di
door dickzemel Nov 20, 2006 om 14:17
Huishouden & energie

Welke brandstof gebruiken in de zibro turbo r51c

Wij hebben sinds enkele weken een zibro kachel in de huiskamer, veel warmer en gezelliger dan de cv, nu stoken wij op dit moment op zibro extra brandstof kost ongeveer 1.70 per liter. Nu hoor ik van diverse mensen dat je er ook witte petroleum in kan stoppen a 1.00 per liter. Ik durf het eigenlijk niet aan om dit in mn zibro te stoppen, maar als er mensen zijn met goede ervaringen met witte petroleum is het misschien de moeite waard om het de proberen !!. Wie heeft witte petroleum in zn zibro gebruikt en wat zijn de ervaringen ?

39385 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 20, 2006 om 14:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Lees eens hier;

http://www.solarwereld.com/00000096b50898602/00000097270e9c401/00000097290bc4532.html

Groetjes,

sleutelaar
door sleutelaar - Nov 20, 2006 om 14:52
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo  Dickzemel

heb meerdere kennisen die petroleum gebruiken in de zibro

brand er goed op  :opmerking  bij uitzetten komt er een lichte reuk vandaan dus eventueel in een bij gebouw zetten

probeer het desnoods eens met kleine hoeveelheid

veel succes

groet de sleutelaar

di
door dickzemel - Nov 20, 2006 om 15:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

bedank voor je reactie, ook bij de orginele brandstof ruik je de kachel als je hem aanzet, wat word er eigenlijk bedoeld met witte petroleum en is dat spul van zibro ook gewoon geen petroleum ?

ko
door kontakt - Nov 20, 2006 om 15:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik U was zou ik er geen witte petrolium in doen. De kachels zijn daar niet vor gemaakt. U komt er pas achter als je een onderhoudsbeurt laat doen aan uw kachel. Dan komen er meer kosten aan als je gedacht had. Op de zaak waar ik werk hebben we ook die dingen en dan zie je pas het verschil van petrolium of zibro olie die er in hoort. Ze zien wat u stookt en je ruikt het. Ik zou tegen u zeggen gewoon stoken van de zibro olie dat is het beste en denk aan uw garantie Groetjes

acjzr1
door acjzr1 - Nov 20, 2006 om 20:31
295 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb twee Zibro kachels en deze werken perfect op doodgewone petroleum.De Zibro brandstof is immers gewoon zuivere petroleum.

Niets mis mee dus...

stacey
door stacey - Nov 21, 2006 om 14:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Klopt niet helemaal wat je zegt;

-------Zibro Extra is een geurarme brandstof met 80% minder zwavel dan gewone petroleum en Zibro Kristal is een volledig synthetische isoparaffine, die zelfs geurloos mag heten. ----------

ma
door maradin - Dec 7, 2006 om 08:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij mogen stellen dat we enige ervaring (20 jaar) hebben met de brandstof voor Zibro Kamin kachels. Omdat wij nogal eens verhuizen, is een benzinestation met petroleum niet altijd voorhanden en schakelen wij weer over op petroleum kristal. Tot op heden geen enkele schade ondervonden, ook niet toen de petroleum bij het benzinestation op was en wij volgens de verkoper ook landbouwdiesel konden nemen. Het vergt enige tijd om op internet adressen te vinden waar petroleum wordt verkocht. Gezien de verkoop van Zibro Kamin kachels is het o.i. absurd, dat de ondernemers zoveel voor 1 liter brandstof durven te vragen. In de grensstreek wordt er door de Duitsers massaal petroleum getankt bij onze benzinestations en dat is niet voor niks.

Gigi

la
door laptop - Nov 29, 2008 om 17:20
92 Antwoorden / 14 Vragen

geen witte petroleum gebruiken. 1e je branderbed gaat eraan.2e er zitten meer derivaten in.3e zwavel gehalte is hoger.4e indien nog garantie,dan vervallt die.omdat het residu te meten is! er is wel laag zwavel kerosine.want daar praten we over,deze kost maar iets minder nl 1.50 euro.

ik moet nog vermelden dat in de kousloze petroleum/kerosine kachels (220volt)diverse sensoren in zitten die constant meten.en de gegevens door geven aan de microcomputer. na bepaalde tijd branden wordt een residu gevormd op de bodem en rand van het branderbed ,zodat naar verloop van tijd! ligt aan lange duur branden van de kachel,er storingen optreden! de kachel blijft nadien na enkele minuten in storing vallen!~!