zu
door zuiderkk Jul 25, 2005 om 15:10
Huishouden & energie

Welke keukenwerkblad is écht praktisch?

Hallo,

wij gaan ons keukenwerkblad vervangen. Is nu kunststof. We denken aan massief hout, maar ik hoor overal dat het in de praktijk erg onhandig is! Wie heeft hier ervaring mee? Wij staan vaak in de keuken, koken is onze hobby! Graniet is te duur voor ons, dus het zal óf kunsstof of hout worden.

wij horen de tips graag?

oja, heeft iemand ervaring met de werkbladen van Ikea? die zijn iets breder toch? heeft iemand daar ervaring mee?

394 3 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jul 25, 2005 om 15:28
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Zuider kokkie,

Wat ikzelf prefereer is hout, je hebt het over Ikea dan weet je wat ik bedoel, gebruik zelf zo'n keukenhakblok op wieltjes met een houten bovenblad. Nu is dat veel fijner voor je messen alleen het schoonmaken, vooral als je er vlees op gaat snijden, dan is dat een heel gedoe.

In restaurants is dat tegenwoordig verboden en moet dat kunststof zijn, dan ook nog verschillende kleurtjes, eentje voor vlees, vis, groente en ga maar door, maar waarom?

En dat is nu het cruciale punt, goed schoonmaken en dat deden we met een harde boender en zout. Tja en daar hebben we tegenwoordig geen tijd en/of geen zin meer in.

Als je zelf denkt nou geef mij maar hout, doe het als je het maar goed schoon maakt.

Succes met je beslissing, WillemG

boldymann
door boldymann - Jul 26, 2005 om 13:21
49 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi

Ik zou nooit een houte blad kopen, het vergt heel veel onderhoud!!!

ik heb zelf en Duropal blad!!! Daar kun je alles opzetten en snijden Echt Perfect, als je in een standaard lengte mee uit de voeten kunt is het ook nog heel erg goed te betalen!!!

Kijk eens op http://www.duropal.com.au/default.asp

De Groente

do
door dorothe - Aug 8, 2005 om 23:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Heb je wel eens gedacht aan een composiet blad.Dat is een stukje goedkoper dan graniet.
Hout zou ik echt niet nemen,teveel onderhoud.

Bedoel je nou dat de bladen van Ikea dieper zijn?

Een keukenbladenfabricant kan het net zo diep maken als je wilt.

Duropal werkt in de praktijk fantastisch,heb ik zelf 14 jaar gehad.Nu heb ik sinds 3 maanden composiet.

Succes!!!