lu
door lucyl Jan 2, 2016 om 20:09
Huishouden & energie

Rolluik ging niet meer omhoog in garantie periode toch voorrijkosten

Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe voorgevel laten zetten kostte 19.000.00 nu ging het rolluik niet meer omhoog de cassette was kapot en ze hebben een nieuwe geplaatst die viel onder de garantie zei men maar ik moest wel €45.00 voorrijkosten betalen,ik was het daar niet mee eens,ja zei de telefoniste als de monteur van een wasmachine moet komen betaald u ook voorrijkosten ook in garantie tijd wat ik niet geloof een dan nog vind ik een wasmachine van €500 geen vergelijking met een voorgevel van 19.000 waar 10 jaar garantie op zit zoals ze adverteren, ik ben erg boos over deze slechte service en raad ook iedereen af om met deze firma in zee te gaan.

953 2 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2016 om 20:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Volstrekt onjuist en in strijd met wetgeving! Een product dat niet aan
De verwachting voldoet MOET wettelijk gratis worden hersteld/vervangen. Afdwingen kost echter geld, iets voor de Bel bus?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2016 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik neem toch aan dat u die voorrijkosten niet betaald hebt? Bij iets  wat onder garantie gerepareerd of vervangen wordt, kunnen natuurlijk geen voorrijkosten gerekend worden. Of het nu een wasmachine is, of een nieuwe voorgevel.
Het ligt er natuurlijk wel aan waardoor het rolluik kapot gegaan is. Als dat uw eigen schuld was, is het waarschijnlijk uit coulande vervangen, maar dan zijn de voorrijkosten terecht,

lu
door lucyl Jan 2, 2016 om 20:51
18 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb nog niet betaald en het is niet mijn schuld ,de casette was binnenin kapot hij rolde niet meer op .