectief in elkaar gezet is en niet meer in de "nieuw" verpakking zit, is er ook een reden. U zou toch ook graag een èchte nieuwe lamp ontvangen.
Altijd lastig om dit met een schaartje te knippen. We operationaliseren het tegenwoordig zo; U mag hetzelfde doen als u in een winkel met een artikel zou doen. Ophangen voldoet daar niet aan maar uitpakken zeker wel. Als de leverancier kan zien dat u het artikel heeft opgehangen heeft hij een punt maar als u het enkel heeft uitgepakt niet.
@@@ Ik retourneer zo vaak artikelen die ik even een paar weken heb gebruikt. Nee, geen kort in gebruik genomen stofzuigers of airfryers e.d. natuurlijk, maar wel (wand/hang)lampen (die ik ook wel eens heb opgehangen), klein meubilair enz.
Als alles nog in de staat is zoals je het artikel hebt ontvangen, is retourneren geen enkel probleem. Er is in dit geval dan ook geen enkele reden om de verkoper te melden dat je hem kort hebt opgehangen.
Dan heb je mazzel dat de verkoper het accepteert. Wat je doet gaat veel verder dan waar de wet voor bedoeld is.
Verkopers, meervoud dus.;-)) Je wilt toch bij een hanglamp toch even zien hoe de lichtval is? Dat kun je alleen maar zien door hem aan te sluiten.
Hanglamp zien, aansluiten? Men kan zo'n lamp ook even omhoog houden om contact te maken, zonder aan te sluiten. -;(( gewoon stekker in contact te doen?
U mag de lamp controleren op compleetheid en werking. Daarvoor hoeft deze niet te worden opgehangen. De controle, en tevens de controle op: "past deze wel of niet inmijninterieur" kuntu ook doen zonder deze op te hangen. In principe mag u alles doen wat u in een fysieke winkel ook mag doen om de lamp te beoordelen. Dan staat er op de site van de verkoper ook nog eens dat gemonteerde artikele niet kunnen worden gereourneerd.
Wanneer een lamp is gemonteerd en dat inhoudt dat deze niet meer kan worden verkocht dan kan de winkelier weigeren, danwel, de schade verrekenen met de aangeschafte lamp.
En pas op met wat MAbelle zegt: "gebruiken" mag niet. U mag slechts de functionaliteit beproeven. Voor een hanglamp geldt: deze moet werken. U mag die niet ophangen en een aantal dagen gebruikt hebben.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer