bb
door bbert Jul 28, 2017 om 11:58
Huishouden & energie

Wie heeft ervaring met stroef maken van badkamertegels?

Blijven de badkamertegels stroef na het gebruik van de volgende middelen?
Ik mag geen groene zeep gebruiken, maar hoe gaat dat met shampoo of douchezeep?
Deze middelen zijn toch ook vettig?
Hoe gaat het met schoonmaken?
We willen het middel laten aanbrengen door een profesioneel bedrijf.

30118 10 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Jul 28, 2017 om 12:01
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb speciale witte stickers(verschillende maten) voor de douchevloer gekocht.

Werkt perfect en staat ook nog eens leuk. Geen uitglijgevaar meer.

tenormin
door tenormin - Jul 28, 2017 om 12:05
16847 Antwoorden / 108 Vragen

U kunt het ook zelf doen, dat stroef maken. Gaat prima:

http://www.coating.nl/antislip-coating-badkamer/

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2017 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mogelijkheden o.a.:
-antisliptegels laten aanbrengen op bestaande tegels.
-antisliplaag laten aanbrengen (ca. €25/m2)
Door het aanbrengen van een doorzichtige coating op de tegels worden de tegels minder glad. Door een chemische reactie zal de structuur van het tegeloppervlak veranderen. Na verloop van tijd moet dit echter wel herhaald worden omdat de coating zal slijten. Het is van belang dat u de vloer goed schoon houdt om de anti-slip waarde te behouden.
-etsen van de bestaande tegels. (ca €50/m2)
Laat de toplaag van uw vloer bewerken zodat de vloer stroef wordt. Etsen maakt kleine putjes in de tegel.

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2017 om 14:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/antisliplaag
Ik zou daar geen geld aan uitgeven, ook gezien het steeds opnieuw gedaan moet worden.
Lees eens de reacties die in de link staan.
Ik vind dat een (oude) handdoek op de vloer wel zo goed en veilig werkt en/of een katoenen kleedje.

edrick3
door edrick3 Jul 28, 2017 om 14:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

een anti-slipmat lijkt me dan toch veiliger! ;-)

aurora1
door aurora1 Jul 28, 2017 om 14:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar vergist u zich in want die nopjes worden nat en dan glijden die matten en als de noppen droog zijn glijden ze ook op gladde tegels.
Ik zou het eens proberen want "liekn benn dooi'n". Overigens - wederom mijn ervaring - bestaat dat probleem met uitglijden niet bij de "ouderwetse" terracotta-achtige tegels.

tenormin
door tenormin Jul 28, 2017 om 14:37
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Anti slipmat is echt niet veiliger, los daarvan, dat ding wordt snel vies. IK heb het geruwd, okay, moet eens per jaar herhaald worden, maar werkt wel degelijk. Althans, mijn ervaring.

ag
door agapon - Jul 31, 2017 om 12:54
115 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder schoonmaakmiddel is vettig en zal de vloer ondermijnen en glad maken zelfs gewone zeep.
Dit komt door de samenstelling van de schoonmaakmiddelen. Blijven bovendien in de voegen zitten, wat weer vuil aantrekt.
Niet doen dus. Schoonmaken met vetoplosser b.v. basis met citroen toevoegingen mits de tegels er tegen kunnen.
Een antislipmat en probleem is opgelost. Wel regelmatig schoonmaken met een gewoon sopje.

na
door nanda rief - Jul 31, 2017 om 15:11
1 Antwoorden / Vragen

Prima bedrijf om vloeren stroef te maken:. StaVeilig in Haaften.

Gerardus1942
door Gerardus1942 - Jul 31, 2017 om 15:40
29 Antwoorden / 18 Vragen

Stroef maken van bestaande tegels gaat prima met antislip coating welke men zelf kan aanbrengen.
Resultaat was zeer goed en veilig. Aan te raden. Zie antwoord Tenormin.
antislip coating via AW webwinkel tel nr 088-0043500 besteld,  mail@aangepastwonen.info
succes.

il
door iljaha - Jul 31, 2017 om 17:24
179 Antwoorden / 3 Vragen

transparante stickers: te bestellen bij dat blauwe ronde mannetje.

costnix
door costnix - Jul 31, 2017 om 18:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik al jaren een badmat met antislip laag. De gaat om de zoveel tijd in de wasmachine.
ik speel de badkamervloer af met de douche en trek hem droog. Ik gebruik geen schoonmaakmiddel.

pjverbeek
door pjverbeek - Aug 1, 2017 om 08:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Antie slip tegels aan brengen dat is tog niet moeilijk ik heb ze ook en ben er te vreden mee

groeten Piet Verbeek.