La
door Lachebekje Jan 30, 2016 om 15:44
Huishouden & energie

Welke Electrische Boiler

We zijn op zoek naar een electrische boiler (warm water voor de badkamer).
Een andere optie dan een electrische boiler hebben we helaas niet voor de warmwatervoorziening in de badkamer.
Het is ons bekend dat het energieslurpers zijn.

Gezien het aantal personen hebben we een boiler nodig van rond de 120 liter.

Google levert dan een hoop resultaten op maar over het energie verbruik wordt helaas weinig vermeld (of we zoeken niet goed genoeg misschien).
Natuurlijk is het energieverbruik afhankelijk van het gebruik van warm water.
Om boilers te vergelijken zou ik dan ook graag weten wat het energieverbruik is als er helemaal geen warm water wordt gebruikt. M.a.w. hoeveel warmte/energie 'lekt' er weg. Een boiler zal toch meer dan 10 jaar mee moeten gaan dus energieverbruik is wel erg bepalend.

Onze vraag is nu, wat is een verstandige keuze en waarom.

Alvast hartelijke dank voor het meedenken.

12613 5 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jan 30, 2016 om 16:32
1561 Antwoorden / 370 Vragen

U kunt  toch een mooie boiler vinden op internet, dan even de leverancier bellen over het verbruik, https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/snel-besparen/grip-op-je-energierekening/grote-energieslurpers/    ook even scrollen..

simon55
door simon55 - Jan 30, 2016 om 16:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vroeger was hier in huis n boiler van 120 liter die uitstend was ik zou u adviseren neem daalderop en u kunt daarbij als de situatie toereikend is n meter nemen met dag en nachtstroom informeer eens bij u energie leverancier

eclipse
door eclipse - Jan 30, 2016 om 16:34
1561 Antwoorden / 370 Vragen

klik hier   uitgebreider....

Topantwoord

ph
door philip36 - Jan 30, 2016 om 16:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heb zelf helemaal geen idee wat een goed merk is.
Deze site had u misschien ook al gevonden.

http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=1215

Voor een 300 liter boiler, afhankelijk van boilerisolatie lijkt me, is de stilstand verlies bij een van de gebruikers 2,7 kwh per dag.
zal voor een 120 liter boiler dan ongeveer de helft zijn.
Ook heeft men het op die site over een Viessmann boiler wat een goeie boiler zou zijn.

Voor meer vakkundig advies kunt u uw vraag ook eens stellen op het forum van klusidee.
Daar worden vragen veelal beantwoord door praktijkmensen.

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2016 om 18:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u adressen gevonden hebt waar u zou willen kopen  zou ik die eerst controleren op service en klachten e.d.
Ik lees vaak klachten over Feenstra, zelf zou ik daar daarom geen klant willen worden.