ni
door nicop1 Aug 17, 2016 om 20:27
Huishouden & energie

Wasamachine met witte korrels?

Beste mensen.  Ik zit met het volgende probleem.  Ergens had ik gelezen dat groene zeep alles goed schoonmaakte.  Dat heb ik ook gedaan met de wasmachine die ik op 95 C. en een klontje groene zeep.  Heel erg lekker ruikt het niet en het laat in de trommel witte harde korrels achter.  Wat is dit en hoe gaat dit eruit.  Ik heb al een paar keer op 95 C. gespoeld zonder zeep, maar nog geen oplossing hierdoor.  Wie weet raad ?  Bedank, Nico

2439 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat komt door de kaliumhydroxide die verwerkt zit in de groene zeep. Groene zeep ruikt sowieso niet lekker.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Groene_zeep

Maar worden die witte korrels dan niet weggepompt met het spoelwater? Doe er eens een beetje zeeppoeder bij.

Gebruik in het vervolg een handje soda in de witte was op 95 graden.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 17, 2016 om 22:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Soda is inderdaad het beste medicijn.
Kost bijna niets en werkt prima.
Diewilik

Ma
door MacWally - Aug 18, 2016 om 01:56
151 Antwoorden / Vragen

Doe eens normaal zeg. Groene zeep in de wasmachine en dan ook nog op 95 graden. Met Ariel, Wittereus of OMO al dan niet vloeibaar wordt je witte was ook schoon op 60 graden of u maakt het echt te bont. Groene zeep is helemaal niet geschikt voor de wasmachine.

reflecs
door reflecs - Aug 18, 2016 om 10:10