tu
door tuin_1 Jan 17, 2011 om 12:24
Huishouden & energie

Vocht in muur door douche lekkage van buren

onze buren hebben zoals het er naar uit ziet een kapotte leiding in de douche muur zitten, deze muur is onze kinderkamer muur.
de muur staat aan onze kant bol van de schimmel en los komend pleisterwerk de schimmel is verwijderd en er komt nu zout uitslag, probleem de buren zijn zo sociaal als een looie deur en zeggen dood leuk nergens last van te hebben.
Ben bij ze in de douche geweest en tegelwerk heeft amper voegen oogt niet erg waterdicht kit etc.
De de schimmel aan onze kant zit ter hoogte van zijn douche kraan, daar om vermoet ik dat zijn kraan/leiding aansluiting in de muur kapot is.
ze gaan gelukkig van de zomer al verbouwen hij wou eerst niets repareren om dat hij nergens last van heeft maar ik heb hem zover gekregen dat hij afgelopen week bezig is geweest met hakken ik weet niet wat hij heeft opgeknapt ga het hem vandaag vragen.
mijn vraag is stel dat hij het afgelopen week gerepareerd heeft hoelang duurt het dan voor dat het vocht uit de muur is ongeveer 1,5m2 want dan kan ik pas beginnen met schimmel werende oplossing door een bedrijf of kan dat eerder.
wat kan er zelf aan gedaan worden of is het slim dit helemaal uit te steden i.v.m. verzekering
bedankt voor de antwoorden alvast

14862 3 Rapporteer

kl
door klaas13 - Jan 18, 2011 om 02:24
9 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon meteen je verzekering bellen en laten langskomen,je buren hebben ook een verzekering dus dat word wel geregeld

invalide
door invalide - Jan 18, 2011 om 09:32
787 Antwoorden / 5 Vragen

De WA particulier verzekering zal deze schade bij U moeten vergoeden.
Dus die WA van buren.
Zij veroorzaakte schade en als je te lang wacht is het moeilijker bewijsbaar.

Herstel mag wel later als het meeste opgedroogd is maar nu melden.

vladja
door vladja - Jan 18, 2011 om 10:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=invalide schreef op dinsdag 18 jan 2011, 09:32]De WA particulier verzekering zal deze schade bij U moeten vergoeden.
Dus die WA van buren.
Zij veroorzaakte schade en als je te lang wacht is het moeilijker bewijsbaar.

Misschien dat de verzekeringsmaatschappijen in Rusland blind uitbetalen, maar dan doen ze hier niet. Een WA-(Wettelijk Aansprakelijkheids)verzekering is er alleen voor motorvoertuigen.

Een Aansprakelijkheidsverzekering Voor Particulieren is niet verplicht in Nederland, dus is het maar de vraag of de buren zo'n verzekering hebben afgesloten.

De verzekering betaalt niet uit als er duidelijk aanwijsbaar schuld aan de zijde van de buren is door achterstallig onderhoud. Geen afgekitte overgangen en geen dichte voegen tussen de tegels is dat. Dan is de lekkage : dikke bult, eigen schuld.

Vladja