be
door benmario Oct 3, 2005 om 08:32
Huishouden & energie

Wat moet ik

Zeer geachte

Ik heb sinds 20 april electra van oxio en gas per 1 september.Mij is verteld dat ik aan Eneco alleen transport kosten hoef te betalen.Ik heb van eneco een rekening gekregen van 968 euro terwijl de transport kosten voor stroom 27 en voor gas 69 euro is.Ik had in maart een achtestand maar die heb ik moeten betalen en een maand voorschot,daar heb ik aan voldaan deed ik dat niet dan zouden ze mij afsluiten.Nu ben ik over gestapt en willen ze ook dit bedrag zien anders sluiten ze mij af eneco is de netbeheerder.Het gaat hier voornamelijk over de gas rekening ,ik heb hun ook over een rekeningoverzicht gevraagd maar die is tot drie keer toe niet compleet.Ik behoor vanaf april 27 euro elektra en 92 euro gas te betalen en vanaf 1 september 69 euro gas.

IK WEET NIET WAT IK MOET DOEN HELP MIJ A>U>B!!!!!!!!!!!!

vriendelijke groet

Benmario

484 4 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Oct 3, 2005 om 08:53
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Benmario,

Mag ik je vragen waar de 968 euro voor gevraagd wordt? Je meldt dat het rekeningoverzicht niet compleet is, maar er moet toch wel een reden zijn voor dit grote bedrag. Is het afkomstig van een jaarafrekening of de maandelijkse nota's?

Brynnar

sk
door skippy12 - Oct 3, 2005 om 09:23
5 Antwoorden / 1 Vragen

dat is een heel probleem,het beste lijkt mij dat u contact op neemt met de onbudsman.

succes

be
door benmario - Oct 3, 2005 om 09:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

zeer geachte

Eneco meld mij dat dat openstaande rekeningen zijn terwijl ik eind maart alles heb betaald een regel bij eneco is als je een achterstand hebt dan moet je die betalen en een voorschot van de volgende maand daar heb ik allemaal aan voldaan dus begin april had ik geen achterstand meer als ik dan de termijnen optel kom ik nooit aan zo'n bedrag wat eneco mij verteld als het goed is komen ze vandaag het geld innen en anders sluiten ze me af.Wat kan ik daar nog aan doen

Bedankt voor uw snelle reactie

benmario

brynnar
door brynnar - Oct 3, 2005 om 10:02
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Benmarion,

Ze komen vandaag innen? U bedoelt dat er fysiek iemand langs komt van Eneco? Of komt een incassobureau?

In elk geval maakt dit het waarschijnlijk wat makkelijker, want u kunt nu persoonlijk uw klacht kenbaar maken. Verzamel snel alle corespondentie en uw dagafschriften, waaruit blijkt dat u aan al uw verplichtingen hebt voldaan. Indien mogelijk, probeer er nog kopieen van te maken, die u mee kunt geven.

Maak notities van het gesprek en noteer zeker de naam van de persoon waarmee u gesproken hebt. Zodra alles uiteindelijk geregeld is, stuurt u een kort verslag van het gesprek aangetekend naar Essent ter staving (indien een incassobureau, dan ook naar hen).

Brynnar