Lauradr
door Lauradr May 9, 2018 om 10:23
Huishouden & energie

Zegel meterkast verbroken

Iemand enig idee hoe hoog de boete is als de zegel van je meterkast/gasmeter is verbroken?
Stedin kan ons pas op zijn vroegst begin juli helpen aan een bouwaansluiting, maar wij willen de woning vast slopen dus willen zelf de meterkast een stukje verplaatsen.

Alvast bedankt.

35581 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - May 9, 2018 om 10:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Wedden dat Stedin daar wel 'enig idee' van heeft? https://www.stedin.net/klantenservice

r.kemperman
door r.kemperman - May 9, 2018 om 10:39
423 Antwoorden / 4 Vragen
1

Ik zie deze over Eneco https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=84809t=84809 maar wat zegt Stedin als u ze belt?

De zegel van de meter of de hoofdaansluitkast ontbreekt.

Neem dan contact op met onze Klantenservice via 088-8963 963 of via het contactformulier. Onze medewerkers kunnen u informeren over de kosten. Een zegel van de hoofdaansluitkast mag alleen geplaatst worden door een bevoegde medewerker van Stedin, Joulz (Meetbedrijf) of door een (erkend) installateur die zegelrecht heeft.

panter22
door panter22 - May 9, 2018 om 12:21
6599 Antwoorden / Vragen
0

Vraag een erkend installateur die een zegelrecht heeft en begin er zelf niet aan.
En je zult de meter vast ook niet mogen verplaatsen.
En anders slopen om de meterkast heen.
Voorbeeld: http://www.mbelektro.nl/pg-16705-7-50828/pagina/zegelrecht.html

edrick3
door edrick3 - May 9, 2018 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Iemand enig idee hoe hoog de boete is als de zegel van je meterkast/gasmeter is verbroken?
Nee, want zoiets doe je niet 'zomaar'. Maar Stedin kan je dit ongetwijfeld vertellen.
willen zelf de meterkast een stukje verplaatsen.
En dat mag dus niet, want je mag het zegel niet verbreken.
Stedin kan ons pas op zijn vroegst begin juli helpen aan een bouwaansluiting
Is er geen overleg met Stedin mogelijk? Moet toch kunnen.

gerbera
door gerbera - May 9, 2018 om 15:18
7372 Antwoorden / 14 Vragen
1

Weet u dat er voorschriften zijn voor de plaats van een meterkast. Maar waarom moet het zegel verbroken worden als u nog geen nieuwe hoofdaansluiting heeft. De meter e.d. mag u zelf niet verplaatsen alleen alles achter de meter mag u veranderen. klik op de link, deze gelden ook voor Stedin;
https://www.liander.nl/sites/default/files/Richtlijnen-meterkast.pdf

Lauradr
door Lauradr - May 10, 2018 om 00:02
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wij zouden 3 april onze woning laten slopen. Onze planning (heien, grondwerk, aannemer) was hier volledig op aangepast. 
Gisteren wist stedin ons te vertellen dan ze op zijn vroegst begin juli pas komen om een bouwaansluiting te plaatsen. Dit wil zeggen, wij kunnen onze woning nog niet slopen en dus helemaal nog niet starten met de nieuwbouw. Vandaar dat we zelf de meterkast een meter willen verplaatsen om toch een begin te kunnen maken met slopen en heien.


heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2018 om 11:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Raadpleeg uw (sloop)aannemer. Ik begrijp uit uw vraag dat u een bouwaansluiting nodig heeft voor de nieuwbouw - en dus mogelijk een aanvraag voor het eerder verplaatsen van de huidige meterkast ( is geen bouwaansluiting) niet tijdig heeft geregeld

gerbera
door gerbera - May 10, 2018 om 16:21
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

U wilt de meterkast 1 meter verplaatsen, maar dan nog snap ik niet waarom het zegel verbroken moet worden. U kunt in dat geval slechts de hoofdzekering(en) er uit halen maar dan nog blijft de spanning op de aanvoerkabel staan. U zal met het verplaatsen dan ook de grondkabel moeten uitgraven en omleggen, en dat nu mag u dus niet. Het enige dat u zou kunnen doen is alles achter de hoofschakelaar verwijderen en om de kast heen slopen. Bespreek e.e.a. met de bouw aannemer, dus niet de sloper, mogelijk kan die er een spoedje van maken. Deze had dit mogelijk eerder moeten aanvragen.

Lauradr
door Lauradr May 11, 2018 om 14:08
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben het verplaatsen van de meterkast in oktober 2017 aangevraagd. Er zou een doorlooptijd van 9 weken vanaf de betaling (eerste week januari) zijn. Deze doorlooptijd is al enige tijd verstreken.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer