je
door jennemie Apr 11, 2013 om 17:29
Huishouden & energie

Verkeerde verf

Wij hadden verf besteld bij een verfzaak voor de trap RAL 9001. Op de trap zat een witte kleur geen RAL kleur.. Die kleur moesten ze mengen.Mijn man aan het verven natuurlijk boven aan begonnen dit is de trap van de zolder. Toen hij de trap 1 keer in de verf had vond hij dat de kleur niet overeen kwam met de kleur van de muren en verf beneden in de hal, daar zit overal RAL 9001 op. Gebeld met de verfwinkel er zou iemand lang komen niemand kwam, nog maar eens bellen, toen kwam er een medewerkster langs,volgens haar had de verf machine een fout heeft gemaakt, dus niet goed gemengd. Maar een leek kon zien volgens haar dat dit de verkeerde verf was scheen wat blauw uit .Had mijn man maar niet door moeten verven kon je volgens haar al zien bij de eerste streek. Had wel enkele dagen opgenomen om de klus te klaren. We zitten nu met een andere kleur verf op de trap dan we hadden besteld. Wat is nu mijn recht.

11409 6 Rapporteer

bi
door biels - Apr 11, 2013 om 17:33
55 Antwoorden / 0 Vragen

Alsnog de goede kleur verf krijgen en dan opnieuw schilderen.

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2013 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jennemie,

Als de verfmenger de fout gemaakt heeft, dan zou de verfwinkel je MINSTENS een bus nieuwe verf in de goede kleur moeten geven.
Kost wel wat extra werk, maar dan toch nog maar een keertje opnieuw schilderen.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Apr 11, 2013 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of misschien tevreden zijn met de verkeerde kleur? Nieuwe verf vragen en over een paar ja opnieuw schilderen.

ni
door nicolaas12 - Apr 12, 2013 om 11:48
7 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan altijd voorkomen dat er kleurverschil voorkomt bij mengen van verf!
Daarom moet je ook altijd bijvoorbeeld bij het kopen van behang de nummers controleren om dezelfde kleur te hebben!
Zelfs een fabriek die dagelijks dezelfde kleuren gebruikt en daze met een computer mengt kan niet dezelfde kleur garanderen.
Het is zelfs zo als je verf op verschillende soorten ondergrond gebruikt er al uit een pot verf kleurverschil kan ontstaan dit ligt aan de dichtheid van een product.
Tevens kan het aantal malen van het aanbrengen per laag een kleur verschil geven vooral met wit heb je pas bij minimaal drie deklagen de juiste kleur te pakken.
Neem een staaltje van de reeds eerder gebruikte kleur van de delen die U dus al had en kijk of deze wel echt de juiste kleur RAL 9001 hebben en laat eventueel deze namaken
Vreemd vindt ik dat de kleur niet standaard geleverd kan worden daar RAL 9001 een veel voorkomende standaard kleur is

simon55
door simon55 - Apr 12, 2013 om 12:08
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb dit jaren geleden ook gehad maar toen had men t foutief gemeng met t weinig kleurstoffen maar toen kwam men al gauw tot de conclusie dat als je n blik hebt van 1 liter (die waren er toen nog ) of eentje van 5 liter en ja dan moet je t aanpassen

mo
door mof - Apr 12, 2013 om 13:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

als de medewerk(st)er van de verfhandel zelf aangeeft dat de machine volgens haar fout gemengd heeft, dan geeft de verfhandel dus aan dat de afwijkende kleur volgens hen als gevolg van hun handelen is ontstaan. Ze zouden je de verf moeten vergoeden.
Dat je de hele trap hebt geschilderd doet er niet toe: natte verf kan namelijk altijd
van kleur verschillen met de gedroogde verf: om kleurverschillen te beoordelen moet de verf dus opgedroogd zijn.
Dat je ervan uit gaat dat de verf ok is en de hele trap verft en dan na droging pas erachter komt dat er een kleurverschil is, is dan jammer voor de verfhandel.