ha
door hansa194 Jan 28, 2010 om 14:25
Huishouden & energie

Verbruik radiator bij geheel open thermostaatkraan

Geachte Kassa-leden,
Bij een Senior mede-flatbewoner, is destijds door een CV-monteur een thermostaatkraan, op de radiator in de keuken, van binnen vast gezet in de meest open stand, zonder dat bewoonster hierover was ingelicht. Aan de buitenzijde van de thermostaatkraan was dit namelijk niet waarneembaar. Als de betreffende bewoonster de kraan b.v. op stand 2 zette, bleek hij dus in feite (1 1/2 jaar lang!!) altijd op stand 5 ingesteld. M.a.w. kon ze, zonder dit te weten, géén invloed uitrichten op de juiste instelling.Vanaf die tijd kreeg ze met veel hogere gasnota's te maken.Na de genoemde periode werd de kraan weer in oude luister hersteld, en kwam de bewoonster er pas achter wat zich destijds had afgespeeld. Volgens de Woningstichting,die óók de gas-voorschotten en eindafrekening int, is het voorgenoemde echter niet van invloed geweest op haar gasverbruik. Betreffende bewoonster, en ook ondergetekende denken daar anders over. Wie geeft mij de handvatten waarmee ik het e.e.a. voor deze bewoonster kan aanvechten ?! Bij voorbaat dank en vriendelijke groet, hansa194.

1072 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leest u hier eens.

Hier wordt zo wie zo de besparing ter discussie gesteld.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hansa194

Het zal wat het gasverbruik betreft wel van enige invloed zijn geweest.
Maar ik zie niet in wat u er nu nog mee kunt.
CV-monteur - 1 1/2 jaar.

En de bedoelings is de CV monteur (wbv) de rekening te sturen?
Ook het berekenen van de (evt.) extra gemaakte kosten, ben benieuwd hoe men dat uit kan/gaat rekenen.

De WBV stelt ook al dat het niet van invloed kan zijn geweest.
Bewijst u het tegendeel maar eens!
Lijkt mij: vechten tegen de bierkaai.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het e.e.a. is in opdracht/kosten van de WBV gebeurt. Genoemde bewoonster zit
met de gevolgen van een veel hogere gasnota dan normaal, waarschijnlijk mede veroorzaakt door genoemde ingreep. Om het tegendeel van de uitspraak van de WBV te bewijzen heb ik handvatten nodig die ik probeer te verkrijgen via dit forum. De kosten zijn globaal te berekenen aan de hand van criteria die ik hoop eveneens toegespeeld te krijgen. Het gaat er niet om dat deze mevrouw er rijker van wordt, maar ook zeker niet armer. Ik probeer met deze plaatsing een medemens te helpen die mogelijk onrecht is aangedaan!

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier

wordt de werking v.e radiatorkraan beschreven in punt 2.3

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond, bedankt voor de zeer uitgebreide info! Ik zoek het echter iets meer toegesneden op de door mij omschreven situatie, omdat ik op dit gebied niet al te technisch inzicht heb. Verder blijf ik openstaan voor alles wat me maar enigszins bij het onderhavige kan helpen! Met vriendelijke groet, hansa194.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stelt u uw vraag ook op het Ecologieforum

Ik ben helaas geen techneut.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag hansa194,

In feite zul je moeten zoeken naar andere bewoners in ongeveer dezelfde situatie. Als dan blijkt dat het verbruik onverklaarbaar hoger is (geweest), dan heb je een wankel handvat.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Aanvulling: je zou ook eens bij de energieleverancier kunnen navragen of het permanent openstaan van de hoofdradiator leidt tot een veel hoger verbruik.

Nogmaals sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond, bedankt voor je tip, heb me daar gelijk geregistreerd en het epistel geplaatst! Groetjes, hansa194

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan!

Zou u hier willen terug melden wat uw inziens de oplossing is van uw probleem?
Daar leren wij ook weer van.