Ro
door Ronald Kruithof Feb 1, 2016 om 12:40
Huishouden & energie

Wat zijn de ervaringen bij het huren van zonnepanelen bij Zelfstroom?

Is huren van Zonnepanelen bij leverancier Zelfstroom interessant en wat zijn ervaringen bij deze Leverancier?
mvg Ronald

26211 2 Rapporteer

Topantwoord

lo
door lotje1992 - Feb 1, 2016 om 13:52
13 Antwoorden / 1 Vragen

Huren kost uiteindelijk meer dan een eigen installatie. (Dat is logisch want Zelfstroom wilt ook geld verdienen). Op zich zelf geen ervaring met het bedrijf maar zij hebben een stukje erover geschreven.

Topantwoord

me
door mein33 - Feb 1, 2016 om 14:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ronald kruithof,

Zaken worden alleen maar verhuurd als de verhuurder er (goed) aan kan verdienen.
Bent u de eigenaar van de woning of huurt u de woning.
Waarom zou u zonnepanelen huren als kopen tot de mogelijkheden behoord.
Welke (florisante) besparing op uw energiekosten wordt u voorgehouden en kan dat ook worden aangetoond.
Mocht u wel willen huren, informeer u dan zeer goed hoe het onderhoud en een event. reparatie geregeld is, wie dat uitvoert en wie de kosten betaald.
Zeer belangrijk is de duur van het huurcontract en wat gebeurt er als u het contract aan het einde van de huurperiode niet wil verlengen.
Hoe gaat het en wat kost het (afkoopsom) bij het tussentijds beëindigen van het contract omdat u bv. gaat verhuizen, bij een koopwoning zitten potentiële kopers vaak niet te wachten op overname van huurcontracten voor CV, zonnepanelen etc.

costnix
door costnix Feb 2, 2016 om 00:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik huur mijn zonnepanelen via mijn woningverhuurder en heb er vorig jaar netto 320 Euro aan overgehouden