ni
door ninojael Nov 11, 2005 om 13:41
Huishouden & energie

Verhoging energietarief OXXIO

Ik krijg net een brief van Oxxio dat ons contract stilzwijgend met een jaar is verlengd. De brief is gedateerd op 8 november 2005. Ook staat er in dat de engegieprijzen per 1 september 2005 omhoog gaan. Hadden ze mij dit niet voor 1 september moeten vertellen zodat ik nog kon beslissen of ik wel of niet mijn contract zou willen verlengen? Wie kan mij hier meer oververtellen? (de tarieven zijn nu hoger en gelijk aan die van Nuon)

524 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

md
door mdn - Nov 11, 2005 om 21:30
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee volgens mij hoeven ze je niet van te voren in te lichten, tip zeg alvast op voor volgend jaar

zadinia
door zadinia - Nov 12, 2005 om 00:20
77 Antwoorden / 25 Vragen
0

Nee, niet waar!


In de algemene voorwaarden van Oxxio, (http://www.oxxio.nl/Oxxio/Thuis/voorwaarden.htm) staat in artikel 3 dat ze binnen uiterlijk 30 dagen na verhoging van de tarieven de klant zullen informeren. Als je een op 8 november gedateerde brief krijgt, blijven ze in gebreke, dus kun je op die voorwaarde het contract ontbinden.
Stuur een aangetekende brief waarin je dit vermeld en vraag een bevestiging van het ontbinden van het contract per de door jouw gewenste datum.


Ik hoop dat dit je helpt en dat je van het contract af bent binnenkort. Succes en groetjes van Zadinia

zadinia
door zadinia - Nov 20, 2005 om 19:58
77 Antwoorden / 25 Vragen
0

Heb je al een reactie gehad? Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen, mede omdat een oudere heer in de straat hier hetzelfde probleem heeft.


groetjes, Zadinia

zadinia
door zadinia - Nov 30, 2005 om 13:53
77 Antwoorden / 25 Vragen
0

Zojuist contact gehad met OXXIO voor eenzelfde probleem. Klant mag zonder kosten direct overstappen naar andere leverancier!

ni
door ninojael - Nov 30, 2005 om 15:29
4 Antwoorden / 5 Vragen
0

Iedere keer dat je beld kost het je 0,15 per minuut daar komen ook nog de eventuele aangetekende brieven bij en niemand weet ergens van. Om deze reden hebben we besloten om het contract uit te zitten en dan het volgende jaar over te stappen. Is dit gelukt met een telefoontje?


We hebben storing met de computer gehad

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer