An
door Andre497 Nov 14, 2019 om 10:08
Huishouden & energie

Stukjes koper in zwart granieten keukenblad.

Eind 2018 is onze nieuwe keuken geplaatst met een granieten keukenblad.
Bij levering van de keuken en het blad had ik al aangeven dat er koperen stukjes op het blad te zien zijn. De chauffeur gaf aan dat ik dit later met de service afdeling van het keuken bedrijf moest afhandelen.

Nu 1 jaar later is het nog niet opgelost. Wij geven aan dat we dit niet zo hebben besteld en hun reactie daarop is dat dit bij natuursteen normaal is en ze verwijzen naar een bordje bij hun showroom waar op staat dat natuursteen kan afwijken of iets degelijks. Tijdens de verkoop is nooit aangegeven dat er on willekeurige koperen stukjes in het blad konden zitten en op basis van een monster hebben we voor dit type en kleur blad gekozen. Op dit blad waren deze koperen stukjes niet te zien.

Wij kunnen en gaan dit niet accepteren omdat dit de hele keuken verpest.

Ik heb al veel mails en teledibischt contact hierover gehad. De enige optie voor hun is om het om mijn kosten te laten vervangen door een blad wat geen koperen stukjes heeft. Hier gaan we niet mee akkoord.

Wat kunnen wij doen? Zijn er andere mogelijkheden om ons gelijk te halen. Het liefst nog even zonder tussenkomst van een rechter.

1119 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2019 om 10:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar graniet is een natuurlijk product, daar kan van alles in ingesloten zitten.

Maar waarom hebt u dat blad dan wel laten installeren, als het u zo tegenstond?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2019 om 10:14
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u lid van de Vereniugiung Eigen huis, vraag daar dan om advies of richt u tot uw rechtsbijstandsverzekeraar als u die heeft. U kunt u om raad vragen bij www.juridischloket.nl  U heeft iets geleverd gekregen dat niet voldoet aan hetgeen u heeft besteld en dat betekent m.i. dat de leverancier in gebreke blijft en dat is een civiele kwestie. En daarmee dus iets waarvoor mogelijk uiteindelijk een beslissing van een kantonrechter nodig is. U kunt wel zelf beginnen met een schriftelijke aansprakelijk stelling en kunt voorbeelden vonden op de sites van de consumentenbond en consuwijzer. Zoek dan met de term Voorbeeldbrieven.

me
door mein33 - Nov 14, 2019 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR ANDRE497 14 NOV. 2019 zwart granieten keukenblad.

dat er koperen stukjes op het blad te zien zijn.

L.S.

Als het een ""echt"" granieten keukenblad is dan kan daar natuurlijk niets aan worden toegevoegd of er worden uitgehaald.
Het zal dan ook niet om stukjes koper gaan maar om de één of andere steensoort dat al miljoenen jaren in het graniet zit dat nu bij (toeval) u op uw keukenblok ligt. Dat heb je met puur natuur producten.

Als u een namaak granieten keukenblad heeft, dan is dit een andere zaak en zou u een onafhankelijk expert kunnen laten beoordelen of dit wel of niet klopt.
Verder verwijs ik u dan naar de bijdrage van @heremietkreeft.

ma
door malty - Nov 14, 2019 om 12:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal voor de keukenboer misschien een goedkoop soort graniet zijn geweest.
Ik weet niet wat het aanrechtblad gekost heeft en of u voor die prijs een betere soort graniet had mogen verwachten.
Heeft u wel geklaagd bij de service-afdeling zoals de chauffeur geadviseerd heeft en wat was hun reactie?
Wanneer de keukenfirma het keukenblad niet gratis wil vervangen zult u niet zonder rechter kunnen.
Anders maar eens de belbus, de rijdende rechter of mr. Frank Visser rijdt visite proberen, scheelt weer kosten.

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2019 om 12:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen
panter22
door panter22 - Nov 14, 2019 om 12:53
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je ipv een effen granieten blad een glitterblad gekregen?
 Is de keukenzaak aangesloten bij een geschillencommissie?
Zo ja, dan moet je snel zijn, binnen 12 maanden na de klacht aan de keukenzaak.
https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen/

va
door vanlotjegetikt - Nov 14, 2019 om 15:42
809 Antwoorden / Vragen

Graniet is een stollingsgesteente en daar zit vaak veldspaat in.
Verder geen commentaar.