Er
door EricvanV May 22, 2023 om 18:53
Huishouden & energie

Tariefselect

Mijn moeder (73) is een paar dagen geleden gebeld door, naar nu blijkt, TariefSelect.

En ondanks dat ik haar hiervoor gewaarschuwd had heeft ze nu een nieuw energiecontract (bij Mega) ondertekent (handtekening online gezet, DOM).
Ze had/heeft een 3-jarig contract wat nog to Augustus 2024 loopt, dus tegen zeer gunstige tarieven.

In een bevestigingsmail staat het volgende:

Onze klantenservice staat op werkdagen van 10:00 tot 17:00 voor je klaar op 0850163011.
Ook dat ze 14 dagen bedenktijd heeft.

Wazige website https://tariefselect.nl met met de volgende contact info:

TARİEF SELECT

Karaova Mahallesi S. Demirel Bulvarı No : 237, D:a2,

09400 Kuşadası/Aydın

TELEFON : 085-0163011

info@tarifselect.be

info@tariefselect.nl

Maar dit nummer is onbereikbaar en er wordt tot nu toe niet op mail berichten of vragen via het online contact formulier gereageerd.

Wat nu te doen?

7789 9 Rapporteer

Topantwoord

ju
door juliomariner - May 22, 2023 om 18:54
1386 Antwoorden / 2 Vragen

In ieder geval het huidige energiebedrijf doorgeven dat als iemand probeert het contract op te zeggen ze hier niet op in mogen gaan!

Topantwoord

mahadma
door mahadma - May 22, 2023 om 19:05
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Tel nr Mega 010 8800088, bel vooral aan het begin van de dag = 10 uur anders kom je r moeilijk door, sluiten om 16 uur. En meld daar de ongewenste overname.

sjjoppy
door sjjoppy - May 22, 2023 om 19:17
7377 Antwoorden / 3 Vragen

De mail die u hebt gestuurd goed bewaren als bewijs dat er binnen 14 dagen  is gereageerd.

marita5
door marita5 - May 22, 2023 om 19:25
11663 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Erikvanv ,

Ik weet niet waar u dit adres vandaan heeft , maar dit adres staat op de site :

Tarief Select
Ruimtevaart 22 , 3824 MX
Amersfoort .
Tel : 085 0163011

Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regels .

Ik heb een nieuwe overeenkomst gesloten , maar wil deze annuleren

Hebt u een energiecontract getekend, maar hebt u zich bedacht? U hebt een bedenktijd van 14 dagen. De nieuwe energieleverancier moet u informeren over de bedenktijd. En hij moet u uitleggen hoe u kunt opzeggen binnen de bedenktijd. Heeft de leverancier dit niet gedaan? Dan is uw bedenktijd maximaal 1 jaar.

Hebt u het contract binnen de bedenktijd geannuleerd? Dan moet de nieuwe leverancier het contract ontbinden. U blijft bij uw oude leverancier. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Let op

Kreeg u binnen de bedenktijd al energie van de nieuwe leverancier? Mogelijk moet u hiervoor wel betalen. En als u terug wilt naar uw oude leverancier, krijgt u mogelijk een nieuw contract.

De voorwaarden :

Tarief Select Nederland treedt slechts op als bemiddelaar. De overeenkomst wordt dan ook uitsluitend tussen de deelnemer en leverancier gesloten.
Voor energieproducten geldt een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Dit kan middels een aan betreffende aanbieder gerichte e-mail of brief.

https://tariefselect.nl/algemene-voorwaarden.html  ( scroll naar beneden )

1paul
door 1paul - May 24, 2023 om 11:39
3344 Antwoorden / 0 Vragen
Er
door EricvanV - May 24, 2023 om 11:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is geregeld.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb Mega gebeld (moeilijk bereikbaar natuurlijk) en gemaild.

Na gebeld te hebben moest ik wachten op mail van Mega met een klantnummer (1e welkomst mail van Mega bevatte geen klantnummer).

Na dit gesprek een mail gekregen met bevestiging van dit gesprek en een ticketnummer van de supportaanvraag (netjes dit).

Na 1 dag een 2e welkomstmail mail gekregen met een klantnummer.

Op de mail met ticketnummer geantwoord met verzoek tot annuleren en het klantnummer bij vermeld.

Na een halve dag een bevestiging gemaild gekregen dat er is geannuleerd (mail bewaren!).

mo
door mof - May 24, 2023 om 12:00
3620 Antwoorden / 3 Vragen

Stuur binnen 14 dagen een email aan info@tariefselect.nl dat u afziet van het contract. En dan gewoon niet betalen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 24, 2023 om 14:04
2273 Antwoorden / Vragen
NatureTravel
door NatureTravel - May 24, 2023 om 14:21
646 Antwoorden / 8 Vragen

Maak gebruik van het recht om de overeenkomst te ontbinden, op basis van 'koop op afstand'.

Kijk op de website van ACM/Consuwijzer voor meer informatie en om te zien of uw moeder daar gebruik van kunt maken.

Zie: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd