Waarom gaat mijn geijser steeds uit?
Wij hebben thuis een turbo Vaillant badgeijser.
Elke keer als wij warm water willen vanuit de geijser, gaat het lampje rood branden, dus de geijser is uit gegaan, en wij krijgen geen warm water. Wij moeten vaak 2 keer op de rode knop te drukken, totdat wij pas warm water krijgen.
Heeft iemand dit ook thuis weleens gehad ?
Weet iemand misschien wat de oorzaak is ?
Onze loodgieter mag de (dichte) geijser niet openen om te repareren.
Even een wedervraag. Waarom mag een loodgieter de geiser niet openen om te repareren? Woont u in eigen huis of huurt u via WBV? Is het laatste het geval: dan natuurlijk moet de WBV toestemming geven hun loodgieter te laten repareren.
TS antwoordde elders:
Mijn antwoord op je vraag:
Het is ons eigen huis en de geijser is van onszelf en geen huurgeijser.
De loodgieter kan de geijser niet openen omdat het een gesloten circuit is. Een turbogeijser van Vaillant kan je niet openen.
En van wie mag dat apparaat niet open gemaakt worden? Hebt u nog garantie, dan de leverancier inschakelen.
Toe dat apparaat opgehangen is, moest hij toch ook opengemaakt worden en aangesloten, hij zal niet zo tegen de muur geplakt zijn.
Hij moet toch ook onderhouden worden en dat is meer dan een sopdoekje er langs halen.
Ook ik kan me - net als tijger1 - er niets bij voorstellen dat een
gecertificeerde loodgieter de betreffende geiser niet kan/mag openen.
Bij installatie is dat ook gedaan, vind het een zeer vreemd verhaal...........
http://www.vaillant.nl/stepone2/data/downloads/90/3d/00/MAG%20Turbo%2011.pdf
Hier in wordt dus wel degelijk uitgelegd hoe de geiser moet worden onderhouden en surprise moet worden geopend.
Het kan dus wel maar de monteur had er gewoon geen idee van?
Maar als de geiser niet ouder is dan tweedjaar dan moet u contact opnemen met Valiant of met de loodgieter die de geiser heeft geplaatst,
Wij hebben de turbo Mag 11-2/0 gesloten systeem badgeiser. Heel veel problemen mee gehad. zelfs de "deskundigen" hadden er verkeerde pijpen op gezet. Diverse "deskundigen" er bij gehad. Maar nu mijn man zelf het apparaat regelmatig uit elkaar haalt gaat het geweldig, en ik draai 2x per jaar de plaat er voor weg, en haal me daar toch een rommel uit; dode motvlinders vliegen, enz enz.
Het probleem is dat de loodgieters geen ervaring hebben met deze geiser. Dus hun "leeruren" moet je ook nog betalen.
Wij hadden ook een abonnement voor het schoonmaken, en ook voor de gaskachels, nu dat kan ik beter, [en goedkoper!] verschillende monteurs gehad al die jaren, even de stofzuiger erover, en klaar was het. Maar 1x een heel jonge jongen gehad die het zorgvuldig deed.
Heel goed AUDB,was ik nog vergeten te vermelden, zit in elk geval vast en zeker nog garantie op !! En ja monteur was/is niet ter zake kundig.......
Goh, wat een prutsers lopen er toch rond in Nederland. Misschien toch maar wat meer vaklui uit Centraal-Europa halen.
Aan allen die afgeven op de loodgieter : een loodgieter is nog geen onderhouds-c q servicemonteur !
In antwoord op de vraag , vervuiling kan een oorzaak zijn maar ook de electronica kan voor problemen zorgen .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer