te
door tea bouwhuis Oct 29, 2016 om 12:35
Huishouden & energie

VIVO pannen AH

We zijn de pannen van AH aan het opsparen,
Maar nu was ik benieuwd wat de waarde van deze panne zijn.
Dat staat er nl. niet bij vermeld,
Heb ze proberen te googelen maar kan ze nergens vinden.
Iemand enig idee? pure nieuwsgierigheid dit.

166589 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2016 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ze staan niet bij Villeroy & Boch vermeld!
Speciale actie van AH?

Als u de pannen vergelijkt met soortgelijke producten van dezelfde hoge kwaliteit dan komt u uit op een veel hogere winkelwaarde. Omdat de spaarproducten speciaal voor de spaaractie zijn ontwikkeld kan geen winkelwaarde toegekend worden. (van de site van AH)

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2016 om 13:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie ze op Marktplaats staan € 22,00 voor een steelpan van 16 cm? Compleet dwaas.

Maar zal ook wel weer derls nep zijn, net zoals die glazen.

pe
door pebk Jan 1, 2017 om 17:01
581 Antwoorden / 0 Vragen

De glazen waren niet nep. Ik kan er wijn in doen en ze drinken prima. Ze zien er ook mooi uit. Het is alleen geen kristal, maar kristalglas. Er zit geen loodoxide in maar bariumoxde, zodat het in de vaatwasser mag.

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, troost uzelf maar. Het zijn geen kristallen glazen. Maar wel stukken goedkoper.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2016 om 16:37
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Als u bij bijv google als zoekterm vivo opgeeft ziet u onmiddelijk resultaat!!! (tijger1@????)

edrick3
door edrick3 Oct 29, 2016 om 16:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar niet wat betreft die pannen!! Zoals TS ook al aangegeven heeft!

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2016 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit. Maar ik hoef ze niet.

Cookies
door Cookies - Oct 29, 2016 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Pfff, zelfs de zegels worden te koop aangeboden. Idioterie.

hansje klein
door hansje klein - Oct 29, 2016 om 17:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

In de AH-Bonus-brochure staat het logo VIVO, daaronder staat Villeroy & Boch Group, het is een merk van de nieuwe handelsmij SDV (sales Design Villeroy)  maar niets over pannen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2016 om 17:36
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Herhaald: even 'googelen en u ziet de prijzen van verschillende verkoopadressen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2016 om 17:36
16849 Antwoorden / 202 Vragen

ps de prijzen die diverse verkopers hantreren

chris74
door chris74 - Oct 29, 2016 om 18:11
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik vind het zo ie zo al een oplichtings actie als je eens gaat uitrekenen. je krijgt bij iedere 10 euro aan boodschappen 1 zegeltje. Voor 1 pan heb je 60 zegels nodig. Dat is 600 euro aan boodschappen. Dan heb je 1 pan waar je nog voor bij moet betalen ook AH telt zijn winst.

pi
door pieterwolters Nov 29, 2016 om 18:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, het O-woord....

yg
door ygnl Jan 19, 2017 om 23:32
Antwoorden / Vragen

Wat een onzin-redenatie. Boodschappen moet u sowieso halen. Dat zij de limiet bij 600 euro hebben gezet is hun goed recht. Er moet ergens een limiet zijn. De zegels krijgt u er als incentive gratis bij. De pannen koopt u, als u dat wilt, niemand verplicht u, voor een kortingsprijs. Maar als u niet wilt dat AH geld aan u verdient, ga dan ergens anders boodschappen doen. Weet wel dat waar u boodschappen gaat doen ook wéér winst aan u maken omdat zij de goederen ook goedkoper kunnen inslaan dan u....

Doe maar helemaal geen uitgaven meer, waar u ook heengaat en vooral geen pannen meer, er wordt namelijk altijd aan u verdient...ik vermoed dat u er overspannen van zou kunnen raken wanneer u dit leest....

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2016 om 18:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@chris74, wat nu  sowieso oplichting? De klanten van AH (of iedere andere supermarkt) staan toch niet onder curatele; men kiest toch zelf om die zegeltjes al dan niet te sparen. We zijn niet allemaal achterlijk om niet eerst uit te rekenen hoeveel euro's je moet uitgeven, wil je in staat zijn - ook nog met bijbetaling - één pannetje te bemachtigen? Ik zou wel zot zijn om daarom te gaan shoppen bij Appie. Net als het "gratis" boodschappen-pakket bij de PLUS. Ja, uiteraard is de stimulans om meer te kopen aanwezig, maar om nu het woord oplichting te gebruiken; daar ben ik het niet mee eens. Ze dwingen je niet; men mag sparen.

chris74
door chris74 Oct 29, 2016 om 18:45
564 Antwoorden / 44 Vragen

Idd oplichting is een groot woord, maar ik shop ook niet bij Appie. Mijn veels te duur.

tenormin
door tenormin Oct 29, 2016 om 18:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @chris74. Niet als je door de knieën zakt en de 'laag bij de grondse' artikelen koopt, hoor, dan is Appie best redelijk geprijsd.

Ma
door MacWally Nov 30, 2016 om 01:55
151 Antwoorden / Vragen

Ik kom graag bij AH minder kans dat je van die kopvodde aan de kassa tegenkomt zoals bij de Lidle of Aldi. Maar er zijn ook mensen hier die het begrip "sparen" niet kennen. Wil je sparen bij de bank moet je ook geld storten. @Christ. je hebt toch voor die 600 euro boodschappen of wil je die ook gratis ?

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2016 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hiep hoi, voor die pannetjes krijg je bij sommige boodschappen ook nog zomaar een extra gratis zegeltje. Straks begint het gejammer weer. Pannen zijn of waardeloos of uitverkocht.

To
door Tom 02 - Nov 29, 2016 om 16:25
2 Antwoorden / Vragen

Vandaag mijn eerste panopgehaald de braadpan 28cm 20 euro bijbetalen.
Bij uitpakken scheen de zon en ik zag direct dat de hele pan dus de chromen buitenkant en binnenkant met een soort ruw doekje waren afgeveegd. Lijkt wel iets van fijn staalwol. Dit hoort niet en zelfs mijnoude roestvrij stalen pannen hebben deze krasjes nog niet.

De baklaag zie je niet meer als er minder licht is maar heeft ook deze fijne krasjes.
Misschien dat men bij de eindcontrole te ruwe doekjes gebruikt om af te vegen.
Ik had bij de action en Blokker gekeken voor 20 euro en meer, maar daar is geen enkele pan met fijne krasjes, daar is nieuw ook echt nieuw. Zit te denken om terug te brengen.
Misschien alleen deze, maar van dit merk mag dit gewoon niet voorkomen.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2016 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tom02

Ern chromen pan? Bent u niet een beetje abuis?

zoekster1
door zoekster1 - Nov 29, 2016 om 16:40
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb smakelijk met de kassadame van AH gelachen om deze actie. Ze had ook zitten rekenen, hoeveel zegels je moest sparen en dan nog bijbetalen ook. Je zou wel gek zijn. Ga eens bij Action kijken, daar heb je ook goede pannen ;-)

To
door Tom 02 - Nov 29, 2016 om 16:51
2 Antwoorden / Vragen

@tijger1

Wat is het dan? Roestvrijstaal ofzo?
In ieder geval staat op de doos Hoogglan gepolijst de doos is inderdaad prachtig.
Maar ik zi eer nog meer op staan Teflon antiaanbaklaag.
En wat blijkt dat dit eigenlijk in de pannen industrie niet meer gebruikt gaat worden vanaf 2014, behalve nog wel in China worden veel pannen gemaakt met Teflon. Gelukkig heb ik een duur merk "Villeroy @ Bosch Group" staat er in dikke letters op de doos. Denk uit een mooie Duitse fabriek. Maar wat blijkt, staat in kleien letters op de doos Made in China. Zal de link plaatsen over Teflon zooi.

http://energiekevrouwenacademie.nl/pannen-met-zwarte-anti-aanbaklaag/

Dus deze chinese bekraste pan met Teflon gaat retour en dan koop ik bij de Blokker een keramische pan.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 29, 2016 om 18:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ja want voor een toppan moet je bij Blokker zijn.

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2016 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, die roestvaststalen pan is in hoogglans gepolijst. V&B is wel een duur merk, maar deze pannen zijn speciaal gemaakt voor AH, en nergens anders te koop, zij zullen wel van dezelfde "kwaliteit" zijn als de kristalglazen van de vorige keer. Dus ook halve nepperds.

ro
door roosje bbach Jan 24, 2017 om 22:02
Antwoorden / Vragen

Die pannen zijn echt waardeloos, ik ken iemand die de wok heeft en al heel snel beschadigingen, bij normaal gebruik.
Inderdaad de keramische pan bij de Blokker is 10 keer beter.
Ik koop altijd de pannen van BK en ben heel erg tevreden, heb jaren geleden een keramische wok gekocht en die ziet er nog uit als nieuw.

bo
door boris47 - Jan 1, 2017 om 03:13
27 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je AH pannen willen? Om de hele serie compleet te krijgen moet u al 9x60x€10,- aan inkopen doen. Daar bovenop komt nog de bijbetaling voor elke pan. Vergelijk ik de prijzen van Lidl en Aldi met AH zijn mijn boodschappen geen €5400,- maar €4250,- Een verschil van €1150,- waarbij ik nog niet eens rekening houd met de bijbetaling van ± €200,- Tot slot een pannenset van topkwaliteit b.v. van Fissler Intensa kost ± €500,-, dus die had ik dan al drie. Ook een zeer goede pan Black pearl van Elo is maar €199,- en dat zouden dan 7 sets zijn. Is gelijk de halve straat bevoorraad met nieuwe pannen. Geweldige aktie van AH. Ik zoek mijn pannenset wel op internet en heb dan gegarandeerd kwaliteit voor mijn geld.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 1, 2017 om 13:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Boris. Probeer eens  bij de Aldi of Lidl de volgende producten te kopen.
Heinz ketchup

Melk van melkunie
Coca Cola
Fanta
Lays  chips enz enz.
Ze kunnen dan wel goedkoper zijn maar zelfs slootwater smaakt beter als Freeway cola. De chips van deze prijsvechters smaakt muf gelukkig is het wel goedkoop. Bij Appie kun je gewoon alle A merken vinden en het is duidelijk terecht dat die duurder zijn.
Het is alsof in een Dacia rijden of in een BMW en dan roepen dat jou Dacia veel goedkoper was. Maar de BMW biest toch meer veiligheid, kwaliteit en zekerheid.

Maar je advies om voor een Fissler pan te kiezen vind ik wel helemaal top. Daar koken wij thuis ook mee,.Klassepan! Duurder maar.duidelijk beter.

tenormin
door tenormin Jan 1, 2017 om 14:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Fissler soeppan: 407 gulden destijds (in 1999). Er is geen betere. Weet niet meer wiens reclame slogan het was. ;-))

hansje klein
door hansje klein Jan 1, 2017 om 14:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een Miele-soeppan? U meent het niet. "Er is geen betere" is de slogan van Miele!

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook in een pan van 10 of 15 euro kan men perfecte soep koken. Wat een waanzin om daar 407 euro voor uit te geven.

pe
door pebk Jan 1, 2017 om 17:20
581 Antwoorden / 0 Vragen

@Diewilik, bij Aldi kun je prima Coca Cola kopen en andere A-merken. (link) Ook zijn de producten niet slecht. Groente, vlees enz. zijn prima van smaak. Vaak gaat het in de berekeningen mis met de hoeveelheden. Als wij producten van de Aldi of Lidl kopen (doen we niet heel vaak) dan kunnen we vaak een deel weggooien, omdat het verpakkingen groter zijn. Je bent dus net zo veel kwijt, maar per eenheid lijkt is het goedkoper. Je kunt echter geen halve pakken kopen.

Wat betreft BMW en Dacia, gaat de vergelijking ook mank. BMW scoort veel lager. Kan zo even geen cijfers van 2016 vinden, maar in 2013 stond Dacia op 2 met een 8,5 (hoger is beter) en BMW op 18 met een 6,5. (link)

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 1, 2017 om 21:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@pebk. Ik rijd zelf al vele jaren BMW en mijn oudste zus heeft een Dacia. Nu mag heel Nederland de Dacia een 8,5 geven (geen idee waarop is getest) en de BMW een kleine zeven maar stap maar eens van de één in de ander. Kijk eens naar de actieve veiligheidssystemen bij BMW als een voetganger oversteekt gaat deze al in de rem voordat mijn voet in de buurt van het pedaal is. Bijna heel zakelijk Nederland rijdt Audi, Mercedes of BMW en niemand in een Dacia. Het is een prima geprijsd vervoermiddel voor middellange afstanden maar in geen velden of wegen te vergelijken met de grote Duitse namen.

aurora1
door aurora1 Jan 1, 2017 om 22:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: +10.
Overigens vind je bij de Kringloper de versie onzinnig dure pannen vaak voor een enkele euro. Ik zou niet weten hoe je in een dure pan beter kunt koken dan in een wat voordeliger/voordelige pan.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 24, 2017 om 23:35
355 Antwoorden / Vragen

Beste Tea Bouwhuis,

Op de website van AH staat vermeld dat de pannen speciaal voor deze actie zijn ontwikkeld en er derhalve geen winkelwaarde aan kan worden toegekend. Men beweert echter dat "soortgelijke producten van dezelfde hoge kwaliteit (...) op een veel hogere winkelwaarde" uitkomen dan de bij te betalen bedragen.

In ons huishouden werd gespaard, maar na bezichtiging van de pannen en vergelijking met het aanbod van pak hem beet een IKEA hebben wij besloten deze actie aan ons voorbij te laten gaan. Gezien het aanbod van spaarkaarten en -zegels op o.m. Marktplaats zijn wij duidelijk niet de enigen.