ge
door gemmagb Sep 12, 2008 om 22:37
Huishouden & energie

"verkoudheid" Ierse setter

Onze setter van 10 jaar (setters worden ca. 15 jaar) heeft enige maanden een "loopoog" wat verergerde toen er ook slijm (snot) uit het neusgat kwam aan dezelfde kant van haar oog De dierenarts heeft 2 anti-biotica kuren gegeven, daarna foto gemaakt (ze dachten dat er een verdachte kies was, waar toch geen zekerheid over is) en vervolgens zijn de neus en holtes zorgvuldig gespoeld, waarna ook een biopsie is gedaan of er sprake is van een schimmel. Weer een anti-biotica kuur tegen pusvorming en nu zijn we weer terug bij af: eenzijdig een loopoog en slijm in keel en neus; onze hond is duidelijk ziek, ze eet slecht hoewel ze geen koorts heeft. Als het laboratoriumonderzoek bekend is en negatief is, heeft de dierenarts voorgesteld naar de universitaire dierenkliniek van  Utrecht te gaan.

Onze buren hebben shetland's; doordat wij landelijk wonen is de hond altijd vrij en soms eet ze paardenuitwerpselen. Kan het zijn dat onze hond een paardenziekte heeft gekregen? Ik stel mijzelf daarbij wel de vraag of het dan niet vreemd is dat het maar aan één kant van de kop is. (Ik heb deze vraag nog niet gesteld aan onze dierenarts.)

Wie heeft hier ervaring mee? Is er een dierenarts die hierover "zijn licht wil laten schijnen"?

Bij voorbaat dank voor jullie meedenken en reactie.

808 4 Rapporteer

re
door rene2_1 - Sep 12, 2008 om 23:14
8 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,

Heeft uw dierenarts de hond al op de Ziekte van Carré getest? De symptomen die u schetst zouden nl. in deze richting kunnen duiden.

ge
door gemmagb - Sep 13, 2008 om 00:09
12 Antwoorden / 15 Vragen

het antwoord is nee. wat zijn de verschijnselen bij de ziekte van Carré precies?

Onze hond heeft  uitsluitend aan de rechterkant van de kop de ontsteking zitten. Of is dat typisch voor de ziekte van Carré?

Alvast bedankt voor je reactie.

kiran
door kiran - Sep 13, 2008 om 00:35
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gemmagb

Klik hier: hondenziekte carré

Geen idee wat uw beestje moet mankeren, maar ik denk dat als het met carré te maken zou hebben, dat uw dierenarts wel een test zou hebben gedaan, klinkt niet echt lekker.

Succes en beterschap!

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 13, 2008 om 12:22
859 Antwoorden / 10 Vragen

 Hallo

Als ik zo u verhaal lees over u hond, en denk weer terug aan de hond van de buren, identiek verhaal, ben ik bang dat het leukemie in de neusholte is.

Sterkte er mee.