bo
door boldy1963 Apr 4, 2015 om 19:31
Huishouden & energie

Waardeloze service Mediamarkt klantenservice online

Wasmachine niet geplaatst ondanks aankoop extra bezorgservice.

Onlangs begaf onze wasmachine het. Wij direct een nieuwe besteld (beste uit de test, volgens de consumentenbond) bij Mediamarkt met extra bezorgservice ((€ 15 extra), waarbij wasmachine wordt uitgepakt, stabilisatoren worden verwijderd, op de gewenste plaats aangesloten, en instructie. De oude wasmachine wordt afgevoerd.
Op dinsdag 12.00 uur werd de nieuwe machine bezorgd.
Wij hadden alleen niet de oude wasmachine afgekoppeld.
De bezorgers (van PostNL): "maar dat doen wij niet."
Mijn vrouw bood nog aan om de wasmachine te ontkoppelen, maar daar hadden de mannen geen oren naar. Ze zetten de nieuwe nog ingepakt midden in de woonkamer (ze wilden hem recht voor de trap laten staan) en vertrokken lachend. (zo die hebben we even te pakken!)
Om 13.00 belde ik met de klantenservice. "Nee meneer, dat moet echt niet, we regelen dit onmiddellijk.Kunt u wel nog een mailtje sturen met wat er precies is gebeurd?"
Om 16.00 uur dit mailtje gestuurd met een foto. Nog even gebeld, want het is wel erg vervelend, zo'n wasmachine in de woonkamer. Ik gaf aan dat ik dit graag vandaag nog afgehandeld wil hebben. "Nou meneer, we zijn ermee bezig" Het lijkt me niet moeilijk om iemand opnieuw even 10 minuten langs te sturen.
Om 19.00 weer gebeld. Ik ben behoorlijk geïrriteerd, omdat Mediamarkt niets van zich laat horen. "Meneer, we zijn ermee bezig". Een leidinggevende krijg ik niet te spreken.
Weer gemaild dat ik in het geheel niet tevreden ben over deze gang van zaken. Natuurlijk weer geen antwoord.
Woensdag 16.00 uur weer gebeld: "We zijn ermee bezig".
Nou ik heb daar niets van gemerkt. Ik hoor en zie niets van Mediamarkt. Als ik een nieuwe had besteld was deze al bezorgd en geïnstalleerd (hopelijk). Een mailtje gestuurd dat als dit vandaag niet is opgelost, ik de bestelling annuleer en men de wasmachine mag halen. 's Avonds een retourlabel aangevraagd om de koop te annuleren
Donderdag 16.00: weer gebeld. "We zijn ermee bezig". Men is drie dagen bezig met iemand te regelen!!! Dat is toch niet normaal.
Ik geef aan de koop te annuleren. "O, dat was nog niet bekend!" Terwijl ik dat toch de dag ervoor heb aangegeven. Maar blijkbaar wordt de mail niet gelezen.
Nu dus wel. Ik geef aan dat ik de machine zo snel mogelijk weg wil hebben. Vrijdag moet mogelijk zijn (bezorgen kan ook in 1 dag). De week erna zitten wij erg krap en kan pas donderdag. Dus om 17.00 krijg ik een mailtje: ja, de wasmachine wordt vrijdag op gehaald. Ik blij, eindelijk een bericht van Mediamarkt en tijdens de Paasdagen geen wasmachine in de woonkamer. In dat mailtje van Mediamarkt staat ook het incident beschreven: alleen maar alle mailtjes die ik heb gestuurd, in het geheel niet wat Mediamarkt heeft ondernomen om dit op te lossen. Dus waarschijnlijk niets.
Vrijdagmorgen: PostNL stuurt mail: we komen dinsdag de wasmachine ophalen. Ik bel dat we met Mediamarkt vrijdag hebben afgesproken. Nou, daar kunnen zij niets aan doen. Het wordt dinsdag, net een dag dat wij niet kunnen.
Weer naar Mediamarkt gebeld: "ja wij kunnen daar niets aan doen. " Weer gemaild dat ik dit niet netjes vind en dat je met Mediamarkt niets kunt afspreken. Ik krijg een mailtje terug: "ja wij vinden het ook jammer, maar kunnen niets doen. Iets anders regelen is niet mogelijk.

Hoezo service bij de Mediamarkt?
Dus nu staat dat ding hier 10 dagen in de woonkamer. Ik ben benieuwd hoe de ophaaldienst van PostNL reageert als ze via de achterom moeten lopen.

389 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2015 om 08:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens hier gelezen?

Bezorgd door Post.nl??
Grote pakketten zoals koelkasten, wasmachines en grote televisies worden door onze eigen bezorgservice bij u bezorgd. Nadat uw bestelling door ons verwerkt is, ontvangt u van ons een Track & Trace-link waarmee u het bestelde pakket kunt volgen. De bezorgservice levert uw bestelling af op de eerste drempel op de begane grond van het door u opgegeven adres.

Bezorgen Extra: de bezorgers leveren het product bij u af op het opgegeven adres, plaatsen het op de juiste plek in huis (producten worden niet op elkaar gestapeld), pakken het uit en koppelen het aan bestaande aansluitingen. Ook nemen zij uw oude apparaat en het verpakkingsmateriaal mee retour.

Dat betekent natuurlijk wel dat de oude wasmachine afgekoppeld en watervrij dient te zijn!

Wij bezorgen uw product wanneer het u uit komt. We gaan pas weg als uw apparaat optimaal werkt. En u weet hoe het te gebruiken!

Power Service Bezorgen Wij bieden:

Bezorgen van uw nieuwe apparatuur.
Meenemen oude apparaat.
Uitpakken en plaatsen op de gekozen plaats in huis.
Testen of het apparaat werkt.
Inclusief korte demonstratie en uitleg.

Maar ja, dat lukt/gebeurt niet als het via Post.nl ipv de eigen bezorgdienst bezorgd wordt.
Blijkbaar is die PowerService niet doorgekomen.

Neemt niet weg dat e.e.a. niet adequaat is opgelost. Inderdaad: slechte service.
Slechte zaak.

ho
door hopetobehelping - Apr 5, 2015 om 12:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste boldy1963,

inderdaad geen stijl van Mediamarkt.
Mediamarkt is de partij waar u uw aankoop heeft gedaan en derhalve de verantwoordelijke partij.
Dat Mediamarkt Postnl inschakelt en of die de aflevering correct verzorgen hoort niet uw zorg zijn. Dat is de verantwoordelijkheid van Mediamarkt.
Intussen zit u met de wasmachine midden in uw kamer.
U heeft de koop inmiddels ontbonden.

Geen idee of het u zelf lukt of dat u een buurman of zo heeft die u kan helpen om de wasmachine aan te sluiten. Mocht dat zo zijn dan is het wellicht toch nog een idee om zelf de wasmachine aan te sluiten en dan met Mediamarkt af te spreken dat u de extra bezorgservice terug krijgt.
De mensen van Postnl die de wasmachine dinsdag weer op komen halen geeft u dan uw oude wasmachine mee.
Allesbehalve ideaal (en absoluut niet zoals het had moeten verlopen), maar mocht dit zo lukken dan is dit wel de snelste manier waarop u weer een werkende wasmachine heeft.

door 1953 - Apr 6, 2015 om 02:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

MM heeft toch een eigen bezorgdienst.

Bij PostNL wordt het pakket - Arbowet - tot maximaal 25 kilogram bezorgd.

Is de 14 dagen retourrecht - herroepingsrecht van uw order, in feite annuleren - van toepassing op de weborder, mits nog in ongeschonden staat verkerend - ongebruikt!