st
door steenbok1 Nov 3, 2013 om 23:19
Huishouden & energie

Waarom gaat mijn geijser steeds uit?

Wij hebben thuis een turbo Vaillant badgeijser.
Elke keer als wij warm water willen vanuit de geijser, gaat het lampje rood branden, dus de geijser is uit gegaan, en wij krijgen geen warm water. Wij moeten vaak 2 keer op de rode knop te drukken, totdat wij pas warm water krijgen.
Heeft iemand dit ook thuis weleens gehad ?
Weet iemand misschien wat de oorzaak is ?
Onze loodgieter mag de (dichte) geijser niet openen om te repareren.

11253 20 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2013 om 00:13
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Even een wedervraag. Waarom mag een loodgieter de geiser niet openen om te repareren? Woont u in eigen huis of huurt u via WBV? Is het laatste het geval: dan natuurlijk moet de WBV toestemming geven hun loodgieter te laten repareren.

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2013 om 10:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS antwoordde elders:

Mijn antwoord op je vraag:
Het is ons eigen huis en de geijser is van onszelf en geen huurgeijser.
De loodgieter kan de geijser niet openen omdat het een gesloten circuit is. Een turbogeijser van Vaillant kan je niet openen.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2013 om 11:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En van wie mag dat apparaat niet open gemaakt worden? Hebt u nog garantie, dan de leverancier inschakelen.

Toe dat apparaat opgehangen is, moest hij toch ook opengemaakt worden en aangesloten, hij zal niet zo tegen de muur geplakt zijn.

Hij moet toch ook onderhouden worden en dat is meer dan een sopdoekje er langs halen.

ha
door hansa194 - Nov 4, 2013 om 12:34
29 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik kan me - net als tijger1 - er niets bij voorstellen dat een
gecertificeerde loodgieter de betreffende geiser niet kan/mag openen.
Bij installatie is dat ook gedaan, vind het een zeer vreemd verhaal...........

audb
door audb - Nov 4, 2013 om 12:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.vaillant.nl/stepone2/data/downloads/90/3d/00/MAG%20Turbo%2011.pdf
Hier in wordt dus wel degelijk uitgelegd hoe de geiser moet worden onderhouden en surprise moet worden geopend.
Het kan dus wel maar de monteur had er gewoon geen idee van?
Maar als de geiser niet ouder is dan tweedjaar dan moet u contact opnemen met Valiant of met de loodgieter die de geiser heeft geplaatst,

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2013 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier de link. Klik hier

ja
door jadetje - Nov 4, 2013 om 13:03
66 Antwoorden / 25 Vragen

Wij hebben de turbo Mag 11-2/0 gesloten systeem badgeiser. Heel veel problemen mee gehad. zelfs de "deskundigen" hadden er verkeerde pijpen op gezet. Diverse "deskundigen" er bij gehad. Maar nu mijn man zelf het apparaat regelmatig uit elkaar haalt gaat het geweldig, en ik draai 2x per jaar de plaat er voor weg, en haal me daar toch een rommel uit; dode motvlinders vliegen, enz enz.
Het probleem is dat de loodgieters geen ervaring hebben met deze geiser. Dus hun "leeruren" moet je ook nog betalen.
Wij hadden ook een abonnement voor het schoonmaken, en ook voor de gaskachels, nu dat kan ik beter, [en goedkoper!] verschillende monteurs gehad al die jaren, even de stofzuiger erover, en klaar was het. Maar 1x een heel jonge jongen gehad die het zorgvuldig deed.

ha
door hansa194 - Nov 4, 2013 om 13:04
29 Antwoorden / 3 Vragen

Heel goed AUDB,was ik nog vergeten te vermelden, zit in elk geval vast en zeker nog garantie op !! En ja monteur was/is niet ter zake kundig.......

pi
door pieterwolters - Nov 4, 2013 om 14:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, wat een prutsers lopen er toch rond in Nederland. Misschien toch maar wat meer vaklui uit Centraal-Europa halen.

silverwing
door silverwing - Nov 4, 2013 om 22:04
7 Antwoorden / 0 Vragen

Aan allen die afgeven op de loodgieter : een loodgieter is nog geen onderhouds-c q servicemonteur !
In antwoord op de vraag , vervuiling kan een oorzaak zijn maar ook de electronica kan voor problemen zorgen .

ha
door hansa194 - Nov 4, 2013 om 22:41
29 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt groot gelijk Silverwing wanneer je beweert dat een loodgieter nog geen servicemonteur is..
Maar in onderhavig geval had de betreffende loodgieter kunnen aangeven dat hij niet ter zake kundig
is en ze moeten verwijzen naar iemand die wel in staat is om de storing te verhelpen.
Aan de andere kant had Steenbok1 natuurlijk ook zelf daartoe het initiatief kunnen nemen door onder meer zich in verbinding te stellen met de leverancier en/of Fabrikant..............

labren
door labren - Nov 4, 2013 om 23:54
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou een andere loodgieter nemen die de geiser wel mag open maken , wat een raar verhaal een loodgieter die geen geiser kan maken

labren
door labren - Nov 5, 2013 om 00:03
862 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=silverwing schreef op maandag 4 nov 2013, 22:04]Aan allen die afgeven op de loodgieter : een loodgieter is nog geen onderhouds-c q servicemonteur !
In antwoord op de vraag , vervuiling kan een oorzaak zijn maar ook de electronica kan voor problemen zorgen .

wat voor een electronika zit er dan in een geiser behalve de aansteek vlam dan ???? hahahahaha

silverwing
door silverwing - Nov 5, 2013 om 11:08
7 Antwoorden / 0 Vragen

Aan labren , een windvaanschakelaar bijvoorbeeld !

ha
door hansa194 - Nov 5, 2013 om 11:20
29 Antwoorden / 3 Vragen

Er zit meer elektronica in zo'n bad-geiser dan jij denkt en/of hier aangeeft LABREN !
Is gewoon specialistisch werk om deze af te stellen en/of hier reparaties aan te verrichten.
Voor verder commentaar lees mijn bovenstaande reacties......

labren
door labren - Nov 5, 2013 om 12:16
862 Antwoorden / 0 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

Cookies
door Cookies - Nov 5, 2013 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@labren: wat een stompzinnige, puberale reactie!

ha
door hansa194 - Nov 5, 2013 om 12:24
29 Antwoorden / 3 Vragen

Had je deze elektrische aansluiting bij jouw werkzaamheden dan over het hoofd gezien @labren ?

Legenda
CTN2 = Temperatuursensor
CTN3 = Temperatuursensor warmwaterreservoir (enkel MAG 17-2/0 A)
EVS = Gasveiligheidsventiel
K4 = Temperatuurbegrenzer
Pr = Luchtdrukschakelaar
Vm = Gasblok
Db = Stromingssensor
J13 = Aansluiting displayprint
AL = Ontsteektrafo
FL = Bewakingselektrode
FA = Ontstekingselektrode
H2 = Aansluiting voor ontsteking en vlambewaking
H4 = Aansluiting elektrisch verwarmingselement (enkel MAG 17-2/0 A)
H3 = Aansluiting ventilator
H8 = Aansluiting hoofdschakelaar
F1 = Zekering hoofdprintplaat
TRA = Transformator

Blij toe dat ik jou nooit als installatiemonteur in huis heb gehad !

komsja
door komsja - Nov 5, 2013 om 20:03
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Zou het mischien kunnen zijn dat de geiser te weinig zuurstof aan kan trekken,want heb dat hier in de flat ook wel eens mee gemaakt(alleen in de winter) bleek te liggen aan te weinig zuurstof,heb toen het rooster boven het keuken-raampje open gezet,en nergens geen last meer van gehad.

st
door steenbok1 - Nov 27, 2013 om 22:42
28 Antwoorden / 17 Vragen

Bedankt voor alle suggesties en voorstellen.
Nadat wij ons dak recent hebben vernieuwd, is er daarna goed gegaan met onze geijser. Het was een valse trek geweest. De lekkages zijn ook van de schoorsteen verholpen.