le
door leeuwis007 Oct 23, 2004 om 15:48
Huishouden & energie

Seats en sofa's

Wat zijn uw ervaringen met Seats en Sofa's? Wij hebben daar namelijk een bankstel (2 en 3zits) gekocht en na het ophalen bleek bij thuiskomst  dat er allemaal vlekken (soort lijmvlekken) op de 3zits zaten. Ook zat er aan de achterkant een gaatje in het leer.  Wij hebben de 3zits teruggebracht en kregen een leenbank mee. Later kregen wij te horen dat wij de 2zits ook na moesten brengen en dat wij dan een heel nieuw bankstel zouden krijgen. Na 7 weken was daar het nieuwe bankstel. De winkelmedewerkers hadden deze gecontroleerd en oke bevonden.

Na een maand of 2 a 3 dat wij de nieuwe banken hadden opgehaald zit er in de 3zits een enorme kuil.  Het gaat om het linkerzitkussen. Dit lijkt erop dat het kussen naast het middenschot is gezakt en/ of dat er een veer losgeschoten is. Wij hebben onmiddelijk gebeld en wij kregen 2 opties: Iemand langs laten komen voor € 50,00 die de bank eventueel kan maken óf de bank op een speciale reparatiedag terug naar de winkel brengen in de hoop dat ze hem daar kunnen maken. (Dit betekent dus dat we wéér heen en weer moeten rijden voor die rotbank waar je van mag verwachten dat hij langer dan een paar maanden meegaat.)

Wat zijn jullie ervaringen hiermee want wij worden er een beetje moe van zo onderhand!!

804 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2004 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent niet de eerste en zeker niet de laatste die hier een vraag stelt over seat en sofa's het is en blijft een drama,
Type eens in het vak zoeken op achter het kassa logo seat en sofas en klik op zoek u kunt zo alle eerder gestelde vragen (klachten) over dit bedrijf doorlezen.

Wat betreft de bank u kunt natuurlijk overwegen om deze te laten repareren, lukt dit niet dan houdt het natuurlijk op en kunt u de koop ontbinden en u geld terugeisen.

succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Oct 23, 2004 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag leewis007,

De eerste optie klopt niet omdat je nog dik in de garantieperiode zit. De verkoper is dan wettelijk verplicht (zie BW.boek 7) om de bank kosteloos te repareren.

De tweede optie klopt ook niet. De verkoper is wettelijk verplicht om binnen de garantieperiode zonder onnodige overlast  kosteloos de bank te repareren en dient derhalve zelf voor het vervoer van de bank zorg te dragen (dit is uiteraard ook weer gebaseerd op het Burgelijk wetboek boek 7)

Ik zou de verkoper hierop aanspreken en zeggen dat je met geen van de opties accoord gaat. Doe zelf (eventueel schriftelijk) een voorstel dat gebaseerd is op de wettelijke regels rond de wet Koop en garanties. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet alleen bij seats en sofa's maar ook bij ZITLAND nooit iets kopen

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

 @ mariannetje - wanneer ga je eens serieuze antwoorden geven op de gestelde vragen ipv loze kreten op oude draadjes ? Hiermee lever je geen enkele positieve bijdrage tot deze site en met normale antwoorden hopelijk wel. E.

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of kon ik daar een bankstel voor een tientje krijgen, ik wilde hem niet hebben......
Heb nog maar weinig mensen gehoord die daar waar voor hun geld hebben gekregen en niet zijn belazerd.
Koop die rotzooi gewoon niet, dan is het zo over en uit met dit soort lui, moeten jullie het tegen beter weten in eerst altijd voelen ???

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

vandaar dat ik ook mensen waarschuwt maar dat is volgens encarta geen positieve bijdrage (het is waarschijnlijk ook zo'n bedrieger)

dus voor alle mensen die op een eerlijke manier hard voor hun centjes werken geef je geld niet uit bij dit soort zaken

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

daar bedoel ik ook ZITLAND mee

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mariannetje,  ik spring even in de bres voor Encarta. Dat jij in hem een bedrieger veronderstelt, lijkt vooralsnog veel meer over jou dan over Encarta te zeggen. Zoals de boer(in) is vertrouwt hij (zij) zijn (haar) gasten, denk ik dan maar. Encarta heeft in dit gremium zijn sporen ruimschoots verdiend en terecht. Jou opmerking getuigt van een volwassenheid die gezien je naam wel bij je lijkt te passen. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ mariannetje,

Je zou een positievere bijdrage kunnen leveren door je aversie tegen Zitland toe te lichten, deze te beargumenteren, je ondernomen acties te vermelden en de uiteindelijke resultaten te behandelen.

Dan is er sprake van een toevoegende waarde, waar een ander iets aan heeft.

Brynnar

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is naar mijn idee sprake van een troll. Hoewel wij op dit forum weinig last hebben van dat soort lieden moeten wij ons niet laten verleiden tot bodemloze (en zinloze) discussies.

Zonder reacties zal het onderwerp weer snel afzakken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Troll

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ User123,

Alhoewel ik het niet eens ben met de wijze waarop Mariannetje haar mening ventileert en afgeeft op collega Paul, vind ik eerlijk gezegd jouw repliek ook niet een schoonheidsprijs verdienen. Persoonlijke aantijgingen kunnen beter op de daartoe bestemde webzijdes geplaatst worden (lees: Radar).

Brynnar

ve
door verwijderd - May 26, 2005 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

toch geweldig dat er al zoveel mensen op reageren. zien zeker hun inkomsten teruglopen

ve
door verwijderd - Mar 1, 2007 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik zelf gister ook 2 bankstellen gekocht , dacht dat het wel een goede winkel was , stom.
Bank bleek veel duurder te zijn. Want die ene die ik in de reclame zag was blijkbaar stof 1, wat volgens de verkoper een slechte stof was voor een 'tuinbankje' eerder.
Dus we kwamen een paar honderd euro duurder uit.
Hadden bijna niks voorradig, dus wij met een room kleurig bankstel weg , want tja was toch helemaal al naar Sliedrecht en Capelle ervoor gegaan.
Kwamen we thuis, eindelijk bank paar etages omhoog, bleek dat ze een paarse bank erbij hadden gedaan!
Die was ingepakt in karton dus had t zelf niet gezien. Veel gebeld vandaag met 'manager' van die winkel in Sliedrecht. Nee, ze hadden nergens staan dat ze reiskosten konden vergoeden. Heel vervelend maar we moesten toch maar echt die andere bank komen ophalen.
Kost me dus weeer het huren van een bestelbus + benzine.
Een en al ellende. Dus ik vraag me af, kan ik beter die banken nu helemaal ruilen, zou dit mogelijk zijn, en me geld terug vragen en ergens anders een bank te scoren?

Koop hier iniedergeval NIET!