La
door Lansink-Ve Jan 20, 2020 om 11:24
Huishouden & energie

Slechte service Atag.

Ik heb op 10 dec. een melding gedaan van een defecte vaatwasser merk Atag. Op deze vaatwasser heb ik nog garantie. 31 dec zou de monteur komen, maar dit werd ‘s morgens afgebeld er was een bep. onderdeel niet op voorraad. 10 dagen later heb ik een mail gestuurd omdat ik nog steeds niets had gehoord van de Atag. Hierop werd ik terug gebeld ( zelf  ook enkele keren geprobeerd te bellen maar na een uur in de wachtrij toch maar opgehangen omdat de gesprekskosten ook nog eens voor eigen rekening zijn) Maar wederom dezelfde mededeling het onderdeel was er niet. Nu inmiddes weer 10 dagen verder en nog steeds niets gehoor. Ik heb een bedrijf bij mij in de buurt benaderd zij kunnen hem wel maken maar dan vervalt de garantie. Hoe moet ik dit probleem oplossen. En iemand nog zo’n slechte ervaring met atag

4310 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2020 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u zult die vaatwasser niet rechtstreeks bij Atag gekocht hebben. Dus u moet de klacht indienen bij uw leverancier.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2020 om 11:33
16860 Antwoorden / 202 Vragen
2

Ik geef u een aantal verwijzingen naar de consumentenbeschermingswetgeving waarin o.a. is geregeld dat de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een deugelijk product. Het is , tenzij de vaatwadsser is gekocht bij een groothandel als bijv. Macro, dan de verkoper die u het beste kunt aanspreken bij een defect als dat zich openbaart binnen de voor een vaatwasser als redelijk de achten levensduur. U doelt mogelijk op fabrieksgarantie en dat zou dan betekenen dat het defect zich bijv. al binnen de twee of drie jaar fabrieksgarantie heeft voorgedaan. Voor u is dan evenwel de wetgeving van toepasing.
Zie o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijnhttps://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
e
n de indeze relevante integrale wetteksten: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel verder ook de artikelen 20 t/m 25 van BW boek 7

U behoeft dus hgelaaml niet naar Atag te bellen of dergelijk en bij hen om reparatie te vragen. Dat dient de verkoper dan te doen tenzij die zelf reparateurs heeft.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2020 om 13:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u bij de winkel waar u het apparaat gekocht heeft geïnformeerd?

1paul
door 1paul - Jan 22, 2020 om 11:58
3155 Antwoorden / 0 Vragen
0

meld je eens bij de verkoper en laat deze het oplossen...

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2020 om 12:22
7366 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dat een onderdeel er niet is, is een standaard smoes. Een berichtje naar de fabrikant/groothandel en je hebt hebt het in huis. Als ze nu gewoon melden dat er geen monteur op korte termijn beschikbaar is weet u tenminste waar u aan toe bent. Laat de verkoper het probleem oplossen en stel een termijn dat het opgelost moet worden.
En om verdere telefoonkosten te besparen, hier  kunt u kontact met de servicedienst opnemen via de mail of chat. .

defries
door defries - Jan 22, 2020 om 16:07
69 Antwoorden / 0 Vragen
0

Recent een reparatie gehad aan de combi magnetron, eveneens garantie. Geen problemen, keurig opgelost, met aangegeven dag en tijdstip wanneer de monteur langs zou komen.
Maar zoals in eerdere reacties, euvel melden bij de leverancier van het object. Deze neemt contact op met in dit geval Atag.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer