mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Apr 17, 2023 om 11:42
Huishouden & energie

Welk type matras heeft de minste kuilvorming?

Ik ben op zoek naar een andere matras. Welk type heeft na 10 jaar de minste kuilvorming en ligt nog steeds lekker? Hoor graag ervaringstips.

10291 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2023 om 11:45
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Dat zal afhangen van het gewicht wat erop slaapt en mate van handheid van het matras.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 17, 2023 om 12:00
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Regelmatig keren is belangrijk om kuilvorming te vertragen, verder hebt u misschien iets aan deze link.

https://www.maxmeldpunt.nl/wonen/koopt-u-een-nieuw-matras-dit-is-waar-u-op-moet-letten/

Analoog
door Analoog - Apr 17, 2023 om 12:13
137 Antwoorden / Vragen

Dat is niet te doen om hier advies over te geven, want de een wil een hardere matras, ander zachte, topmatras er bij enz, het enige wat ik hier op kan zeggen dat je na die 10 jaar of eerder beter een nieuwe kan kopen.....

ju
door juliomariner - Apr 17, 2023 om 14:18
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Het is eigenlijk niet verstandig om een matras 10 jaar te gebruiken. Behalve doorliggen en dus kuilvorming zal de matras ook vergeven zijn van de huisstof mijt en misschien zelfs bedwantsen. Af en toe dus een verse matras is dan wel lekker.

ne
door neodutchio - Apr 17, 2023 om 14:23
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn vorige matras heb ik bijna 15 jaar mee gedaan. Nu dezelfde weer terug gekocht omdat dat voor mij de beste oplossing was. Aantal pockets per M3, verschillende zones, verstelbaar en de juiste hardheid. Nu kan ik alles gaan opnoemen wat ik heb, maar wat hebt u daar aan? Een matras is maatwerk en een persoonlijke keuze.

me
door mein33 - Apr 17, 2023 om 15:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een matras is een persoonlijke beleving.
De één slaapt als een roosje op het goedkoopste wat er te vinden is en de ander doet nog geen oog dicht op het duurste wat er leverbaar is. Mocht u een ander martras willen ga dan naar en goede bedden speciaalzaak, laat u n.a.v uw wensen voorlichten en ga vooral proefliggen.
Ga zeker niet in zee met een leverancier die geen ruilmogelijkheid beidt als het gekochte matras onverhoopt toch niet aan uw verwachting voldoet.

Zelf slapen wij op matrassen  "LeDorm superior natuurlatex".
Beiden matrassen verschillen van stevigheid, aangezien ik wat meer kilo's inbreng dan mijn eega.

ra
door ragdolletje Apr 19, 2023 om 11:35
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben twee keer een matras bij een beddenspeciaalzaak gekocht. Eerste matras was het fijnste matras wat we ooit gehad hebben. Na +- 10 jaar wilden we een nieuw matras. Helaas was het eerder genoemde matras niet meer te koop. Een 'vergelijkbaar' matras (volgens de verkoper) gekocht. Was dus een regelrechte miskoop. Beide matrassen waren niet bepaald goedkoop. Ik ben zelf flink rugpatiënt.

Ben op Internet gaan zoeken en kwam via een 'matras-onderzoek' van de Consumentenbond terecht bij een zeer goed getest matras van Ikea. We zijn toen gaan proefliggen en het leek ons wel wat. Hebben het matras gekocht en nu negen jaar later slapen we nog altijd heerlijk, en niet onbelangrijk voor mij: rugpijn-vrij op dit matras. En dit matras was véél goedkoper dan de matrassen van die speciaalzaak.

Maar wat anderen ook schreven: het is een persoonlijke ervaring.

Ik zou zeggen: ga ook eens proefliggen bij Ikea!

JMA2
door JMA2 - Apr 18, 2023 om 00:07
117 Antwoorden / 2 Vragen

De matrassen in onze gevangenissen gaan erg lang mee, geen kuilvorming of andere zaken alleen uw wens om lekker te liggen kan ik niet vervullen :-)

Be
door Ben22 - Apr 18, 2023 om 08:54
57 Antwoorden / 6 Vragen

Er is één type matras zonder enig risico van kuilvorming: Een waterbed.

atlas1302
door atlas1302 - Apr 18, 2023 om 09:43
341 Antwoorden / 13 Vragen

Waterbed, eenmaal daar aan gewend wil je niet anders.

Njonken Lytsen
door Njonken Lytsen - Apr 19, 2023 om 11:35
14 Antwoorden / Vragen

Omdat ik niet plat kan liggen slaap ik met het hoofdeinde en het voeteneinde van mijn bed omhoog. Dit leidt snel tot kuilvorming. Ik heb slechte ervaringen met pocketveringmatrassen, soms binnen twee jaar ernstige kuilvorming. Koudschuimmatrassen zijn iets beter. Latex lijkt het minst gevoelig te zijn voor kuilvorming, die herstellen het beste na een nacht slapen. Alleen zijn ze wel erg warm.

Een waterbed is een geweldige keuze, heb vroeger ook een waterbed gehad. Alleen lastig wanneer je niet plat kunt liggen.

Ro
door Robert Bijlsma - Apr 19, 2023 om 11:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Waterbed heeft nooit geen kuil vorming, vooral de 100 % gestabiliseerde

me
door mein33 Apr 19, 2023 om 12:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nooit geen kuilvorming,is dus altijd kuilvorming !!  ;-))

pe
door pebk Apr 19, 2023 om 13:00
581 Antwoorden / 0 Vragen

En dat klopt ook wel. Ik kan er niet op slapen omdat ik dan altijd in een kuil lig. Heb gestabiliseerde en ongestabiliseerde geprobeerd. Niet mijn ding.

De kuil is inderdaad wel weg als je opstaat.

sira
door sira Apr 20, 2023 om 19:34
2346 Antwoorden / 24 Vragen

@Mein33
+10
;-))

jo
door joskaa - Apr 19, 2023 om 11:38
80 Antwoorden / 44 Vragen

Kwestie van persoonlijke smaak/voorkeur. Heb jarenlang een waterbed gehad van duur merk en dat zou ik zeker nooit meer kopen. Na 8 jr weggegooid en we waren blij dat we weer een 'normaal' matras hadden.
In een waterbed moet bovendien elk jaar een heel flesje onderhoudsmiddel en die krijg je echt niet voor niks. Bovendien gaat het rubber op den duur lubberen waardoor er allemaal plooien in het rubber ontstaan; dat ligt echt niet lekker. Zelfs als je het waterbed bijvult om de plooien er uit te krijgen komen er opnieuw plooien in. (we zijn allebei slank dus dan kan het probleem niet geweest zijn). Nooit kopen, zonde van je geld.
Wij hebben nu een boxspring waarvan het onderste gedeelte binnenvering en het matrasgedeelte pocketvering heeft. Het bovenmatras in 2 verschillende hardheden besteld, want mijn partner wil graag een wat harder matras; ideaal.

ma
door malhy2 Apr 20, 2023 om 13:56
309 Antwoorden / 13 Vragen

Uw waterbed opvullen om de plooien eruit te krijgen is niet de goede oplossing, het bed wordt dan te veel gevuld wat zo wie zo al gebeurd door ondeskundig personeel, waardoor het ligcomfort sterk verminderd. De zak moet wel zo nnu en dan behandeld worden en schoongemaakt om het materiaal soepel te houden. Maar met deze electriciteitsprijzen zou ik ook geen waterbed meer kopen. Kwa comfort is er echter geen beter matras in mijn ogen.

ga
door garifa321 - Apr 19, 2023 om 11:51
1 Antwoorden / Vragen

When it comes to dimpling, or the formation of body impressions on a mattress, it is generally caused by the materials in the mattress compressing over time. Memory foam and other materials that contour closely to the body are more prone to forming dimples than mattresses made with innerspring or latex materials. However, the degree of dimpling can vary depending on the specific brand, model, and quality of the mattress.

Latex mattresses are known for their durability and ability to maintain their shape over time, so they may be a good option if you are concerned about dimpling. Innerspring mattresses with higher coil counts and thicker gauge wire may also be less prone to forming dimples. Hybrid mattresses, which combine the support of innerspring with the comfort of foam or latex, may also be worth considering.

Ultimately, the best way to determine which type of mattress has the least dimpling is to do your research and read reviews from other customers who have owned the mattress for a number of years. It's also important to consider factors such as your preferred sleeping position, firmness preferences, and any specific health concerns that may affect your mattress choice.

GE
door GERDAHE - Apr 19, 2023 om 12:07
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb al jaren een latex matras. Mijn 3e. Wil niet anders.

na
door nammko - Apr 19, 2023 om 12:45
28 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is moeilijk zo te zeggen. Zelf kijk ik, als ik toe ben aan een nieuwe matras, altijd bij de tests op consumentenbond.nl. Je kunt dan precies zien welke matras voor jou het meest geschikt is en welke het best uit de test komt.

ou
door ouwerkerkie - Apr 19, 2023 om 17:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik niet plat kan liggen slaap ik met het hoofdeinde en het voeteneinde van mijn bed omhoog. Dit leidt snel tot kuilvorming. Ik heb slechte ervaringen met pocketveringmatrassen, soms binnen twee jaar ernstige kuilvorming. Koudschuimmatrassen zijn iets beter. Latex lijkt het minst gevoelig te zijn voor kuilvorming, die herstellen het beste na een nacht slapen. Alleen zijn ze wel erg warm.

Ik heb hetzelfde probleem als bovenstaande reactie. Ik slaap al jaren op een Mline matras, geen kuilvorming.
Mijn hoofdeinde en voeteneinde staan ook altijd omhoog. Dit matras is daar zeer geschikt voor. Ze zijn er in verschillende types qua stevigheid. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

ma
door malhy2 - Apr 20, 2023 om 13:52
309 Antwoorden / 13 Vragen

Een waterbed