La
door Lansink-Ve Jan 20, 2020 om 11:24
Huishouden & energie

Slechte service Atag.

Ik heb op 10 dec. een melding gedaan van een defecte vaatwasser merk Atag. Op deze vaatwasser heb ik nog garantie. 31 dec zou de monteur komen, maar dit werd ‘s morgens afgebeld er was een bep. onderdeel niet op voorraad. 10 dagen later heb ik een mail gestuurd omdat ik nog steeds niets had gehoord van de Atag. Hierop werd ik terug gebeld ( zelf  ook enkele keren geprobeerd te bellen maar na een uur in de wachtrij toch maar opgehangen omdat de gesprekskosten ook nog eens voor eigen rekening zijn) Maar wederom dezelfde mededeling het onderdeel was er niet. Nu inmiddes weer 10 dagen verder en nog steeds niets gehoor. Ik heb een bedrijf bij mij in de buurt benaderd zij kunnen hem wel maken maar dan vervalt de garantie. Hoe moet ik dit probleem oplossen. En iemand nog zo’n slechte ervaring met atag

4356 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2020 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u zult die vaatwasser niet rechtstreeks bij Atag gekocht hebben. Dus u moet de klacht indienen bij uw leverancier.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2020 om 11:33
16888 Antwoorden / 202 Vragen
2

Ik geef u een aantal verwijzingen naar de consumentenbeschermingswetgeving waarin o.a. is geregeld dat de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een deugelijk product. Het is , tenzij de vaatwadsser is gekocht bij een groothandel als bijv. Macro, dan de verkoper die u het beste kunt aanspreken bij een defect als dat zich openbaart binnen de voor een vaatwasser als redelijk de achten levensduur. U doelt mogelijk op fabrieksgarantie en dat zou dan betekenen dat het defect zich bijv. al binnen de twee of drie jaar fabrieksgarantie heeft voorgedaan. Voor u is dan evenwel de wetgeving van toepasing.
Zie o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijnhttps://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
e
n de indeze relevante integrale wetteksten: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel verder ook de artikelen 20 t/m 25 van BW boek 7

U behoeft dus hgelaaml niet naar Atag te bellen of dergelijk en bij hen om reparatie te vragen. Dat dient de verkoper dan te doen tenzij die zelf reparateurs heeft.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2020 om 13:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u bij de winkel waar u het apparaat gekocht heeft geïnformeerd?

1paul
door 1paul - Jan 22, 2020 om 11:58
3201 Antwoorden / 0 Vragen
0

meld je eens bij de verkoper en laat deze het oplossen...

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2020 om 12:22
7386 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dat een onderdeel er niet is, is een standaard smoes. Een berichtje naar de fabrikant/groothandel en je hebt hebt het in huis. Als ze nu gewoon melden dat er geen monteur op korte termijn beschikbaar is weet u tenminste waar u aan toe bent. Laat de verkoper het probleem oplossen en stel een termijn dat het opgelost moet worden.
En om verdere telefoonkosten te besparen, hier  kunt u kontact met de servicedienst opnemen via de mail of chat. .

defries
door defries - Jan 22, 2020 om 16:07
69 Antwoorden / 0 Vragen
0

Recent een reparatie gehad aan de combi magnetron, eveneens garantie. Geen problemen, keurig opgelost, met aangegeven dag en tijdstip wanneer de monteur langs zou komen.
Maar zoals in eerdere reacties, euvel melden bij de leverancier van het object. Deze neemt contact op met in dit geval Atag.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

het rooie draakje
het rooie draakje - Jun 14, 2024 om 14:52
Geldzaken & recht

Aflossing lening bij Vesting Finance van NN

Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
... Lees meer

mathijs_b
mathijs_b - Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.   Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".   De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer

Sk
Skyrider - Jun 10, 2024 om 17:20
Auto & vervoer

Auto verzekeren bij FBTO.

Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug. 

Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren. 

Lees meer