he
door heily Mar 20, 2010 om 17:55
Huishouden & energie

Rolluiken

is er iemand die het bedrijf schaduw.nl kent als leveransier van rolluiken het 0900nr is nergens terug te vinden waar ze eventueel zitten en of het een bonafide bedrijf is want je kan alleen via internet bestellen bvd hely

4629 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 20, 2010 om 18:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als ze alleen maar per email of een 900 nummer bereikbaar zijn, zou ik er geen zaken mee doen. Je moet zelf opmeten, blijft daarvoor ook verantwoordelijk of moet extra kosten betalen, dan komen ze nakijken.

Als je zelf monteert, dan zal - bij problemen - het wel aan een "verkeerde montage liggen als er iets mis is. Als je de montage door hun laat uitvoeren, dan komt er nog eens een fiks bedrag bij.

Met opmeetcontrole en montage erbij, ben je dan nog zoveel goedkoper uit, dan bij een plaatselijke firma? Garantie lijkt mij makkelijker te halen bij een plaatselijk bedrijf, dan bij een email contact of duur 0900 nummer.

Die lovende klantenreacties zou ik maar met een korreltje zout nemen. Die kunnen ze er ook zelf opgezet hebben.

Ze zijn ook niet aangesloten bij de Geschillencommissie Zonwering. Wordt nergens genoemd en in de Algemene Voorwaarden staat dat je voor geschillen naar de rechter moet.

Daar dit speciaal gemaakte zaken zijn, geldt voor deze producten niet de ontbindingsregels voor kopen op afstand.

Vladja

vladja
door vladja - Mar 20, 2010 om 18:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nadat ze zeggen - in dit geval terecht voor op maat gemaakte zaken - dat de wetgeving kopen op afstand, wat betreft bedenktijd niet van toepassing is, zetten ze wel de wet neer.

Maar wat staat er in de wet:

Informatieplicht webwinkelier
Een belangrijk aspect uit de wet is de informatieplicht voor de verkoper. Deze is verplicht in ieder geval de volgende zaken vooraf aan de consument te vermelden:

* zijn identiteit en adresgegevens

Een email-adres en een betaald 0900 nummer, geen Kamer van Koophandelnummer gezien.

Hebben ze zelf ook een schaduwkant ??

Vladja

elenay
door elenay - Mar 20, 2010 om 21:20
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Schijnbaar hebben ze een schaduwkant, want ik akn ze niet vnden bij de kamer van Koophandel en als ik dan de voorwaarden lees:
Klik hier dan heb ik
zo mijn bedenkingen.

Maar er is snel achter te komen.

Stuur ze een mail op hun websiteKlik hier voor de mail.

Krijg je geen antwoord dan weet je meer.

En dan nog zou ik dat antwoord even natrekken, want het gaat hier om grote bedragen.

hutch
door hutch - Mar 20, 2010 om 22:48
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Hely,

Schaduw.nl is geregistreerd door SUNWISE V.O.F. Een beetje googelen leert dan, dat dit bedrijf zit op het adres: Klompenmakerstraat 3, 1991 JJ Velserbroek.
Ook het telefoonnummer: 0900-4006000 is toegekend aan Sunwise V.O.F. voornoemd. Een ander telefoonnummer op deze naam is: 023-5380840.

Op voornoemd adres staat tevens het bedrijf BUSMAN V.O.F. Zonwerings- en Aannemersbedrijf.

Op voornoemde website staat o.a. het volgende vermeld (onder 'wetgeving'):
"Informatieplicht webwinkelier: Een belangrijk aspect uit de wet is de informatieplicht voor de verkoper. Deze is verplicht in ieder geval de volgende zaken vooraf aan de consument te vermelden: zijn identiteit en adresgegevens". . . ..

Tja........ dit is inderdaad wel duidelijk! Maar verder....? Identiteit, adresgegevens.... op die site??

SUNWISE staat ingeschreven bij de KVK als:
BZG Trading, zelfde adres. KvK nr: 34055862.

Gr. Hutch

blekkie
door blekkie - Mar 21, 2010 om 00:04
18 Antwoorden / 7 Vragen

had rolluiken besteld netjes gekregen,, ben dik tevreden

blekkie
door blekkie - Mar 21, 2010 om 00:54
18 Antwoorden / 7 Vragen

vladje ,,ik vindt dat uw vlug met een reactie komt ,daar ik ervan uit ga dat schaduw.nl ,een eerlijk bedrijf is ,ondangs dat het 0900 nummer heeft