ha
door hakibo Jun 19, 2005 om 16:41
Huishouden & energie

Wat kies ik?

Hallo allemaal,

Mijn vraag is heel simpel, ik ben niet rijk, maar ga toch verhuizen. Ik heb pech, want in 't nieuwe huis lag een mooie tegelvloer, maar die moet er van de woningstichting (gedeeltelijk) uit, er staat nl een grote open haard op die vloer + een muur die er niet hoort. Dus ik mis straks hele stukken vloer, ben alle tegelhandels hier in de buurt af geweest, maar helaas is die tegel niet meer te krijgen. Er zal dus een nieuwe vloer moeten komen, mijn mogelijkheden zijn beperkt door 't geldplaatje....wat is relatief een goedkopere vloer en met welk materiaal ben ik 't best  af? Het gaat om de gehele benedenverdieping, ik heb twee kinderen en een hond, dus moet eigenlijk een degelijke vloer hebben voor relatief weinig geld...

Wie adviseert me?

groetjes hakibo

378 7 Rapporteer

askjeeves
door askjeeves - Jun 19, 2005 om 17:14
134 Antwoorden / 3 Vragen

Normaliter staat in een huurcontract dat de woning bij oplevering weer in origele staat opgeleverd dient te worden. Als je de huidige bewoner kan contacteren, dan zou ik overleggen of je de vloer mag overnemen. Je kan de woningbouwvereninging hiervan op de hoogte stellen. je zal een verklaring moeten tekenen dat jij de aansprakalijkheid van de vloer overneemt. Dat houd in dat zodra je de woning bewoont niet meer kan reclamren dat de vloer er uit moet en als je de woning verlaat dat jij de vloer weer kaal dient op te leveren.

Ik heb zelf ook een huurhuis en de voruige bewoners hadden er net een jaar parket er in liggen, dus was het zonde om dat eruit te halen. heb de woningbouwvereniging gebeld en het ze voorgelegd. Was geen probleem mits ik de aansprakelijkheid overnam.

Je zou het ook nu kunnen gooien op het feit dat je afbreuk doet aan een woingverbetering en dat het eruithalen van de tegelvloer en de muur niet ten goede komt aan de woning.

Succes

eagletje
door eagletje - Jun 19, 2005 om 17:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Hakibo,

Dit is wel een moeilij te beantwoorden vraag. Maar misschien is laminaat met een tegeldecor een leuke mogelijkheid. Je hebt dan én de slijtvastheid van een laminaat en de look van een tegelvloer.

Natuurlijk kan ik niet beoordelen of laminaat binnen je budget past, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes, Eagletje

diertjes
door diertjes - Jun 19, 2005 om 19:17
299 Antwoorden / 3 Vragen

@askjeeves & eagletje. Het huis opleveren in de staat waarin het destijds is aanvaard, zal niet altijd mogelijk zijn. Toen ik na het overlijden van mijn moeder het huis waar zij ruim zestig jaar gewoond had moest ontruimen, hoefde ik gelukkig ook niet de bedstee te herbouwen en de gasleidingen van de kachels te verwijderen.

Natuurlijk kunnen in het onderhavige geval de te verwijderen voorzieningen worden beleefd als verbetering van de woonruimte en het woongenot. Voor de huisbaas ligt dat echter gehel anders. Met het accepteren van de open haard en de muur gaat immers ook de onderhoudsverplichting over naar de huisbaas. Een wanneer die veel woningen heeft die bewoners naar eigen inzicht hebben aangepast, is het beheerstechnisch erg lastig om het onderhoud verantwoord uit te voeren. Alleen wanner een nieuwe huurder de zaak wiul overnemen/accepteren, zoals askjeeves dat kennelijk zelf ook ooit heeft gedaan, zal e.e.a. kunnen blijven zitten. Verder zullen de alternatieven van eagletje voor het leuke tegeldecor en laminaat ook door de huisbaas moeten worden geaccepteerd. Anders wordt het echt slopen en weer stucadoren etc.  Groet, M@rtin

user123
door user123 - Jun 19, 2005 om 23:47
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Geef snel aan dat u de verwachte opleverstaat niet accepteert. Een gedeeltelijk betegelde vloer is net als een half raam.

Wanneer u toch zelf een oplosing moet zoeken zou ik kijken of de dekvloer ter plaatse van de ontbrekende tegels is op te hogen. (Zandcement of Egaline) Vervolgens betonverf op kleur laten maken en een leuk kleed kopen/meubels slim plaatsen.

pkalter
door pkalter - Jul 10, 2005 om 22:33
38 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het eens proberen bij www.tegelrestanten.nl

Deze zaak koopt overal de resten en partijen op en je maakt echt een goede kans dat ie wat heeft. Alders zou ik voor een vinylvloer gaan. Geen loopgeluiden, geen krimp en gelegd voor ongeveer € 12,50 p/m2

hell-rider
door hell-rider - Jul 10, 2005 om 22:52
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Kakibo,

Het is toch weer van de zotte dat een Woningstichting gaat bepalen dat er iets gesloopt moet worden wat een ander graag wil hebben.

Is het niet mogelijk dat je met de woningstichting een overeenkomst sluit die bepaald dat als jij weg gaat je het alsnog in de oude staat terug brengt. Dit moet toch mogelijk zijn?

Nu zijn er twee partijen de dupe en voor wat?

Probeer het alsnog voor elkaar te krijgen.

Mocht dit toch niet baten laat dan de woningstichting maar zorgen dat je een vloer krijgt die er oorspronkelijk heeft ingezeten.

Succes WillemG

hell-rider
door hell-rider - Jul 10, 2005 om 22:56
573 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ik weer even lekker bezig, het hele huis is inmiddels gesloopt.