door wim koelewijn May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!

8421 21 Rapporteer
rj
door rjw - May 29, 2024 om 13:21
3360 Antwoorden / 5 Vragen

De verschillende ingredienten komen gefaseerd uit het omhulsel, afhankelijk van waar je in het wasproces zit.. Maar het staat je verder vrij om het niet te kopen en iets anders te gebruiken.

Mabelle
door Mabelle - May 29, 2024 om 13:38
581 Antwoorden / 1 Vragen

Je zal vast niet de enige zijn die het een onzin product vindt. Ik gebruik pods al jaren en ben er tevreden over. Of ze giga duur zijn, geen idee, let ik niet op.

Gelukkig wordt niemand verplicht welk product dan ook te kopen.

Ka
door Kariena May 31, 2024 om 15:56
5 Antwoorden / Vragen

Wat een arrogante houding. Gelukkig zijn er genoeg mensen die er wel op (moeten) letten.

tenormin
door tenormin - May 29, 2024 om 13:46
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee of u de enige bent. Ik koop het simpelweg nooit. Heel ouderwets: waspoeder, soms een spray of vuile vlekken met Shout maar, altijd in de hete was een kopje Baking Soda erbij. Gewoonte van tig jaar geleden en het schaad niet de kleding noch de wasmachine zelf. (Waar blijven die plastic waspods eigenlijk)? Lossen die op of gaan zo tegen de sensoren aan klonteren?

Mabelle
door Mabelle May 29, 2024 om 13:55
581 Antwoorden / 1 Vragen

Dat lost op.

wi
door wim koelewijn May 29, 2024 om 15:39
74 Antwoorden / 1 Vragen

maar...dat oplossen geeft in de toekomst dichtgeslibte slangen..

opaplop
door opaplop May 31, 2024 om 17:03
79 Antwoorden / 14 Vragen

Maar je moet afentoe de wasmachine met goed spul rijnigen dat kan geen kwaat, ook voor de vaatwasser geldt dat.

Mabelle
door Mabelle - May 29, 2024 om 13:49
581 Antwoorden / 1 Vragen

Ik haal maar even een antwoord aan van jezelf 'meningen verschillen..maar is dit echt een vraag voor deze rubriek?' vind dat wel toepasselijk voor jouw vraag.

wi
door wilhelmina59 - May 29, 2024 om 14:25
547 Antwoorden / 0 Vragen

Dit valt bij bij onder dezelfde categorie als smeersels tegen striae en rimpels. Zonde van je geld, iets met marketing.

ro
door ronny530 - May 29, 2024 om 14:35
2882 Antwoorden / 41 Vragen

Het is niet de bedoeling om van één waspod de ingrediënten los van elkaar te knippen en bij het wasgoed te doen omdat de ingrediënten gefaseerd aan het water in de wasmachine worden toegevoegd.
Wellicht bent u de enige die dat geprobeert heeft en de tijd heeft genomen om te timen wanneer welk omhulsel zou gaan smelten maar met bewijs komt u niet dus kunt u ook niet stellen dat een waspod een onzinbedenksel is.
Waspods zijn inderdaad wel duurder maar zijn ook vaak in de aanbieding te verkrijgen en nog een voordeel geen vervuiling van de zeepbak e.d. omdat die waspods onderin de trommel worden gelegd.
Mijn mening is heel anders dan de uwe en vind ze juist een handig bedenksel want geen geknoei met vloeibaar wasmiddel of waspoeder meer en ook nog eens een goed was resultaat.

tenormin
door tenormin May 29, 2024 om 14:44
16927 Antwoorden / 108 Vragen

@ronny, heb mijn zeepbakje nog nooit gebruikt. (Gebruik geen wasverzachter). Ik doe in de machine zelf de benodigde toestanden, dan de was er in en klaar is kees. Zeepbakje is als de Maagd van Orléans.

wi
door wim koelewijn May 29, 2024 om 15:48
74 Antwoorden / 1 Vragen

ronny...U hangt een heel verhaal op..losknippen? weet niet wat U allemaal brabbelt..probeer een pod eens in een potje water...lost binnen no- time helemaal op..en..de 3 wasmachines die op school veel gebruikt worden met de " handige" pods vertoonden alle 3 dichtgeslibte afvoerslangen van het snotterige overblijfsel...

ro
door ronny530 May 29, 2024 om 16:17
2882 Antwoorden / 41 Vragen

Logisch een waspod in een potje water neemt de temperatuur van het water aan terwijl de temperatuur in de wasmachine aan veranderingen onderhevig is.
U geeft zelf niet met duidelijke woorden aan zo'n waspod gescheiden te hebben dus wat dat betreft bent u over de testmethode onduidelijk geweest.
Had u direct gescheven dat u een waspod in een pot met water had gelegd en als u ook had geschreven dat er door die waspods afvoerslangen waren dichtgeslipt was mijn antwoord heel anders geweest.

Ge
door Gert Moes May 31, 2024 om 12:05
13 Antwoorden / 2 Vragen

ronny...U hangt een heel verhaal op..losknippen? weet niet wat U allemaal brabbelt..probeer een pod eens in een potje water...lost binnen no- time helemaal op..en..de 3 wasmachines die op school veel gebruikt worden met de " handige" pods vertoonden alle 3 dichtgeslibte afvoerslangen van het snotterige overblijfsel...
geen idee welke rommel je dan uitwast , gebruik het al tien jaar op de zelfde machine , maar je kunt bij wijzen van speken nog gewoon uit de slang drinken

pe
door pebk - May 29, 2024 om 15:11
596 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk bent u de enige.

Wij gebruiken al jaren naar tevredenheid waspods. De delen van de pods gaan gefaseerd open en je raakt nooit voor de huid schadelijke stoffen aan. Onze nieuwe wasmachine heeft zelfs een speciaal vakje en instelling om de pod in te doen.

En in verhouding giga-duur? Dat valt wel mee, als men goed oplet op aanbiedingen. Wij kopen meestal een voorraad voor een jaar bij een van de grote kruideniers, net als een jaarvoorraad pods voor de vaatwasser.

Franske1958
door Franske1958 - May 29, 2024 om 15:23
458 Antwoorden / 3 Vragen

"en in verhouding giga-duur !!"

Nou dat valt best wel mee als U even oplet wanneer U die koopt. vrijwel iedere week heeft iedere grote supermarkt wel een
aanbieding van 2 halen 1 betalen,  Soms ook met wasmiddelen. Koop een voorraadje voor ruim een jaar  of langer en houdt
een maandje of 4 voordat uw voorraad op is de folder van die supermarkt weer in de gaten wanneer er weer zo een actie is.
Of kijk in de bak van artikelen die uit het assortiment gaan, daar liggen vaak zeer leuke dingen tussen voor een schijntje.
Dit doe ik al heel veel jaar en ook met eetbare lang houdbare luchtdicht verpakte dingen zoals groenten in die potjes.
Heeft mij al ontzettend veel geld gespaard.  Gewoon thuis alles op datum volgorde wegzetten en U hoeft nooit iets weg
te gooien wat niet op is voor de houdbaarheids datum.

gerbera
door gerbera - May 29, 2024 om 16:32
7455 Antwoorden / 14 Vragen

Dat u met verstopte slangen zit heeft een andere oorzaak dan het gebruik van "pods" , deze lossen totaal op incl het omhulsel . Dus dat er, door u genoemde snotterige omhulsel overblijft die de slangen verstopt, is niet juist. Zou eens kijken of er grote hoeveelheid wasverzachter wordt gebruikt, dat is in veel gevallen de boosdoener. Gebruik van het begin of aan pods en nog nooit een verstopte slang gehad.

sira
door sira - May 29, 2024 om 16:46
2521 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb er geen ervaring mee, want ik vind het ook onzin. Ik doe mijn was op de ouderwetse manier en dat is met waspoeder (in de machine en niet in het bakje). Voor fijne was, maar ook voor gordijnen gebruik ik vloeibaar wasmiddel. Ook voor de vaatwasser gebruik ik poeder.

Beide machines zijn al wat jaren oud, vooral de wasmachine, maar ze zien er van binnen als nieuw uit.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 29, 2024 om 17:01
2246 Antwoorden / Vragen

Dat is nou "cognitieve dissonantie", je vindt het giga duur en dan bedenk je dat het dus ook wel niets zal zijn en niet zal werken.

Be
door Bewaklu - May 29, 2024 om 21:20
141 Antwoorden / 1 Vragen

Dan koop je ze niet! Genoeg alternatieven.
En er zijn duizenden producten waarover je je druk kan maken. Onbegonnen werk.

1paul
door 1paul - May 30, 2024 om 07:47
3308 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt ook opteren voor papieren doekjes waar het wasmiddel in zit, deze lossen ook geheel op trouwens en je hebt ze al vanaf een 10 cent per wasbeurt!!

Av
door AvR21057 - May 31, 2024 om 10:49
16 Antwoorden / Vragen

giga duur in de winkel maar daar moet je het ook niet kopen. koop het zelf op voordeel websites.

Av
door AvR21057 - May 31, 2024 om 10:57
16 Antwoorden / Vragen

duur? 100 Ariel waspods bij het kruidvat voor 28 euro. ik doe er al 2 jaar mee.

Gr
door GreesjeG - May 31, 2024 om 12:17
13 Antwoorden / Vragen

Nee hoor, Wim, je bent niet de enige die dit onzin vindt.
Dit is één van de vele marketing- reclametrucs om mensen aan het kopen te zetten. Daarbij gaan ze ervan uit dat mensen dom zijn en in dit soort onzin trappen.
Wat je het beste kunt gebruiken is (weinig) ecologisch wasmiddel.

Daarmee verpest je ook nog eens de waterkwaliteit het minst.

Ga
door Gargamel1900 - May 31, 2024 om 13:14
14 Antwoorden / 2 Vragen

Ik koop die dingen ook nooit meer, de gewone waspoeder geeft veel en veel beter resultaat. En zeer zeker bij witte was. Die krijg ik met de Pods niet zo stralend wit als de fabrikanten beloven in de reclame.  Dus de gewone waspoeder van Aldi of Lidl geeft ons veel schonere was. Ook nog goedkoper dan de dure Pods.

django van ceren
door django van ceren - May 31, 2024 om 13:33
2 Antwoorden / Vragen

Ik ben het eens dat waspods onzinnig en duur kunnen zijn. De verschillende ingrediënten komen toch meteen samen in de wasmachine, wat het nut van de scheiding in de pod zelf tegenspreekt.

ro
door ronny530 - May 31, 2024 om 14:09
2882 Antwoorden / 41 Vragen

Op mijn antwoord zijn reacties gekomen o.a. van vraagsteller zelf en toen werd de openingsvraag beter uitgelegd.
Vraagsteller heeft anders dan ik dacht de waspods in een bakje met water gelegd en kwam er zo achter dat de wasmiddelen na het smelten van het omhulsel weer bij elkaar kwamen.
De reden waarom werd ook duidelijk want bij alle drie de wasmachines waarbij waspods gebruikt werden waren de afvoerslangen dichtgeslibt.
Als vraagsteller die informatie in de openingsvraag meegenomen had was mijn antwoord inhoudelijker geweest want met name deze zin 'Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt' is niet mogelijk tenzij het wasmiddel in de waspod van eikaar gescheiden wordt.
Het had veel simpeler geweest als vraagsteller die zin anders opgestelt had bijvoorbeeld 'nadat ik een waspod in een bakje warm water had gelegd bleek dan na het smelten van het omhulsel de wasmiddelen zich met elkaar vermengden.
Ook staat er in de openingsvraag niet dat er door het gebruik van de waspods bij drie wasmachines de afvoerslangen dicht geslibt waren.
Kern van de openingsvraag is waspods zijn een onzin bedenksel en in verhouding giga duur maar dat ze volgens vragsteller schade aan de wasmachine toebrengen staat dan weer niet in de openingsvraag.

rj
door rjw - May 31, 2024 om 19:08
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Mooi om te zien dat zo'n onbenullig onderwerp meer dan 20 reacties opleverd. Het gaat gewoon te goed in Nederland als dit de discussiepunten zijn.

gr
door gravin2 - Jun 2, 2024 om 11:40
27 Antwoorden / Vragen

Ik heb ze even gebruikt, kreeg ze gratis bij de boodschappen,

vond de was niet echt schoon en of lekker ruiken,

en ik las ergens dat als je op erg lage temperatuur wast, het "opgeloste" plastic schade kan opleveren aan de pomp,

helaas dat nergens terug kunnen vinden.