om
door omaloe Nov 22, 2007 om 17:21
Huishouden & energie

Wat te doen tegen kattenpoep in de tuin???

Sinds een paar maanden ben ik verhuisd van Amsterdam naar Zeeland. Geweldig, maar.......m'n tuin ligt helemaal vol kattenpoep.  En dan heb ik het niet over kleine drolletjes, maar hele grote. Eerst dacht ik notabene dat er steeds honden in m'n tuin zaten te poepen. Te VIES voor woorden. Zelf heb ik een hond en wil daarom geen schrikdraad aanbrengen. Een plantenspuit o.i.d. helpt niet want ze doen het 's avonds en 's nachts wanneer ik het niet zie. Van alles heb ik al geprobeerd om ze weg te houden: koffieprut - m'n hele tuin ligt er inmiddels vol mee maar ze laten zich er niet door weerhouden. Dit geldt ook voor Mis-poes en kattenkorrels. Ik weet het niet meer. Wie oh wie heeft een goede tip voor mij?

22386 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 22, 2007 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is hier al vaak aan de orde geweest. Type in het zoekvenster katten+tuin en neem een avondje vrij om te lezen.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 22, 2007 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Weet u wel zeker dat het katten zijn? Het kunnen ook marters zijn. Vraag eens rond of er ook andere mensen last van hebben. Wellicht brengt het de buren ook nog op het idee dat het hun kat is of kan zijn.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Nov 22, 2007 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladje; neem ook en keer een jaar of twee vrij op kassa

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

mottenballen in de tuin gooien kan helpen

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beeldscherm: bedankt. Dit ga ik zeker proberen. Dit antwoord heb ik (hopelijk) wat aan. Ik laat het weten.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stukje electraciteitpijp kopen, U weet waarschijnlijk wel wat ik bedoel, draai van het papier van Uw oude libelle of margriet papieren pijltjes, schiet op de KONT van de kat en U bent verlost van dit probleem. Ze komen nooit meer en KATvriendelijk. Dit is ook belangrijk.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf wel goeie ervaringen met koffiedik. Strooi dit op de plaatsen waar ze vaak zitten te schijten. Ze houden er namelijk niet van dat dit aan hun pootjes komt.Het proberen waard. Stuur ook nog even een link mee met meerdere tips. Succes en hoop dat u er wat aan heeft,want het is een ellende.

http://users.skynet.be/hofmeester/tuinartikels/katten%20uit%20de%20tuin%20houden%20tuinen%20kattenvrij%20met%20planten.htm

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

mottenballen dat gaat wel heel erg ver

ik ben zelf in bezit van een hond als mij hond uitlaat neem ik een zakje mee

mottenballen zijn giftig

kun je de mensen van wie de katten zijn als je ze notabene weet van wie aanspreken

straks eten die katten hiervan ben je nog verders van huis

mensen die niet van dieren houden houden ook niet van mensen

marloes

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi!  Ik zou er een paar busjes peper (poeder) tegenaan gooien. Wel met droog weer. Hatsjieeeee, brrr! Succes! Heel vervelend probleem!

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Digitaal: Koffiedik was 1 van de eerste dingen die ik geprobeerd heb, er ligt een dikke laag koffieprut op de aarde waar altijd gepoept wordt - maar daar trekken die katten zich dus niets van aan.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ladylaaf (Marloes): Bedankt voor de reactie. Jammer genoeg zijn de mensen in m'n straat zo dol op katten dat ze er gemiddeld 3 per huishouden hebben. Ze kennen m'n probleem, maar verzekeren dat HUN katten het niet gedaan hebben. Overigens hou ik zelf ook van katten, alleen niet van hun poep. Pijltjes schieten is geen optie, net zo min als water spuiten, omdat het voornamelijk 's nachts gebeurt. Dus toch maar motteballen proberen. Betekent alleen dat m'n eigen hond niet meer los in de tuin kan lopen.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kiran: Peper is geen optie: akelig voor katten, maar niet minder voor m'n hond.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zocht een oplossing voor het weren van katten uit uw tuin. Peper is geen optie zegt u .... maar mottenballen is niet erg voor uw hond? Bij mijn weten, vreet een hond meer op dan een kat .... Sorry, is geen persoonlijke aanval op u, ik vind het alleen een beetje vreemd.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2007 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kiran: Nee, natuurlijk niet. In m'n reactie naar ladylaaf schrijf ik dan ook dat dan m'n hond niet meer los in de tuin kan lopen. Maar of ik dat er voor over heb? Nu in de winter is dat niet zo erg, maar straks wanneer het beter weer wordt, is dat natuurlijk een probleem.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2007 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Omaloe, Ik weet niet wat je hierover al hebt gelezen. In ieder geval werkt bij mij thuis de diervriendelijke tuinsproeier goed. Hierbij heb ik de tuinspoeier aan een bewegingsmelder gekoppeld. Zodra er een dier voorbij de sensor loopt gaat de tuinsproeier aan. Succes verzekerd.!! Ik heb dit systeem gedurende een 3 weken gebruikt en geen kat meer gezien. Dit bleek voldoende (Nou ja, onze eigen kat wel natuurlijk) Mocht je interesse hebben hoe ik eea heb aangesloten, dan lees ik het graag.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2007 om 01:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cacaodoppen op de aarde strooien, oef .... die gaan echt tussen mijn tenen zitten.

Je moet ze wel regelmatig aanvullen want ze kruipen ook onder de grond en dan zijn we er weer.

Cat

ve
door verwijderd - Dec 19, 2007 om 06:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste omaloe

ik ben erg geschrokken met wat u wilt gaan ondernemen

zeker omdat u zelf ook een hond hebt

het is moeder natuur en niet iedere eigenaar houd zijn of haar kat binnen

u hoort mij ook niet zeggen dat u daar last van moet hebben

praten helpt niet zegt u ,diervriendelijke mannier proberen

lieve mevrouw   denk na een dier kan niet praten

hoe zou u zich voelen als de katten iets overkomt

fijne vrede volle kerstdagen voor mens en dier

marloes

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet hoe groot het stukje tuin is:. als je kans ziet er aarbeieen netten over heen te spannen, is na zo'n 3 weken de loop eruit. helpt dit niet, hou je hond nuchter en laat hem dan snachts in je  tuin lopen geen kat die zich erin waagt

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is opgelost! Mottenballen heb ik toch maar niet gedaan, vond ik wel een beetje ver gaan. Maar inmiddels heb ik het zoveelste middeltje gekocht: Gelkorrels van Pokon. En jawel, afgelopen met het poepen in m'n tuin.

Geweldig spulletje, die GELKORRELS van POKON

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Misschien beetje laat, maar ik hoor graag hoe je je eigen tuinsproeier op de bewegingsmelder hebt aangesloten. Met een schemaatje ofzo, want die scarecrow is iets te prijzig.

Bedankt!

Groetjes, Harry