bu
door bubbleblower Feb 4, 2020 om 13:29
Huishouden & energie

Verandervanenergie.nl/kassa-vara/ aanbiedingsprijs klopt niet

Via deze site krijg ik een aanbieding waarbij ik € 200,= cashback zou krijgen, maar wil ik ervan gebruik maken moet ik juist meer betalen dan de normale prijs. In mijn geval zit er € 257,= verschil tussen de aanbiedingsprijs en de werkelijke prijs.

Die aanbieding staat er al een tijd en er wordt nog steeds mee geadverteerd.
Het gaat om het product “1 jaar Groene Stroom & Gas Zeker + €200,- cashback”

Bij mijn vorige contract via de consumentenbond kreeg ik ook al niet de afgesproken korting, bestaan er nog wel betrouwbare energiebedrijven?

2015 14 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 4, 2020 om 13:31
1327 Antwoorden / 2 Vragen

zeker bestaan r nog betrouwbare energiebedrijven alleen u moet niet via dit soort wazige bedrijfjes overstappen. Kijk eens voor een eerlijke vergelijking op onafhankelijke vergelijkingssites als gaslicht.com etc.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2020 om 13:33
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat gebeurt nu eenmaal herhaaldelijk bij aanbiedingen waarvan  dan uiteindelijk de voorwaarden toch anders blijken dan dat u heeft gelezen (of dat juist niet heeft gelezen). En de site die u noemt is geen kassa-vara site! Ik zal bij de redactie melding maken van dit fenomeen.

bu
door bubbleblower - Feb 4, 2020 om 13:33
31 Antwoorden / 10 Vragen

Dat wazige bedrijfje is Kassa van de Vara.
https://www.verandervanenergie.nl/kassa-vara/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2020 om 13:42
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@BUBBLEBLOWER: dit bedrijfje is echt geen onderdeel van BNNVARA en blaas dus geen bubbels die meteen doorgeprikt kunnen worden. Het lijkt mij zinnig om uw melding over deze site te doen bij de ACM www.consuwijzer.nl  Dat nog afgezien van het absolute gegeven dat 'Verandervanenergie'geen energiebedrijf is maar een ..... waar men geld mee denkt te kunnen verdienen met een 'bubble' site als deze. M.a.w. trap dus ook niet in door andere geblazen 'bubbles'.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2020 om 13:46
16848 Antwoorden / 202 Vragen

En om de 'bubbles' nog duidelijker te maken: https://www.verandervanenergie.nl/over/ met de adres en contactgegevens.

Ziet u daar een BNNVARA adres? Ik niet. Als al gezegd, ik heb de kassa redactie geattendeerd op deze misleidende site.

br
door bravehenk - Feb 4, 2020 om 13:51
206 Antwoorden / 0 Vragen

De bedragen die ze laten zien zijn bedragen minus de cashback. De Cashback krijgt u pas na einde contractperiode. Je betaald voorschot over jaarbedrag zonder korting.

groeten Henk

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2020 om 14:08
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@BRAVEHENK, de site is niet van BNNVARA en de site is dus niet betrouwbaar maar m.i. misleidend.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2020 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u wilt overstappen na afloop van uw contract, doe dat dan via Gaslicht.com, 100% betrouwbaar. En zou er een probleem zijn, dan gaan zij er voor u achteraan en lossen het op.

Cashback volgt altijd aan het eind van het contract.

Al die half louche bedrijfjes moet u verre van blijven. Heeft mijns inziens ook helemaal niets met Kassa van doen,

bu
door bubbleblower - Feb 4, 2020 om 14:24
31 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens de site gaat het vergelijken via Kassa Vara;

"Hoe werkt energie vergelijken bij Kassa Vara.
Energie vergelijken bij Kassa Vara gaat uit van een heel ander principe dan energie vergelijken op een prijsvergelijkingssite."
Enzovoorts. Iedereen kan dat nalezen op: https://www.verandervanenergie.nl/kassa-vara/

Ik heb nooit beweerd dat het een Vara site is, dat maakt heremietkreeft ervan.
Feit is dat ze hun naam er voor lenen en claimen dat het vergelijken via Kassa Vara gaat, dan verwacht ik een betrouwbare site.

@Bravehenk; dan klopt het bedrag nog niet en betaal ik nog steeds € 57,=  meer dan het aanbiedingsbedrag*.
Overigens staat nergens in de kleine lettertjes dat je die cashback krijgt en ik heb al hele slechte ervaringen hiermee.

* Dat verschil zit 'm in de netbeheerkosten voor gas, die bij deze leverancier € 200,= euro zijn ipv € 143,= bij alle andere leveranciers.

diumenge
door diumenge Feb 4, 2020 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Praat niet zo dom man, elke bedrijf kan op internet toch de naam van een ander bedrijf noem. Ze kunnen ook wel een pagina maken waarin onder de naam van bubbleblower energie wordt verkocht.

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2020 om 14:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt op die site ook overstappen via de aanbiedingsprijs van Radar https://www.verandervanenergie.nl/energie-vergelijken-radar/
Sorry, maar gezien uw reacties vind ik u wel een beetje eigenwijs. Maar als u de hier gegeven waarschuwingen wilt negeren, be my guest.

Betrouwbaar overstappen kunt u doen via https://www.gaslicht.com/ of via https://www.pricewise.nl/

Redacteur
door Redacteur - Feb 4, 2020 om 15:44
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Beste Bubbleblower,

Deze website/dit bedrijf is geen onderdeel van Kassa/BNNVARA. De getoonde informatie is ook niet afkomstig van Kassa. Wij zullen hiervoor met de beheerder(s) contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
Danny

bu
door bubbleblower - Feb 4, 2020 om 15:53
31 Antwoorden / 10 Vragen

@ Graspollen

Ik wil gewoon overstappen voor de laagste prijs die ik heb kunnen vinden op meer dan 10 vergelijkingssites, waaronder Gaslicht en Pricewise.

Wou jij beweren dat Kassa Vara of Energiewijzer (van Ben Woldring, eigenaar Gaslicht) die dezelfde aanbieding heeft niet te vertrouwen zijn?
In ieder geval tonen zij wel de aanbieding, Pricewise of Gaslicht doen dat niet omdat die daar niets aan verdienen.
Dus welke site is eigenlijk het meest betrouwbaar?

Dat de prijs vervolgens niet klopt is niet mijn of hun schuld, maar die van de aanbieder.

@ Danny, dan mag je mij bedanken dat ik je erop attent heb gemaakt.
Dezelfde aanbieding is nog op een stuk of wat andere sites te vinden en ook op de site van de aanbieder zelf.
Graag zou ik er gebruik van maken, heb jij misschien bruikbare tips?

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2020 om 17:38
16848 Antwoorden / 202 Vragen

?? U heeft de redactie er niet op attent gemaakt. En vanuit de readctie kan er ook niets anders worden gedaan dan actie nemen in de richting van de website beheerder. Daaren boven vindt u als u zelf gaat zoeken heel veel bruikbare tips met betrekking tot wel betrouwbare sites.
Doer dus ook melding bij: https://meld.nl/melding/cybercrime/onbetrouwbare-websites/
Ter verduidelijking m.b.t. de melding: Hi ......., Bedankt voor de melding. We gaan er naar kijken. Met vriendelijke groet, Danny ....... (Kopie van ontvangen terugmelding)

Donuts
door Donuts Feb 4, 2020 om 17:48
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heremietkreeft, niet zo doordraven. Dit heeft niets met cybercrime te maken! Bovendien lees wat er op die site staat.

aurora1
door aurora1 - Feb 4, 2020 om 16:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan blijft toch lekker zitten waar u zit? U vertrouwt immers niemand en de adviezen hier ook niet. U weet nu wat u heeft, dus dan zou ik dat niet gaan veranderen.....

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2020 om 17:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote van Bubbleblower: Ik wil gewoon overstappen voor de laagste prijs die ik heb kunnen vinden op meer dan 10 vergelijkingssites, waaronder Gaslicht en Pricewise.

Wat bedoeld u met de laagste prijs? Toch niet het laagste maandelijkse voorschot hoop ik?

bu
door bubbleblower - Feb 4, 2020 om 21:34
31 Antwoorden / 10 Vragen

@Aurora1
Dat zijn slechte adviezen, bij Pricewise ben ik liefst 18,8% duurder uit, omdat die niet alle aanbiedingen tonen, maar alleen die je bij hun kunt afsluiten.

Het loont dus de moeite om verder te googelen dan je neus lang is, met als nadeel dat je dan soms ook desinformatie krijgt zoals nu is gebleken.
Die affiliates zijn over het algemeen zo onbetrouwbaar, louche of wazig nog niet.

Dit is ondertussen een rare site geworden met zo veel vijandige reacties, meestal in gebrekkig Nederlands, en figuren die je zelfs voor leugenaar uitmaken, wat natuurlijk meer over die figuren zegt dan over mij. Bravehenk en Tijger1 bedankt voor de normale nuttige reacties.