Wasmachinepomp defect door gebruik kleurendoekje
Mijn (nieuwe) wasmachine is defect geraakt doordat een z.g. kleurendoekje de pomp heeft laten vastlopen. Geen garantie zegt Elektrolux vanwege externe oorzaak dus een rekening van 132 euro. De monteur van Elektrolux/AEG vroeg voor de aanvang van de reparatie al:"gebruikt u soms een kleurendoekje ?" Dit defect komt namelijk steeds vaker voor doordat het doekje in de wasmachine heel kein wordt en dan door de trommelgaatjes wordt opgezogen door de pomp, die vervolgens vastloopt. Het record van de monteur was 10 doekjes in 1 wasmachine. Bij mij was het na 1 keer al raak. Op de gebruiksaanwijzing staat: volkomen veilig voor uw was en wasmachine. Leg het doekje onder in de trommel. Er staat NIET dat dit doekje (net als bij beugel BH's) in een netje moet. De leverancier gebeld. Men had er, in tegenstelling tot de dagelijkse ervaring van AEG/Elektrolux, nog nooit van gehoord. Ik moest maar een klacht indienen Dat heb ik gedaan ingevolge het Burgelijk Wetboek onder het hoofdstuk productaansprakelijkheid, Ondanks herhaald verzoek reageert de leverancier in het geheel niet.
Wat moet ik nu doen?
Is het wellicht en onderwerp voor KASSA?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Zet dit dan eens door naar "redactie" hier onderaan de site. Het is wel opmerkelijk, maar ik heb er zo gauw niets over gevonden op het web.
Zwemmer
[quote=zwemmer schreef op zondag 6 mei 2012, 17:21]Zet dit dan eens door naar "redactie" hier onderaan de site. Het is wel opmerkelijk, maar ik heb er zo gauw niets over gevonden op het web.
Zwemmer
robert vos, dit zou inderdaad wel eens een echt KASSA item kunnen zijn. Er moeten dan wel klachten komen dus misschien hebben mensen op de site hier problemen mee (gehad)? Heb n.l. vorige week voor het eerst zo'n pakje gekocht en 1 doekje gebruikt. Doordat u dit schrijft realiseer ik me nu pas dat ik helemaal geen doekje heb teruggevonden, wat dus eigenlijk wel zou moeten. Ik lees nu: na afloop van het wasprogramma het doekje direct verwijderen en weggooien. Zoals gezegd, was dit de eerste keer en heb niet meer aan dat doekje gedacht, m.a.w. dit moet dan ook zoals bij u verdwenen zijn. Niet dat dit u helpt maar ik ga de fabrikant aanschrijven (Dylon Colour Catcher). Zet uw vraag dus inderdaad onderaan de pagina bij contact en leg het de redactie voor.
Voor de duidelijkheid: de redactie bereik je via de contactknop hieronder, maar dat wijst zich wel vanzelf.
Misschien is het net zo'n item als die wegwerp schoonmaakdoekjes die alle rioleringen deden verstoppen. In Amsterdam kregen we zelfs een brief van de gemeente om toch vooral niet die doekjes door het toilet te spoelen.
Ben in ieder geval blij met uw waarschuwing, ik ga die doekjes zeker niet gebruiken.
ja zoekster, had deze vraag er afgelopen maandag gestaan had ik dat zeker niet gedaan maar "wilde het wel eens proberen", erin gedaan en vergeten dat er dus dat doekje uit zou moeten komen. Hoop niet (egoistisch!!) dat het mijn machine schade heeft gedaan, zoals de TS, hoewel, daar was het ook na 1 keer al raak.
[quote=robert vos schreef op zondag 6 mei 2012, 16:28]Mijn (nieuwe) wasmachine is defect geraakt doordat een z.g. kleurendoekje de pomp heeft laten vastlopen. Geen garantie zegt Elektrolux vanwege externe oorzaak dus een rekening van 132 euro. De monteur van Elektrolux/AEG vroeg voor de aanvang van de reparatie al:"gebruikt u soms een kleurendoekje ?" Dit defect komt namelijk steeds vaker voor doordat het doekje in de wasmachine heel kein wordt en dan door de trommelgaatjes wordt opgezogen door de pomp, die vervolgens vastloopt. Het record van de monteur was 10 doekjes in 1 wasmachine. Bij mij was het na 1 keer al raak. Op de gebruiksaanwijzing staat: volkomen veilig voor uw was en wasmachine. Leg het doekje onder in de trommel. Er staat NIET dat dit doekje (net als bij beugel BH's) in een netje moet. De leverancier gebeld. Men had er, in tegenstelling tot de dagelijkse ervaring van AEG/Elektrolux, nog nooit van gehoord. Ik moest maar een klacht indienen Dat heb ik gedaan ingevolge het Burgelijk Wetboek onder het hoofdstuk productaansprakelijkheid, Ondanks herhaald verzoek reageert de leverancier in het geheel niet.
Wat moet ik nu doen?
Is het wellicht en onderwerp voor KASSA?
De fabrikant/importeur van het kleurendoekje aansprakelijk stellen voor de geleden schade, zij hebben verzuimd om een waarschuwing te plaatsen op de verpakking.
In de USA zou u ... voor de rechter (Court of Claims) kunnen dagen en flink wat smartengeld kunnen eisen, neem dan wel advocaat met "No cure, no pay"!
Ik gebruik die doekjes al jaren maar hier heb ik nooit van gehoord.
Nog nooit een doekje kwijt geraakt en ik heb net weer een was uit de machine gehaald en doekje gecontroleerd, doekje is NIET gekrompen.
Het klinkt mij een beetje als een broodje aap verhaal.
[quote=robert vos schreef op zondag 6 mei 2012, 16:28]Ik moest maar een klacht indienen Dat heb ik gedaan ingevolge het Burgelijk Wetboek onder het hoofdstuk productaansprakelijkheid,
Bij de fabrikant van die doekjes wel te verstaan!
Niet bij de fabrikant van de wasmachine.
[quote=duif2 schreef op zondag 6 mei 2012, 20:53]Ik gebruik die doekjes al jaren maar hier heb ik nooit van gehoord.
Nog nooit een doekje kwijt geraakt en ik heb net weer een was uit de machine gehaald en doekje gecontroleerd, doekje is NIET gekrompen.
Het klinkt mij een beetje als een broodje aap verhaal.
Heel fijn dat het bij u nog nooit fout is gegaan. Om het dan direct als een boodje aap te betitelen is wel erg kortzichtig. Ik kan de rekening (met oorzaak) uiteraard overleggen en ik was er bij toen de monteur het stuk gedraaide doekje van de pomp verwijderde. Inmiddels heeft AEG bevestigd dat dit in de top 10 staat van meest voorkomende defecten aan de pomp, ongeacht het merk wasmachine.
Robert Vos
Ik heb al diverse keren die doekjes gebruikt (Wibra) en vindt ze heel erg fijn! Ze zijn flink gekleurd en niet gekrompen. Ik vind ze altijd heel makkelijk weer terug.
Het ergste van dit alles is dat zo kleuren (opvang) doekje niets doet of u zou de hele inhoud van de verpakking er in dondert dan kan het wel iets de kleuren opvangt maar meer ook niet.
Alleen apart wassen van vooral rode stoffen apart wassen is de beste en goedkoopste optie.
Zomerkoninkje, beste aardbei,
zelfs in de US kun je toch echt geen smartengeld eisen voor een defecte wasmachine.
Smartengeld kun je alleen vragen bij lichamelijk of geestelijk letsel.
Ook al is vraagsteller Robert Vos in een geestelijke crisis geraakt door de defecte wasmachine.
Daar krijg je geen poen voor.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========
=zomerkoninkje schreef op zondag 6 mei 2012, 20:28: [quote=robert vos schreef op zondag 6 mei 2012, 16:28
De fabrikant/importeur van het kleurendoekje aansprakelijk stellen voor de geleden schade, zij hebben verzuimd om een waarschuwing te plaatsen op de verpakking.
In de USA zou u ... voor de rechter (Court of Claims) kunnen dagen en flink wat smartengeld kunnen eisen, neem dan wel advocaat met "No cure, no pay"!
Ook ik gebruik die doekjes regelmatig, en ze komen er altijd net zo groot uit als ze erin gaan. Ze zijn alleen gekleurd, soms zelfs heel donker, wat ook de bedoeling is.
Misschien krimpen ze pas bij hogere temperaturen?
Ik was nooit warmer dan 40 graden...
Na het artikel hierboven te hebben gelezen wil ik ook eens reageren op die Colour Catcher doekjes. Dat ze door die gaatjes van de trommel gaan is onwaarschijnlijk zoals hierboven wordt beweerd. Nee ze gaan namelijk vóór de trommel langs naar de afvoer. Bij mij is dat ook gebeurd en is aan het verwarmingselement blijven hangen. Hiervoor heb ik ook een monteur voor moeten laten komen en die heeft het verwijderd. Bij mij is het dus niet naar de pomp gegaan maar aan het verwarmingselement blijven hangen dat ook een kostenpost was van plusminus 120 euro. Advies was deze doekjes niet meer te gebruiken.
Ook ik heb een dergelijk euvel gehad. Vorig jaar ergens. Maar de reparateur kon in eerste instantie de oorzaak niet vinden en heeft er toen een heel nieuw electronische plaatr in gezet. De machine leek het toen te doen. Maar toen ik de volgende dag echt wilde gaan wassen ging het weer fout natuurlijk. Weer gebeld en dezelfde reparateur kwam weer en haalde toen zo'n doekje uit de machine. Ik realiseer me nu pas dat ik hier wat mee had kunnen doen. Heb het doekje nl weggegooid. En ik heb de 1e keer € 220,00 afgerekend!! De 2e x zei de man: laat maar zitten, toen ik vroeg hoeveel hij kreeg. Ik heb wel nog ergens de bon. Maar het doekje heb ik weggedaan. Deze reparateur was (toen) kennelijk niet op de hoogte dat dit een veel voorkomend iets was.
Maar > duif het komt dus wel voor. Ik vind het nogal arrogant om zo te reageren.
Ik heb overigens een Indesit was/droger.
Wanneer KASSA hier iets mee wil: ik sta tot hun beschikking.
Groet,
Coby
Ik gebruik de kleurendoekjes van het merk Dylon al jaren
zeer regelmatig (vind ze ook ideaal) en ik heb nog nooit problemen gehad.
Was de gekleurde spullen alleen op 30 of 40 graden en de doekjes verkleuren sterk, maar blijven dezelfde maat behouden.
Heb ook nog nooit van dit probleem gehoord.
Hallo.
Ik gebruik heel vaak een kleurendoekje van de colour catcher en heb het nog nooit meegmaakt. En als je hem kwijt bent moet je eens kijken in de ring van de deur. Daar heb ik hem wel ooit gevonden. Nog nooit ben ik hem kwijtgeraakt.
Er zijn natuurlijk ook miljoenen mensen die niet op deze site zitten dus hoeveel mensen er daadwerkelijk wel problemen mee hebben gehad daar komen we hier in ieder geval niet achter. Maar iemand die dit "een broodje aap" verhaal noemt kan alleen maar voor zichzelf oordelen omdat dit hem/haar niet is overkomen maar moet dan niet gelijk concluderen dat dit een niet waar verhaal is.
Het lijkt mij zinniger te klagen bij de leverancier van de betreffende doekjes. De wasmachinefabrikant kan er niets aan doen dat de door u gebruikte doekjes in de was ineens veel kleiner worden.
Ook ik heb vorige week zo'n color catcher doekje bij de was in Miele wasmachine gedaan en deze niet meer terug gevonden in het wasgoed; als ik dit allemaal lees hoop ik van harte dat het goed afloopt anders wordt het een dure aangelegenheid; de volgende keer stop ik 'm in ieder geval in een waszakje.
[quote=tucker schreef op maandag 7 mei 2012, 14:42]Het lijkt mij zinniger te klagen bij de leverancier van de betreffende doekjes. De wasmachinefabrikant kan er niets aan doen dat de door u gebruikte doekjes in de was ineens veel kleiner worden.
Dat bedoelde Robert Vos ook.
Ik gebruik zulke doekjes eigenlijk nooit, maar heb maanden geleden een keer een gratis tester gebruikt. (ook van Dylon, Color Catcher) Die heb ik ook niet terug gevonden na het wassen. Ik besteede er toen geen aandacht aan, dacht dat het misschien was opgelost in de was. Ik realiseer me nu dat ik misschien wel veel geluk heb gehad, want mijn machine vertoonde na gebruik van het doekje geen problemen. Mocht ik ooit nog zo'n doekje gebruiken, gaat ie dus gewoon mee in het waszakje.
hey Robert Vos
heb jou klacht heel aandachtig gelezen,ik gebruik ze al vanaf de doekjes er waren.maar nooit geen last van gehad,zelf gebruik ik ze van Robijn en Dylon,
snap het echt niet,tevens moet ik denken:ik was ook katoenen kinder zakdoekjes,die zijn net zo klein als de Colour doekjes,en die kinder zakdoekjes haal ik ook altijd zonder er een van te missen uit mijn wasmachine.daarbij vindt ik die doekjes erg stevig.gebruik ze graag.
@krieka, dat moet ik dus maar even afwachten of ik wel of geen problemen krijg, omdat ik als alleenwonende niet meer zo vaak was. Zal je net zien, probeer je zoiets één keer. Hou m'n duimen maar gekruist bij volgende wasbeurt. Heb die lui gisteren een mail gestuurd, nog niets gehoord. (Uiteraard).
zou het niet kunnen zijn dat AEG/Electrolux een broodje aap verhaal ophangt. dat zo'n doekje door de trommelgaatjes gezogen wordt lijkt mij heel vreemd. dan moeten de doekjes we heel klein worden. dan zou dit ook kunnen gebeuren bij bijv. zakdoekjes.
ik krijg meer de indruk dat men zich onder de garantie uit wil draaien.
Ik gebruik die doekjes al heeeeel lang nog nooit kwijt geweest en ze werken goed vooral met zwart en rood door elkaar dan is het doekje echt veranderd van kleur maar je moet eens kijken hij blijft wel eens ergens tussen zitten de in de trui of overhemd in de mouwen of zo
[quote=dewollf schreef op maandag 7 mei 2012, 15:15]ik krijg meer de indruk dat men zich onder de garantie uit wil draaien.
Wat heeft de fabrikant van de wasmachine daarmee te maken?
????
De fout ligt echt bij de fabrikant van die doekjes. Die weet donders goed dat als zij die doekjes veel te klein maken dat die er tussen door kunnen schieten en op die manier buiten de trommel kunnen komen.
Als je een fabrikant aansprakelijk wilt stellen dien je toch echt tot de fabrikant van de doekjes te wenden en niemand anders.
hey Robert Vos
heb zonet al gereageerd,vergat erbij te zeggen,dat het doekje net zoals de andere was gewoon mee draai,en ff je was uitschudden,met eruit halen,en het doekje komt gewoon tevoorschijn.(let ik altijd op)
daarbij heb ik net ff de moeite genomen ,en ff naar de fabrikant van het doekje gebeld,totaal geen probleem mee,nog nooit van gehoord,laat staan een klacht,maar je kan je machine ook te vol sptoppen met was.
maar daarbij kan het doekje nog niet "verloren"gaan.
off topic: ik verbaas mij eigenlijk over het feit dat zoveel mensen die doekjes gebruiken. Ik zie die reclames vaak en denk dan ' yeah right! '
Ik kan niet geloven dat zoiets echt werkt.. hoe kan het dat de kleurstoffen die in het water zitten niet in je overige wasgoed gaan zitten en alleen in dat doekje ??? onderweg naar dat doekje komen ze toch ook ander wasgoed tegen lijkt me...
Gooien jullie dan alle kleuren en witte was door elkaar en eventuele verkleuringen komen dan niet in het witte wasgoed maar in het doekje? wil er bij niet in eerlijk gezegd.
ik sorteer maar ouderwets de was gewoon op kleur, wit - donker en rood en zonder doekjes gaat dat prima :)
on topic: de leverancier van de doekjes aansprakelijk stellen kan, maar het bedrag is wel wat laag, dus als zij ontkennen houd het verder wel op denk ik, want een rechtzaak aanspannen voor dit bedrag schiet ook niet echt op.
Is dit product nooit getest door een consumentenprogramma? Weten we of het 'echt werkt en kan men meteen onderzoeken waar de doekjes blijven
[quote=cathy1 schreef op maandag 7 mei 2012, 15:41]
Is dit product nooit getest door een consumentenprogramma? Weten we of het 'echt werkt en kan men meteen onderzoeken waar de doekjes blijven
Ligt eraan welke consumentenorganisatie die testen zou doen.
Testen die door de consumentenbond gedaan worden vertrouw ik sowieso niet.
Valt wel op: zaken die door de consumentenbond als best getest uit de bus komen, zijn bij vele anderen als slechts getest.
[quote=ikbenik schreef op maandag 7 mei 2012, 15:37][quote=dewollf schreef op maandag 7 mei 2012, 15:15]ik krijg meer de indruk dat men zich onder de garantie uit wil draaien.
Wat heeft de fabrikant van de wasmachine daarmee te maken?
????
De fout ligt echt bij de fabrikant van die doekjes. Die weet donders goed dat als zij die doekjes veel te klein maken dat die er tussen door kunnen schieten en op die manier buiten de trommel kunnen komen.
Als je een fabrikant aansprakelijk wilt stellen dien je toch echt tot de fabrikant van de doekjes te wenden en niemand anders.
We hebben het toch over de fabrikant van de doekjes en niet de wasmachine fabrikanten!
Bij mij was het ook zo ideaal z'n doekje voor in de wasmachine maar ik ging ze ook missen niet gelijk maar dacht we waar is die nou ja zal wel in de droger zitten of zo.
totdat ik merkte dat deze in de filter van je wasmachine bleef zitten.
Nu doe ik deze doekje in een was zakje en dat gaat prima geen doekjes meer kwijt en de kleuren worden toch opgevangen.
hey Cathy1
die doekjes gebruik ik,als ik witte was wil wassen,en van te voren een donkere was gewassen heb , en idd,het doekje komt er donker uit,van mijn vorige gedraaide donkere was,de achter gebleven"dondere kleur "laatste /spoelwater/ komt in het doekje,zie je ook als je hem eruit haal.daarbij krimpt het doekje totaal niet. het doekje blijft zijn eigen grootte houden.dat krimpen is een broodje aap verhaal.ook de reactie van de fabrikant,van het merk wasmachine.
[quote=anneke50 schreef op maandag 7 mei 2012, 15:39]hey Robert Vos
heb zonet al gereageerd,vergat erbij te zeggen,dat het doekje net zoals de andere was gewoon mee draai,en ff je was uitschudden,met eruit halen,en het doekje komt gewoon tevoorschijn.(let ik altijd op)
daarbij heb ik net ff de moeite genomen ,en ff naar de fabrikant van het doekje gebeld,totaal geen probleem mee,nog nooit van gehoord,laat staan een klacht,maar je kan je machine ook te vol sptoppen met was.
maar daarbij kan het doekje nog niet "verloren"gaan.
Bingo! En sorry voor Robert Vos. Hij, dat doekje, zat in de pijp van mijn spijkerbroek, dus niet verdwenen gelukkig. Voor mij een goede tip, anneke50, zal "deemoedig" mijn klacht moeten terugtrekken bij Dylon Colour Catcher. Haha, het doekje is nog steeds wit en dat bij nieuwe spijkerbroek.
Afgezien van het nut van die doekjes, denk ik dat het verdwijnen niet voorkomt bij bovenladers.Mijn ervaring is namelijk dat die doekjes richting pomp gaan door de opening tussen trommel en deurmanchet, en die ontbreekt bij bovenladers.
Lezers en lezeressen moeten maar eens goed kijken hoe groot de spleet is tussen de trommel ( die draait ) en de rubber deurmanchet (die stilstaat )
Hier kan per merk, en zelf bij hetzelfde type machine een groot verschil tussen bestaan.
Ik heb het wel gezien dat mijn pink er bijna tussen kon, maar ook wel dat er bijna geen speling was, en dat maakt voor zo'n doekje wel een verschil.
wat ik raar vindt dat `n persoon boze reactie geef na mij, voor mijn toegevoede antwoord,mijn reactie is al verwijderd ook van de persoon,onvoorstelbaar,en waarom? omdat ik een foontje na de fabrikant gepleegd heb,mag dat niet,en ik m`n eigen heel moeilijk opnieuw kan inloggen,maar is niet erg,zo zit het dus inelkaar,heb geen 4/5 sterren achter m`n naam staan.
ach het staat er weer ,een ieder mag toch zijn mening/gedachten kwijt,ook al wordt er een fabrikant gebeld waarom zou dat niet mogen,wilde gewoon weten of hun daar meer van wisten.op de hoogte van waren.van het doekje.
oplettend zijn,en in een broekspijp het doekje gevonden,nou mooi toch,en het doekje niet gekleurd,je heb n.l kleding wat niet afgeeft.(merk)
er is al zoveel onrecht in de wereld.
anneke50, off topic: die sterren betekent alleen maar dat je veel antwoorden geeft, niets meer, niets minder. Heeft niets met kennis van zaken van doen. Als iemand een top antwoord krijg kan dat alleen door de TS oftewel de Topic Starter. Simpel, toch? Nogmaals dank voor je tip, hoor.
Inderdaad ,WIMMI20 in de USA kan dat alleen bij geestelijk en lichamelijk letsel . nou , dan kan je als je zo gek bent om die doekjes te gebruiken daar aanspraak op maken , want dit is al eens in kassa geweest , en bij diverse testen bleek dus dat je net zo goed je geld in het water kan gooien !!
De ervaringen met de doekjes zijn heel verschillend, sommige hebben wel last gehad van 'verdwijnende' doekjes, anderen niet. Dus het lijkt me geen broodje aap verhaal. Waar het nu aan ligt, temperatuur, merk doekje?
tenormin juist ja antwoord geven,niks meer en niks minder.
zonder meer maar weet wel hoe de site werk .daarbij was het geen tip.alleen een reactie.
Als zo'n kleurendoekje het probleem is bij de wasmachine van TS ( en anderen) zullen er wel meer dingen zijn die ook problemen kunnen geven: zakdoeken, sokjes e.d. Die zijn amper groter dan zo'n kleurendoekje.
Btw hier 1 keer een probleempje gehad met de pomp, een plastic dopje van frisdrankfles zat er in vast.
[quote=anneke50 schreef op maandag 7 mei 2012, 15:39]...
daarbij heb ik net ff de moeite genomen ,en ff naar de fabrikant van het doekje gebeld,totaal geen probleem mee,nog nooit van gehoord,laat staan een klacht,...Wat raar zeg dat die fabrikant zegt er nog nooit van gehoord te hebben, laat staan 'n klacht. Wat denk je nou zelf? Dat als het zou is dat ze dat aan de telefoon gaan toegeven? Doe me denken aan: wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Tenormin,
inderdaad, het verzamelen van sterren heeft niets met kennis van zaken van doen.
Wat heeft u veel niet kennis van zaken sterren !
Alleen bij dit onderwerp heeft u al 8 antwoorden gegeven !
Ik hoop dat ik goed heb geteld, ik zag gewoon sterretjes .
En dat alleen TS een topantwoord kan toekennen is helemaal een lachertje.
TS heeft totaal geen verstand van de zaak (anders stel je hier geen vraag) en gaat dan beslissen wat het juiste antwoord is !
En dat weet TS nou juist niet !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========
=tenormin schreef op maandag 7 mei 2012, 17:15: anneke50, off topic: die sterren betekent alleen maar dat je veel antwoorden geeft, niets meer, niets minder. Heeft niets met kennis van zaken van doen. Als iemand een top antwoord krijg kan dat alleen door de TS oftewel de Topic Starter. Simpel, toch? Nogmaals dank voor je tip, hoor.
@wimmie20
Ook al is zo'n aanduiding van Topantwoord een beetje flauw, toch ben ik het niet met je eens dat een TS niet zou kunnen weten aan wie hij/zij die zou moeten geven. Het is niet zo dat je nooit zou kunnen beoordelen of je vraag goed of naar tevredenheid is beantwoord is. Anders zou een vraag stellen altijd zinloos zijn.
Bijv. vraag: ik heb een klacht over produkt x, maar kan nergens een adres of telefoonnr van de klantenservice vinden. Antwoord van een reageerder. Het telefoonnr is xxxxxxx
Dan is zo'n vraag naar tevredenheid beantwoord en kan de vragensteller het eventueel een topantwoord vinden.
En zo'n pesterig antwoord naar tenormin vind ik wreed. Tenslotte stelt ook zij dat de sterretjes meer zeggen over kwantiteit dan kwaliteit en haar er dan meteen op pakken? Nee, niet ok.
Eh... kan ik nu eindelijk eens mijn drie sterretjes scoren? Ik doe zo mijn best ;-)
Off topic, dus waarschuw gerust de redactie
[quote=wimmi20 schreef op maandag 7 mei 2012, 19:25]
...
En dat alleen TS een topantwoord kan toekennen is helemaal een lachertje.
TS heeft totaal geen verstand van de zaak (anders stel je hier geen vraag) en gaat dan beslissen wat het juiste antwoord is !
En dat weet TS nou juist niet !...Wat 'n onzin zeg, ik sluit me aan bij de reactie van zoekster hierboven.
Het klopt dat de kleuropvangdoekjes (en ook zakdoekjes en ander klein spul) tussen de deurmanchet en de trommel kunnen verdwijnen. Ik had me nog niet gerelaiseerd dat de wasmachinen daarvan kapot kan gaan! Sowieso blijven de doekjes vaak op de manchet liggen in plaats van goed mee te draaien met de was. Daarom doe ik ze altijd in een wasnetje.
IK VIND DIT EEN TOPANTWOORD !
++++++++++++++++++++++++++=================
=zoekster schreef op maandag 7 mei 2012, 20:27: @wimmie20
Ook al is zo'n aanduiding van Topantwoord een beetje flauw, toch ben ik het niet met je eens dat een TS niet zou kunnen weten aan wie hij/zij die zou moeten geven. Het is niet zo dat je nooit zou kunnen beoordelen of je vraag goed of naar tevredenheid is beantwoord is. Anders zou een vraag stellen altijd zinloos zijn.
Bijv. vraag: ik heb een klacht over produkt x, maar kan nergens een adres of telefoonnr van de klantenservice vinden. Antwoord van een reageerder. Het telefoonnr is xxxxxxx
Dan is zo'n vraag naar tevredenheid beantwoord en kan de vragensteller het eventueel een topantwoord vinden.
En zo'n pesterig antwoord naar tenormin vind ik wreed. Tenslotte stelt ook zij dat de sterretjes meer zeggen over kwantiteit dan kwaliteit en haar er dan meteen op pakken? Nee, niet ok.
Eh... kan ik nu eindelijk eens mijn drie sterretjes scoren? Ik doe zo mijn best ;-)
Off topic, dus waarschuw gerust de redactie
[quote=zapling schreef op maandag 7 mei 2012, 21:34]Sowieso blijven de doekjes vaak op de manchet liggen in plaats van goed mee te draaien met de was. Daarom doe ik ze altijd in een wasnetje.
Voorkomen is beter dan repareren. ;-)
Ik gebruik ook die doekjes, worden niets kleiner in de was en ze zijn niet kleiner dan een dames zakdoekje en die verdwijnen ook niet.
[quote=marcel43 schreef op maandag 7 mei 2012, 14:13]Na het artikel hierboven te hebben gelezen wil ik ook eens reageren op die Colour Catcher doekjes. Dat ze door die gaatjes van de trommel gaan is onwaarschijnlijk zoals hierboven wordt beweerd. Nee ze gaan namelijk vóór de trommel langs naar de afvoer. Bij mij is dat ook gebeurd en is aan het verwarmingselement blijven hangen. Hiervoor heb ik ook een monteur voor moeten laten komen en die heeft het verwijderd. Bij mij is het dus niet naar de pomp gegaan maar aan het verwarmingselement blijven hangen dat ook een kostenpost was van plusminus 120 euro. Advies was deze doekjes niet meer te gebruiken.
Ik zou dan ook geen sokken meer mogen wassen want die verdwijnen ook wel eens, trouwens nooit last gehad dat er iets van kappot ging.
Voor een wasmachine geldt in het algemeen dat (te) kleine kledingstukken, zoals kindersokken etc. buiten de trommel kunnen geraken en de pomp verstoppen. Ik heb al twee keer een sok van mijn zoon uit de pomp van mijn Bosch wasmachine gevist. Als de trommel vrij vol zit wordt de sok via de rubber manchet tussen trommel en stilstaand deel geperst. Dit zou met alle kleine voorwerpen kunnen gebeuren. Die kleurendoekjes zijn klein en blijkbaar goed samendrukbaar, zodat ze gemakkelijk buiten de trommel kunnen komen. Dat de een er wel last van heeft en de ander niet zou best wel eens met de belading te maken kunnen hebben. Bij een volle trommel is het risico volgens mij groter. Mijn advies: gewoon een netje gebruiken voor alle kleine dingen en beugel bh's en het probleem is over. Ik spreek uit ervaring.
Mag ik U vragen of U misschien heel heet heeft gewassen of zo?
Doekje krimpt bij mij namelijk nooit !
Zelfs niet op 60 graden....
[quote=tenormin schreef op maandag 7 mei 2012, 17:15]anneke50, off topic: die sterren betekent alleen maar dat je veel antwoorden geeft, niets meer, niets minder. Heeft niets met kennis van zaken van doen.
Het heeft meer te maken met het feit dat een aantal personen de hele dag door alleen maar op die groene duimpjes zaten te drukken, zeker 10 experts in de top 20 deden niks anders dan duimpjes drukken. Ergelijk gewoon.
Vooral motormuis en valerius(2) konden er wat van, soms meer dan 100 punten per dag.
Gezien het aantal antwoorden had ik dus ook zo'n 15000 punten moeten hebben, maar omdat ik niet meegedaan heb aan die duimpjes hype, ben ik van plaats 8 (eind 2009) naar plaats 22 gezakt.
Het mooiste zou zijn als ze van iedereen weer de punten zouden aftrekken die gescoord zijn met het duimpjes drukken.
Dit moest ik even kwijt, sorry Tenormin.
dirck, Off Topic: helemaal geen sorry. Heb zelfs de redactie verzocht mijn "expert van de maand" te verwijderen, want dat slaat in mijn geval, helemaal nergens op. Maar daar kan ikzelf dus niets aan doen.
Ik was al tijden 3 van mijn mooiste tangaatjes kwijt.
Na het lezen van dat kleurdoekjes verhaal dat die door de gaatjes van de trommel kunnen heb ik de wasmachine gedemonteerd.
Ik ben dolblij, ik heb ze teruggevonden in de pomp, onbeschadigd !
De redactie van Kassa bereiken is onmogelijk via hier. Alles wat hier gebeurd is uitbesteding(callcenter).Begrijp niet dat mensen dit niet inzien en daadwerkelijk denken met de redactie van Kassa te praten.
Dat halfuurtje Consumenten tv is vooral bedoeld ter eigen glorie van tv maken met kijkcijfers die bestaansrecht valideert. Wat hier gezegd of plaatsvind is een rijke bron te gebruiken.
Heb 1 vraag. Stel ik heb een belbus probleem dat uitgekozen wordt voor hulp.
Hoera ik blij eindelijk erkenning en oplossing nabij na 3 jaar ellende. Maar ik wil niet in beeld!?
Jammer maar helaas zegt dan de echte redactie.We zoeken verder.
ik heb die doekjes ook van blokker ze zijn goed verkleurd als de was klaar is maar nu ik dit lees vind ik het wel eng dus ik doe net als losse sokken het doekje in een waszakje dan kan er volgens mij niets meer gebeuren
Ik heb hetzelfde ondervonden met dit doekje. Toen ik de was uit de machine haalde was het doekje nog net te pakken. Het hing tussen de trommel en de zijwand en ik kon het nog net er uittrekken. Als het doekje verdwenen is zit het onder de trommel en kan daar inderdaad de nodige ellende veroorzaken.
Overigens werkt het voor geen meter! Niet kopen en gebruiken!
Ik ben verbijsterd om te lezen hoeveel mensen zo'n doekje (waarvan ik het bestaan niet eens wist) gebruiken. Ik begrijp daar niks van. Ik scheid mijn was in wit, lichtgekleurd en donker en heb daar nooit problemen mee ondervonden, mijn was ziet er prima uit. Betekent de behoefte aan die doekjes dat men niet de moeite neemt om de was te scheiden maar dat men alles gewoon bij elkaar gooit? Help me uit de droom want ik begrjp het gewoon niet.....
Tucker: ik gebruik heel soms deze doekjes en ze zijn echt heel handig. Ik stop ze tegenwoordig wel in een netje.
Natuurlijk scheidt ik de was zoveel mogelijk. Maar "wit" wasgoed is niet altijd wit. Laatst kocht ik heel leuke turqoise keukenhanddoeken en theedoeken. En die geven de eerste 2 wasbeurten behoorlijk af. Dus dan gebruik ik deze doekjes. En dat kan ook met een dito gekleurd bloesje. Of een zwarte broek. Of een spijkerbroek. Dit zijn allemaal zaken die behoorlijk afgeven. In diezelfde gekleurde was kan er dan ook een bloes zitten die dan het zwart of blauw van de broek aanpakt. En dat voorkom je met een doekje.
Natuurlijk kan je alles scheiden. Maar dan zou het kunnen gebeuren dat je een machine aan moet zetten voor 1 broek bv.
Milieutechnisch niet aan te bevelen.
nog eens ff al de reacties gelezen te hebben,ben ik het heel erg eens,met de toegevoegde meningen,het gaat er niet over of je alleen woon,en niet vaak was,het gaat n.l over "het doekje" dat je hem ook terug vindt,als ik 5 paar sokken in mijn wasmachine stop,en mijn machine leeghaal,moet ik er ook 5 paar uithalen,zoniet,dan ga ik op zoek naar die ene vermiste sok,zo is het ook met het "doekje'er staat heel duidelijk op de verpakking,direct verwijderen na het wassen,kijk als de verpakking niet in acht genomen word,kan de fabrikant daar niks aan doen,lig aan je zelf,slordig moen ik zoiets,,en gelezen te hebben wasmachines met een voorlader,ja ik heb een bovenlader,en daarbij merk je toch het geluid/ te natte was"die je uit je machin haal,dan ben je toch extra allerd,maar niet wachten tot je machine "stil sta en het niet meer zo doe als voor heen.sorry wilde ik toch ff kwijt
Beste Anneke50.
Uw reactie lijkt een logisch , maar u hebt mijn aanmelding kennelijk niet goed gelezen. De wasmachine gaat TIJDENS het wassen defect omdat het doekje dan een ongewenste route heeft genomen in de wasmachine. Er valt dus niets meer direct na het wassen eruit te halen. Overigens lees ik ook alle reacties met belangstelling en kom ik steeds meer tot de conclusie dat het doekje tussen de rubber ring, de deur en de trommel verdwijnt. Ondanks dat mijn wasmachine nieuw is kan ik mijn vingers makkelijk tussen de ring en de trommel steken. Ik blijf dus bij mijn stelling dat op de verpakking OOK had moeten staan dat het doekje in een netje gedaan moet worden. Het onderin de trommel leggen voorkomt dus niet dat het doekje "aan de wandel" gaat. Daarmee is n.m.m. de fabrikant van deze doekjes "productaansprakelijk". Het feit de de fabrikant tot op heden, ondanks herhaald verzoek, in het geheel niet reageerd op mijn brieven heeft mij ertoe aangezet dit bij Kassa aan te melden. Het gaat mij dus niet louter om schadevergoeding. Daar kom ik wel overheen want ik beschouw het ook als een "dure" les en een waarschuwing voor een ieder die deze doekjes gebruikt.
Robert Vos.
Robert vos
@robert vos
Als ik U was, en als dat mogelijk is, dan ging ik eens kijken in een showroom, waar dezelfde of een vergelijkbaar type machine staat. Het is namelijk niet uitgesloten dat de ruimte tussen deurmanchet en trommel groter is dan normaal. Ik heb dat in mijn werkzame leven enkele malen meegemaakt, en als dat zo is dan geven servicemonteurs dat nog niet onmiddelijk toe, want dat kost een heleboel werk om dat te corrigeren. Maar kleine stukjes was in een netje of zakje doen is ook een
"oplossing" (BH beugels verdwijnen wel door de gaatjes in de trommel.)
Succes.
beste Robert heel erg vervelend voor jou,en dat neem ik echt,er staat idd leg het doekje onder in de trommel,maar dat die monteur,al van te voren wist te vertellen/zeggen,dat het aan het "doekje"lag/gebruikte,dat snap ik niet,ik wil echt geen ieder schoon praten,maar ik (gelukkig) zelf heb er nooit geen enkel probleem mee gehad,hoop echt voor je dat er voor je een oplossing komt,hoe dan ook.maar als ik ff terug ga in de tijd,heb er nog nooit iets eerder van vernomen,terwijl die "doekjes'al weet niet hoe lang in gebruik zijn.heb je zelf nooit iets gemerkt dat je wasmachine änders"was,kwa geluid/pompen/draaien/te natte was eruit?
p.s het hou me toch bezig,zeker dat er nog geen een enkele keer last van gehad heb.
hey job9 idd beugels van een BH gaan wel door de gaatjes in de trommel, wat je zei ,en dat is dat bij een ieder bekend.klopt helemaal,maar geen doekje door de gaatjes,ligt echt aan de deurmanchet,veel te veel ruimte.
Ik moet mijzelf corrigeren, want de ruimte waar het over gaat , is eigenlijk de ruimte tussen de kuip en de trommel, die afgedekt moet worden door de deurmanchet.
Het is natuurlijk absolute onzin om de fabrikant van de doekjes aansprakelijk te stellen, er zijn geen wettelijke voorschriften omtrent de minimum afmeting voor een doekje, zelfs geen aanbevelingen. Die afmetingen zijn gemaakt n.a.v. de uitkomsten van enquêtes betreffende gewenste afmetingen die zijn binnengekomen. Heel vroeger repareerde ik wel wasmachines en kwam nogal eens zakdoeken en ook sokken tegen buiten de trommel, nooit meegemaakt dat een pomp stuk ging maar ik acht dat niet uitgesloten. M.i. waren de pompen vroeger groter en sterker. Ook is er nooit een fabrikant van sokken aangeklaagd omdat de sokken te klein waren! In alle gevallen was de manchet, de rubber ring tussen trommel en voorkant machine, los of zat er een gaatje in. Door de gaten in de trommel naar buiten gezogen worden is uitgesloten aangezien die veel te klein zijn er geen vacuüm in de trommel ontstaat tijdens het afpompen. Het water wordt niet afgezogen maar door de pomp via de afvoerslang naar boven de afvoerpijp ingepompt.
Het aansprakelijk stellen van de fabrikant omdat er niet in de gebruiksaanwijzing staat dat een doekje er niet in mag lijkt mij een lachertje, net als de vrouw die de fabrikant van een magnetron aansprakelijk wilde stellen omdat haar hond, die ze in de magnetron had gestopt om na de gegeven wasbeurt te drogen, was ontploft. Zij gaf als argument dat er niet in de gebruiksaanwijzing stond dat je geen hond kon drogen in een magnetron.
Wel weet ik dat in veel gebruiksaanwijzingen staat dat kleine doekjes e.d. in een net moeten worden gedaan, lijkt mij ook logisch. Misschien denkt de samensteller van de gebruiksaanwijzing aan iedereen als hij hoort: "Nederland wordt steeds slimmer" en niet aan de uitzonderingen die dat niet zijn. De fabrikant van de magnetron zei dat hij kennelijk ten onrechte veronderstelde dat mensen die apparatuur bedienen over voldoende nuchter verstand beschikken om dat goed te doen en er anders vanaf moeten blijven.
Nog even een kleine reactie op de bijdrage van vliegende Rob.
Dat Amerika verhaal van dat hondje in de magnetron is echt gebeurd.
Een rechtbank jury heeft de vrouw een grote schadevergoeding toegekend.
Sindsdien staat in Amerikaanse gebruiksaanwijzingen dat je geen levende dieren in een magnetron moet stoppen.
Het gaat zover dat als je in de US een vuurwapen koopt dat er een label aanhangt waarop staat dat je op geen enkel mens of ander levend wezen moet richten, tenzij je het wilt doodschieten.
Dit alles vanwege de wettelijke product aansprakelijkheid.
Zoals gebruikelijk heeft mijn bijdrage weer niets met het onderwerp van doen.
OJA, toch wel, in Amerika had er een waarschuwing op die kleurdoekjes gestaan.
Hehe, wanneer krijg ik er nou eindelijk eens een ster bij, ik type me suf !
Ha ha vliegenderob (en wimmi20), ik heb kunnen glimlachen om je bijdrage. Een broodjeaapverhaal erbij halen laat de kracht van je argumenten eerder afnemen dan toenemen.
The Microwaved Pet
diumenge woensdag 9 mei 2012, 07:43
Dat van die hond, als je dat tenminste met die aap bedoelt, in de magnetron is écht waar, was wel in Amerika.
Ik wilde echter mijn kritiek op de domme redenatie een beetje zachter laten overkomen en het is gelukt, tenminste één persoon heeft erom gelachen.
Wimmi 20, je bent wél goed geïnformeerd, verhaal klopt helemaal, chapeau!
Bijgaand je zo begeerde ster.
*
Diumenge,
ik raad u aan even te koekelen op : dog killed in microwave oven.
Daar vindt u het verhaal meerdere keren, plus het schadebedrag dat werd toegekend.
En Wikipedia is geen enkele graadmeter om achter het waarheidsgehalte van dit verhaal te komen.
Iedereen kan publiceren in Wikipedia, en ook een tekst veranderen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============
=diumenge schreef op woensdag 9 mei 2012, 07:43: Ha ha vliegenderob (en wimmi20), ik heb kunnen glimlachen om je bijdrage. Een broodjeaapverhaal erbij halen laat de kracht van je argumenten eerder afnemen dan toenemen.
The Microwaved Pet
En wat is nu het advies? Fabrikant wel of niet aansprakelijk stellen... aangezien het de vrouw met de hond geen windeieren heeft gelegd. Of vlug naar Amerika en daar je wasmachine in de soep laten laten draaien met een kleurendoekje?
[quote=zoekster schreef op woensdag 9 mei 2012, 16:00]En wat is nu het advies? Fabrikant wel of niet aansprakelijk stellen... aangezien het de vrouw met de hond geen windeieren heeft gelegd. Of vlug naar Amerika en daar je wasmachine in de soep laten laten draaien met een kleurendoekje?
De fabrikant van die doekjes wel, de fabrikant van de wasmachine niet.
@vliegenderob en wimmi20, doe mij dan even een link waar in staat dat dit écht waar is, liefst eentje met de echte rechterlijke uitspraak, want als ik google op "dog killed in microwave oven" krijg ik alleen verwijzingen naar de urband legends (broodjeaap in het nederlands).
Btw, de link naar wikepedia gaat over broodjeaap verhalen in het algemeen, de andere linkt naar een van de vele site's over urband legends. Dus, ik kan niet niet bewijzen dat het niet is gebeurt, dus graag van jullie dat dat wel zo is.
Overigens, vliegenderob, klopt je verhaal ook niet. Eerst heb je het over het aansprakelijk stellen van de fabrikant van de doekje, en dan dat over het aansprakelijk stellen van de fabrikant omdat er niet in de gebruiksaanwijzing staat dat een doekje er niet in mag, dat kan dan dus niet de fabrikant van de doekjes zijn, lijkt me namelijk sterk dat ze op hun verpakking van wasmachinedoekjes zetten dat ze niet gebruikt mogen worden in een wasmachine
=vliegenderob schreef op woensdag 9 mei 2012, 01:42: Het is natuurlijk absolute onzin om de fabrikant van de doekjes aansprakelijk te stellen, er zijn geen wettelijke voorschriften omtrent de minimum afmeting voor een doekje, zelfs geen aanbevelingen. ...
Het aansprakelijk stellen van de fabrikant omdat er niet in de gebruiksaanwijzing staat dat een doekje er niet in mag lijkt mij een lachertje, ...
Tjemig de Peemig Diumenge,
blijf je nou doorzeuren over die hond ?
Het gaat over kleurdoekjes
En doe niet net of je engels begrijpt.
Er valt gewoon via koekel te lezen dat het in Fort Worth (Texas) was en dat er een ambu moest komen voor de vrouw omdat ze een hartaanval kreeg.
Er staat ook dat ze van de buren een nieuw hondje kreeg.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========
=diumenge schreef op woensdag 9 mei 2012, 19:58: @vliegenderob en wimmi20, doe mij dan even een link waar in staat dat dit écht waar is, liefst eentje met de echte rechterlijke uitspraak, want als ik google op "dog killed in microwave oven" krijg ik alleen verwijzingen naar de urband legends (broodjeaap in het nederlands).
Btw, de link naar wikepedia gaat over broodjeaap verhalen in het algemeen, de andere linkt naar een van de vele site's over urband legends. Dus, ik kan niet niet bewijzen dat het niet is gebeurt, dus graag van jullie dat dat wel zo is.
]
Als hier onzin wordt gepost, ja dan blijf ik doorgaan. Een link graag, wimpie, geen vage verhaaltjes.
vliegenderob schreef:
Het aansprakelijk stellen van de fabrikant omdat er niet in de gebruiksaanwijzing staat dat een doekje er niet in mag lijkt mij een lachertje,. en dan ga ik verder met een voorbeeld van een vrouw als argument aanvoerde dat er niet in de gebruiksaanwijzing stond dat je geen hond kon drogen in een magnetron. Ik dacht dat iedereen dat logisch zou vinden. Aangezien de jury de vrouw gelijk gaf blijkt daaruit dat de meerderheid van die jury dat waarschijnlijk ook zou doen. Daaruit blijkt tevens het nadeel van een jury rechtspraak, dat zijn (domme) leken die een eveneens domme emotionele vrouw gelijk geven.
Met de eerste fabrikant bedoelde ik die van het doekje, die kan inderdaad niet aansprakelijk worden gesteld, met de tweede fabrikant, die van het uitgeven van een in zijn ogen, en ook de mijne, correcte gebruiksaanwijzing. Ik heb dat verschil inderdaad niet zo duidelijk aangeduid, sorry Diumenge. Helaas heeft TS die gebruiksaanwijzing niet goed gelezen of niet begrepen.
@diumengen,
onze berichten hebben elkaar gekruist, ( mijn pc is heel traag met updaten van berichten van KASSA, dat heb ik alleen bij deze site. Zijn er toevallig meer die die problemen hebben, ook bijvoorbeeld als ik op "preview" druk dat ik dan alles kwijt ben en soms zelfs opnieuw moet inloggen?)
Het bericht van die hond is heel oud, ik geloof zelfs wel veertig jaar. Het kwam naar voren in een reportage over het nadeel van jury rechtspraak.
Wimmi heeft het intussen al opgezocht dus doe ik dat niet meer, tenzij ik nog wat tijd over heb vanavond.
Diumenge, leer engels.
Op uw oranje klik staat nou juist dat het geen urban legend is.
En speciaal voor Diumenge die geen engels begrijpt : er staat dat het GEEN broodje aap verhaal is !
U wordt knap vervelend met doorzeuren over iets wat niets met de vraag heeft te maken !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============
=diumenge schreef op woensdag 9 mei 2012, 22:48: Bedoel je misschien dit verhaal? Ten eerste (variant op je eigen woorden) iedereen kan publiceren op internet. Ten tweede waar staat dat van die rechtszaak en de enorme schade vergoeding en dat het tegenwoordig in de handleiding staat dat je je hond niet in de magnetron mag stoppen.
diumenge,
Ik heb even gegoogeld en had in één seconde het bericht gevonden, ik weet niet hoe ik een link moet geven (wie verteld me dat even)
Tik in: "hond in magnetron" en je krijgt een heel verhaal.
type BRUN 02000 => versies
omschrijving The Microwaved Pet
titel Hond in de magnetron
auteur Véronique Pluijmaekers
lemma Een vrouw in de Verenigde Staten had de gewoonte om haar pekineesje na het baden te drogen in een licht voorverwarmde oven. Dat ging goed totdat de oven kapotging en zij haar knuffeltje in de nieuwe magnetron stopte met de dood als gevolg. Zij spande een proces aan tegen de fabrikant van de magnetron en won de rechtszaak op grond van het argument dat in de gebruiksaanwijzing niet gewaarschuwd werd voor de kwalijke gevolgen van het opwarmen van huisdieren.
literatuur Barden 1992, p.155-164; Brunvand 1981, p.62-69; Brunvand 1986,
Wimmi20, ik weet niet wat je denkt te bereiken door tot twee keer toe over mijn kennis van het Engels te beginnen (beetje zielig van je, hou het bij de argumenten). Maak je geen zorgen, mijn Engels is prima.
Inderdaad, bij die oranje link staat dat iemand beweert dat dit echt gebeurd is, er staat niets over jury uitspraken, hoge vergoedingen en dat tegenwoordig in handleidingen staat dat een dier niet in de de magnetron kan drogen. Als je zelf wat beter de artikelen bij de links had gelezen, dan zie je dat een urband legend zou ontstaat, er zit een kern van waarheid in, maar het verhaal wordt steeds meer aangedikt.
Je hebt nog steeds geen overtuigende link kunnen sturen en dat gaat je ook niet lukken, maar met jou ben ik klaar.
Van vliegenderob krijg ik wel een normale en inhoudelijke reactie, en nu begrijp zijn punt ook beter (zeker met de toelichting). Bedankt daarvoor, ik ben het er niet helemaal mee eens, maar gelukkig kunnen we hier wel van mening verschillen.
Overigens heb/had ik dat ook dat site heel traag is.
[quote=vliegenderob schreef op woensdag 9 mei 2012, 22:55]vliegenderob schreef:
Het aansprakelijk stellen van de fabrikant omdat er niet in de gebruiksaanwijzing staat dat een doekje er niet in mag lijkt mij een lachertje,. en dan ga ik verder met een voorbeeld van een vrouw als argument aanvoerde dat er niet in de gebruiksaanwijzing stond dat je geen hond kon drogen in een magnetron. Ik dacht dat iedereen dat logisch zou vinden. Aangezien de jury de vrouw gelijk gaf blijkt daaruit dat de meerderheid van die jury dat waarschijnlijk ook zou doen. Daaruit blijkt tevens het nadeel van een jury rechtspraak, dat zijn (domme) leken die een eveneens domme emotionele vrouw gelijk geven.
Met de eerste fabrikant bedoelde ik die van het doekje, die kan inderdaad niet aansprakelijk worden gesteld, met de tweede fabrikant, die van het uitgeven van een in zijn ogen, en ook de mijne, correcte gebruiksaanwijzing. Ik heb dat verschil inderdaad niet zo duidelijk aangeduid, sorry Diumenge. Helaas heeft TS die gebruiksaanwijzing niet goed gelezen of niet begrepen.
Blijkt ook het niveau van intelligentie van de Amerikaanse-bevolking, met leken in juryrechtspraak e.d.
[quote=zomerkoninkje schreef op donderdag 10 mei 2012, 00:42]
Blijkt ook het niveau van intelligentie van de Amerikaanse-bevolking, met leken in juryrechtspraak e.d.
Zoiets schreef ik toch ook? Alleen ben ik het er niet mee eens dat dat een kwestie van intelligentie is maar van dommer zijn op juridisch gebied omdat een jury niet juridisch geschoold is dus daar geen verstand van heeft!
[quote=kenner schreef op donderdag 10 mei 2012, 00:42]Wat een off - topic gezeur!
Ga lekker met elkaar chatten....
(veel plezier !)
dat doen wij hier dus al, wij vinden dit leuk en leren er van en zo heel erg off-topic vind ik dit niet!!
[quote=diumenge schreef op woensdag 9 mei 2012, 23:29
Lees het hele verhaal eens ...
Dat had ik dus gelezen, vertel me alsjeblieft eens hoe je dat doet met die link. Rood maken en als ik daarop klik dat ik dat dan te lezen krijg.
[quote=diumenge schreef op woensdag 9 mei 2012, 23:29
Lees het hele verhaal eens ...
Dat had ik dus gelezen, vertel me alsjeblieft eens hoe je dat doet met die link. Rood maken en als ik daarop klik dat ik dat dan te lezen krijg.
ergens ging er iets fout met het "quote" , ik wilde alleen maar zeggen dat ik nog steeds om je lachen kanb "vliegenderob", je kan het leuk en goed onderbouwt zeggen
@vliegenderob, maar uit het hele verhaal blijkt toch duidelijk dat het 'urban legend' is?
Link maken doe je als volgt.
Kopieer de link die je wilt plaatsen (ik neem aan dat je wel weet hoe dat moet?).
Klik in je bericht waar je link wil plaatsen rechts boven het invoer scherm op het symbool voor de link (2e van rechts in de vakje, lijkt op een ketting.
Je krijgt dan een invoerveld, plak daar de link (bijv. door op CTRL+v te drukken)
Klik op OK
Vervang "Je tekst hier..." eventueel door je eigen tekst.
Gewoon even proberen, het wijst zichzelf.
Zo te zien is dit al een oud onderwerp, maar toch nog maar een reactie omdat zojuist een wasmachinemonteur is vertrokken nadat hij een Dylon Colour Catch doekje uit de pomp van mijn wasmachine heeft verwijderd heeft. Kosten: € 175,00. Voor zover al nodig om het bericht van Robert Vos te moeten bevestigen, doe ik dat bij deze.
En die doekjes gebruiken we dus niet meer.
Een reactie op een oud bericht,
Ik vind het jammer om te lezen dat mensen gelijk over een broodje aap verhaal gaan beginnen.
Ik gebruik ook al jaren deze verkleuring doekjes. Laatst een nieuwe wasmachine gekocht en ook gewoon deze doekjes gebruikt.
Op een gegeven moment, draaide de was een uur langer dan normaal, raakte de wasmachine overhit of hij gaf aan dat hij niet wou starten. Wij dachten de machine is gewoon stuk. Laatste keer was gedraaid en de kleding kwam er zeik nat uit. Dit vond ik erg raar. Daarom maar het klepje van het stof filter eruit getrokken, hier vond ik 3 doekjes.. Nu deze doekjes zijn verwijderd, draait de wasmachine weer zoals het hoort. Gelukkig geen dure kosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer