Er
door EricvanV May 22, 2023 om 18:53
Huishouden & energie

Tariefselect

Mijn moeder (73) is een paar dagen geleden gebeld door, naar nu blijkt, TariefSelect.


En ondanks dat ik haar hiervoor gewaarschuwd had heeft ze nu een nieuw energiecontract (bij Mega) ondertekent (handtekening online gezet, DOM).
Ze had/heeft een 3-jarig contract wat nog to Augustus 2024 loopt, dus tegen zeer gunstige tarieven.


In een bevestigingsmail staat het volgende: 


 


Onze klantenservice staat op werkdagen van 10:00 tot 17:00 voor je klaar op 0850163011.
Ook dat ze 14 dagen bedenktijd heeft.

Wazige website https://tariefselect.nl met met de volgende contact info:


TARİEF SELECT


Karaova Mahallesi S. Demirel Bulvarı No : 237, D:a2,


09400 Kuşadası/Aydın


TELEFON : 085-0163011


info@tarifselect.be


info@tariefselect.nl



Maar dit nummer is onbereikbaar en er wordt tot nu toe niet op mail berichten of vragen via het online contact formulier gereageerd.



Wat nu te doen?

7789 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ju
door juliomariner - May 22, 2023 om 18:54
1386 Antwoorden / 2 Vragen
13

In ieder geval het huidige energiebedrijf doorgeven dat als iemand probeert het contract op te zeggen ze hier niet op in mogen gaan!

Topantwoord

mahadma
door mahadma - May 22, 2023 om 19:05
11735 Antwoorden / 52 Vragen
12

Tel nr Mega 010 8800088, bel vooral aan het begin van de dag = 10 uur anders kom je r moeilijk door, sluiten om 16 uur. En meld daar de ongewenste overname.

sjjoppy
door sjjoppy - May 22, 2023 om 19:17
7377 Antwoorden / 3 Vragen
2

De mail die u hebt gestuurd goed bewaren als bewijs dat er binnen 14 dagen  is gereageerd.

marita5
door marita5 - May 22, 2023 om 19:25
11663 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Erikvanv , 

Ik weet niet waar u dit adres vandaan heeft , maar dit adres staat op de site : 

Tarief Select 
Ruimtevaart 22 , 3824 MX 
Amersfoort .
Tel : 085 0163011  

Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regels .

Ik heb een nieuwe overeenkomst gesloten , maar wil deze annuleren 

Hebt u een energiecontract getekend, maar hebt u zich bedacht? U hebt een bedenktijd van 14 dagen. De nieuwe energieleverancier moet u informeren over de bedenktijd. En hij moet u uitleggen hoe u kunt opzeggen binnen de bedenktijd. Heeft de leverancier dit niet gedaan? Dan is uw bedenktijd maximaal 1 jaar.

 

Hebt u het contract binnen de bedenktijd geannuleerd? Dan moet de nieuwe leverancier het contract ontbinden. U blijft bij uw oude leverancier. Gebruik onze voorbeeldbrief:

 
Let op

Kreeg u binnen de bedenktijd al energie van de nieuwe leverancier? Mogelijk moet u hiervoor wel betalen. En als u terug wilt naar uw oude leverancier, krijgt u mogelijk een nieuw contract. 

De voorwaarden : 

Tarief Select Nederland treedt slechts op als bemiddelaar. De overeenkomst wordt dan ook uitsluitend tussen de deelnemer en leverancier gesloten.
Voor energieproducten geldt een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Dit kan middels een aan betreffende aanbieder gerichte e-mail of brief. 

https://tariefselect.nl/algemene-voorwaarden.html  ( scroll naar beneden )

1paul
door 1paul - May 24, 2023 om 11:39
3344 Antwoorden / 0 Vragen
0
Er
door EricvanV - May 24, 2023 om 11:52
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Het is geregeld.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb Mega gebeld (moeilijk bereikbaar natuurlijk) en gemaild.

Na gebeld te hebben moest ik wachten op mail van Mega met een klantnummer (1e welkomst mail van Mega bevatte geen klantnummer).

Na dit gesprek een mail gekregen met bevestiging van dit gesprek en een ticketnummer van de supportaanvraag (netjes dit).

Na 1 dag een 2e welkomstmail mail gekregen met een klantnummer.

Op de mail met ticketnummer geantwoord met verzoek tot annuleren en het klantnummer bij vermeld.

Na een halve dag een bevestiging gemaild gekregen dat er is geannuleerd (mail bewaren!).

mo
door mof - May 24, 2023 om 12:00
3620 Antwoorden / 3 Vragen
0

Stuur binnen 14 dagen een email aan info@tariefselect.nl dat u afziet van het contract. En dan gewoon niet betalen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 24, 2023 om 14:04
2273 Antwoorden / Vragen
0
NatureTravel
door NatureTravel - May 24, 2023 om 14:21
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Maak gebruik van het recht om de overeenkomst te ontbinden, op basis van 'koop op afstand'.

Kijk op de website van ACM/Consuwijzer voor meer informatie en om te zien of uw moeder daar gebruik van kunt maken.

Zie: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Bertinieus - Oct 16, 2024 om 15:16
Voeding & gezondheid

Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel

Beste Kassa,

Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.

Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een ... Lees meer

De
De Adelaar - Oct 16, 2024 om 16:57
Geldzaken & recht
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op

Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op

De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:

"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06." Zie hier bijvoorbeeld ... Lees meer

WT
WTH2024 - Oct 14, 2024 om 20:14
Computers & telefonie

Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?

7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges. In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.

Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld. Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad! ... Lees meer