anglo
door anglo Nov 9, 2012 om 21:57
Huishouden & energie

Zilvervisjes

wij wonen sinds 2 maanden in een huurappartement
en zagen eerst een klein zilvervisje
(maar dan niet zilver maar donkergekleurd)
in het toilet
toen een kleine op de wastafel van de douche
toeb een grotere op de slaapkamer
en nu weer zo'n grotere in de keuken
hoe komen ze hier binnen en hoe kom ik er van af?
help

18021 37 Rapporteer

pino123
door pino123 - Nov 9, 2012 om 22:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Koop een goede insektenbus en spuit goed in kleine gaten en hoekjes zoals achter plinten e.d. Alle andere oplossingen werken niet. Gewoon uitroeien en zelfs dan blijven ze terugkomen. Daarnaast kruipen ze vaak op 'vochtige' plekken maar ook papier e.d. zijn plekke waar ze graag komen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 9, 2012 om 22:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

ik heb het wel eens gedaan met dweilen met bleekmidel er in. Ben ze nooit meer tegen gekomen.

anglo
door anglo - Nov 9, 2012 om 22:32
95 Antwoorden / 22 Vragen

valerius-2
in de slaapkamer kunnen wij niet dweilen
er ligt vloerbedekking in het hele appartement
behalve de keuken (vinyl)
de douce en wc (tegels)

valerius-2
door valerius-2 - Nov 9, 2012 om 22:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=anglo schreef op vrijdag 9 nov 2012, 22:32]valerius-2
in de slaapkamer kunnen wij niet dweilen
er ligt vloerbedekking in het hele appartement
behalve de keuken (vinyl)
de douce en wc (tegels)

Ja dat is moeilijk dan moet er tocht zijn want daar leven ze Waar ik ze had keuken en rommel kamer waar de wasmachine stond daar was dus zei en die heb ik los gemaakt. en daar dus met bleekwater aan het dweilen geslagen.Maar u heeft best kan dat ze uit de keuken of douchecal komen.

tenormin
door tenormin - Nov 9, 2012 om 23:06
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Interessante vraag anglo en bedankt tracey, zie dus dat ik papiervisjes heb, alleen in kurkdroog toilet. Maar goed, we kunnen gaan bestrijden, anglo. Jij dan wel veel meer ;-)

anglo
door anglo - Nov 9, 2012 om 23:11
95 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 9 nov 2012, 22:13]Bestrijden :-Info Klik Hier -
bedankt voor deze link stacey

stacey
door stacey - Nov 9, 2012 om 23:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen
hleenen
door hleenen - Nov 12, 2012 om 13:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

De zilvervisjes kun je met de stofzuiger opzuigen. Wel de slang erop laten zitten na het opbergen.
Ook is het mogelijk de zilvervisjes met een toiletpapiertje op te pakken, mits je snel genoeg bent.
In garages en andere vochtige ruimtes waar karton of papier staat regelmatig controleren met de stofzuiger in de aanslag.........

J. Schipper
door J. Schipper - Nov 12, 2012 om 13:26
64 Antwoorden / 30 Vragen

[quote=hleenen schreef op maandag 12 nov 2012, 13:19]De zilvervisjes kun je met de stofzuiger opzuigen. Wel de slang erop laten zitten na het opbergen.
Ook is het mogelijk de zilvervisjes met een toiletpapiertje op te pakken, mits je snel genoeg bent.
In garages en andere vochtige ruimtes waar karton of papier staat regelmatig controleren met de stofzuiger in de aanslag.........

fr
door freek2 - Nov 12, 2012 om 13:36
11 Antwoorden / 6 Vragen

Zilvervisjes kunt u overal vinden op vochtige plekken. Dus zorg ervoor dat u de badkamer goed droogstookt en ook ventileert. Goed luchten dus. Houd ook de douche en het bad goed droog. Het helpt als u alle kieren en naden dichtkit.

Ze houden niet van licht, dus als u er erg veel last van hebt, dan kunt u ook het licht aanlaten in de badkamer en dan blijven ze weg.

U kunt ze lokken met een bananenschil of een rauwe aardappel in een open plastic zakje. ’s Ochtends kunt u dan het zakje met de zilvervisjes dichtknopen en weggooien.

s6 freek

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 12, 2012 om 14:17
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een lege Glassex spuit gevuld met dikke Chloor en dan licht in nevelen.
Daar houd geen enkel dier van.
Ook de mieren kruipen dan niet meer dus ook voor deze visjes ongeacht of het Zilver of Papier is, want hoewel het stinkt stop je het wel.

Verder kieren met buren opzoeken en dichten want daar kan het ook vandaan komen.

En de vorige bewoners kan natuurlijk ook nog want je ziet ze maar moeilijk en een erfenis van vorige bewoner is helaas mogelijk.

djbierdrager
door djbierdrager - Nov 12, 2012 om 15:23
12 Antwoorden / 2 Vragen

Wij gebruiken motteballen als we ze zien,en zijn dan voorlopig weer verdwenen.Maar let wel ze zijn hardnekkig.

borg queen
door borg queen - Nov 12, 2012 om 16:07
127 Antwoorden / 2 Vragen

In een flat krijg je ze niet echt weg. Via de leidingen gaan ze alle verdiepingen over. Je hebt zilvervisjes en papier visjes (die bruine). De eerste soort zie je meestal in natte ruimtes, zoals toilet en badkamer, de andere zitten tussen de boeken en het behang. Er zijn bestrijdingsmiddelen, maar die helpen niet altijd, je zal rigoureus te werk moeten gaan. Ze kunnen niet tegen kou en een vochtigheidsgraad lager dan 50%
Wij zijn ze kwijt geraakt door met onze verhuizing 6 jaar geleden alle boeken en papierwaren uit te schudden en bij het nieuwe huis in de winter alles in een droge, koude garage te zetten en bij het naar binnen brengen weer alles uit te schudden. We hebben er nu geen last meer van.
Een troost: De zilvervis, is misschien een onsmakelijk gezicht, maar zijn onschuldig. De papier vis is ook geen gevaar voor de gezondheid, alleen voor je boeken en papieren. Zie knagen ze stuk.

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2012 om 16:24
16836 Antwoorden / 108 Vragen

borg queen, dat mag wel zo zijn, je uitleg is wel duidelijk, maar waar stacey eerder naar verwees, heb ik die "beesies" eens goed bekeken en die ik heb is absoluut een papiervisje. En ik heb die alleen in toilet. Het enige papier daar is.... juist, toiletpapier. Voor de rest nergens te zien. Is dus een raadsel hoe die daar komen.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 12, 2012 om 16:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

WC papier is geen papier.
Komt geen papier aan te pas.
++++++++++++++++++++++++=

=tenormin schreef op maandag 12 nov 2012, 16:24: borg queen, dat mag wel zo zijn, je uitleg is wel duidelijk, maar waar stacey eerder naar verwees, heb ik die "beesies" eens goed bekeken en die ik heb is absoluut een papiervisje. En ik heb die alleen in toilet. Het enige papier daar is.... juist, toiletpapier. Voor de rest nergens te zien. Is dus een raadsel hoe die daar komen.

fotoflex
door fotoflex - Nov 12, 2012 om 16:49
67 Antwoorden / 6 Vragen

@ Anglo,
ik heb zout gestrooid achter mijn plinten en in kiertjes, ook op oppervlakken waar ik zilvervisjes zag.
Dat lijken ze niet van te houden.
Waar het droog was kon ik het na een tijdje met de stofzuiger weghalen, waar het vochtig was met een sponsje.
Niet schadelijk, makkelijk toe te passen en effectief. :)

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2012 om 16:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 12 nov 2012, 16:45]WC papier is geen papier.
Komt geen papier aan te pas.
++++++++++++++++++++++++=

[quote=tenormin schreef op maandag 12 nov 2012, 16:24]borg queen, dat mag wel zo zijn, je uitleg is wel duidelijk, maar waar stacey eerder naar verwees, heb ik die "beesies" eens goed bekeken en die ik heb is absoluut een papiervisje. En ik heb die alleen in toilet. Het enige papier daar is.... juist, toiletpapier. Voor de rest nergens te zien. Is dus een raadsel hoe die daar komen.

Bij jou misschien niet maar het wordt nog steeds van oude kranten gemaakt. Pas in 2050 verwacht men dat er geen gedrukte kranten meer zijn. Info van NRC,

blok
door blok - Nov 12, 2012 om 17:35
79 Antwoorden / 8 Vragen

heb je dit ook aan de verhuurder gemeld ?
jullie wonen er nog maar zo kort, wie weet doen ze hier iets aan.
waar ik woon is het zo dat de Woningstichting errug veel doet, in geval je nieuw bent komen wonen, in de eerste periode althans.
iig het proberen waard lijkt mij.

betta
door betta - Nov 12, 2012 om 18:19
26 Antwoorden / 7 Vragen

Koop de spray tegen kruipende insecten zoals mieren en kakkerlakken, als de beestjes hierover heen lopen gaan ze dood, ik heb het hiermee goed bestreden en ben er gelukkig vanaf.
Als je niet weet waar ze vandaan komen spuit het spul op de grond of muur waar je denkt dat ze lopen.

anglo
door anglo - Nov 12, 2012 om 19:49
95 Antwoorden / 22 Vragen

beste harschu
witte spuitbus bij kruidvat van bayer
en was dat tegen ongedierte ofzo?

ja
door jangmcoolen - Nov 12, 2012 om 20:09
77 Antwoorden / 12 Vragen

Mensen die, net als ik, veel papier in huis hebben (bij mij is het net een bibliotheek) hebben zilvervisjes, ook wel papiervisjes genoemd. Zijn niet te verwijderen. Komen met nieuwe ladingen papier (heel, heel klein) weer binnen. Met een papiertje dooddrukken; gaat makkelijk. Ze zijn volkomen ongevaarlijk voor de omgeving en voor eventueel voedsel (ik ben 73 en heb ze al 50 jaar).
Dit is het verhaal. Alle andere verhalen zijn lulverhalen.

pino123
door pino123 - Nov 12, 2012 om 20:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wimmi20,

Je voelt je vast ontzettend grappig met deze nietszeggende antwoorden. Wordt eens volwassen en geef normaal antwoord op een vraag, of is dat je verstandelijke vermogen ontstegen?

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2012 om 21:46
16836 Antwoorden / 108 Vragen

wimmie20, meld je je toch als vrijwilliger met je borduurwerkje bij de redactie om de vragen eerst te controleren of ze al dan niet geplaatst mogen worden. Zal heel leeg blijven dan.

clijnmarijne
door clijnmarijne - Nov 12, 2012 om 22:17
134 Antwoorden / 46 Vragen

Het valt mij ook op dat als wimmi20 reageert het veelal onverdraagzaam en kattig overkomt! Dat is niet prettig, we zijn hier om elkaar te helpen op allerlei gebied, ook al is de vraag al vele keren gesteld. Andere mensen reageren toch ook normaal? Zij gaan niet eerst uitzoeken hoeveel keer en wanneer de vraag over de zilver- of papiervisjes al is gesteld. Vreemd dat zij daar wel energie in steekt.
Wij hebben er ook last van, de lichte zilvervisjes (de snelle exemplaren) en de donkere beestjes. Op een ander forum (of was het hier??) werd gemeld dat je dan niet proper bent! Goeie genade. De beestjes komen af op stoffen materialen (ondertapijt!) en papier dus met wollen vloerbedekking is het vechten tegen de bierkaai. Het is niet het hele jaar door hetzelfde, bij bepaalde weersomstandigheden zie je ze meer.
Nou ja, meer... ik zie er 2 per week.
Vriendelijke groeten aan iedereen,
clijnmarijne

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2012 om 23:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=clijnmarijne schreef op maandag 12 nov 2012, 22:17]Het valt mij ook op dat als wimmi20 reageert het veelal onverdraagzaam en kattig overkomt! Dat is niet prettig, we zijn hier om elkaar te helpen op allerlei gebied, ook al is de vraag al vele keren gesteld. Andere mensen reageren toch ook normaal? Zij gaan niet eerst uitzoeken hoeveel keer en wanneer de vraag over de zilver- of papiervisjes al is gesteld. Vreemd dat zij daar wel energie in steekt.
Wij hebben er ook last van, de lichte zilvervisjes (de snelle exemplaren) en de donkere beestjes. Op een ander forum (of was het hier??) werd gemeld dat je dan niet proper bent! Goeie genade. De beestjes komen af op stoffen materialen (ondertapijt!) en papier dus met wollen vloerbedekking is het vechten tegen de bierkaai. Het is niet het hele jaar door hetzelfde, bij bepaalde weersomstandigheden zie je ze meer.
Nou ja, meer... ik zie er 2 per week.
Vriendelijke groeten aan iedereen,
clijnmarijne

Off Topic: Wimmie20 is een hij, maar dat terzijde. Dat hij er totaal geen rekening mee houdt dat zich telkens nieuwe mensen melden en ook niet weten hoe of waar ze een ooit gestelde vraag kunnen terugvinden doet voor hem niet terzake, dus vergeet zijn humoristisch bedoelde bijdragen.

Als je ergens hebt gelezen dat je niet proper zou zijn, nou, ook dat zou ik maar naast me neerleggen. Integendeel; ik heb er pas last van sinds alle flats zijn gerenoveerd, geisoleerd, fantastisch mechanisch werkend afzuigsysteem is geplaatst en ziedaar: die rare beestjes. Die had ik in de oude situatie nog nooit gezien. Vraag me af waar ze vandaan komen, en dat allemaal op stenen vloer.

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2012 om 00:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Als jij moe word van de vragen, bespaar je dan de moe(ite) om er op te reageren, wimmie20.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 13, 2012 om 11:08
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[Edit redactie: off-topic]

wimmi20
door wimmi20 - Nov 13, 2012 om 11:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[Edit redactie: off-topic]. Graag on-topic reageren.

=anglo schreef op maandag 12 nov 2012, 19:49:
beste harschu
witte spuitbus bij kruidvat van bayer
en was dat tegen ongedierte ofzo?

wimmi20
door wimmi20 - Nov 13, 2012 om 11:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Pino,
ik voel mij inderdaad ontzettend grappig.
Als iemand op de site van VARA kassa voor de twaalfde keer de vraag stelt wat er aan zilvervisjes is te doen dan wordt ik ontzettend grappig.
Als vraagsteller Anglo de moeite had genomen om op koekel te kijken dan had hij kunnen zien dat de vraag op KASSA al elf keer eerder is gesteld.
En alle antwoorden zijn al elf keer eerder gegeven.
Nou, dan blijf ik niet serieus.
Het ontstijgt mijn verstandelijke vermogen inderdaad waarom op Vara Kassa twaalf keer dezelfde vraag wordt gesteld.
De redactie zit zeker te slapen.

=pino123 schreef op maandag 12 nov 2012, 20:40: Wimmi20,

Je voelt je vast ontzettend grappig met deze nietszeggende antwoorden. Wordt eens volwassen en geef normaal antwoord op een vraag, of is dat je verstandelijke vermogen ontstegen?

wimmi20
door wimmi20 - Nov 13, 2012 om 11:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als iemand te beroerd is om bij koekel even te kijken hoe het met zilvervisjes zit dan wordt ik een beetje moe.
Heel veel vragen hier worden gewoon bij koekel beantwoord.
En als ik dan vertel dat de vraag al twaalf keer is gesteld dan ben ik onvriendelijk.
[Edit redactie: off-topic]. Graag on-topic reageren.

quote=tenormin schreef op maandag 12 nov 2012, 23:18

=clijnmarijne schreef op maandag 12 nov 2012, 22:17: Het valt mij ook op dat als wimmi20 reageert het veelal onverdraagzaam en kattig overkomt! Dat is niet prettig, we zijn hier om elkaar te helpen op allerlei gebied, ook al is de vraag al vele keren gesteld. Andere mensen reageren toch ook normaal? Zij gaan niet eerst uitzoeken hoeveel keer en wanneer de vraag over de zilver- of papiervisjes al is gesteld.

Als je ergens hebt gelezen dat je niet proper zou zijn, nou, ook dat zou ik maar naast me neerleggen. Integendeel; ik heb er pas last van sinds alle flats zijn gerenoveerd, geisoleerd, fantastisch mechanisch werkend afzuigsysteem is geplaatst en ziedaar: die rare beestje

fredjv
door fredjv - Nov 13, 2012 om 11:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 12 nov 2012, 21:29]Pino,
ik voel mij inderdaad ontzettend grappig.
Als iemand op de site van VARA kassa voor de twaalfde keer de vraag stelt wat er aan zilvervisjes is te doen dan wordt ik ontzettend grappig.
Als vraagsteller Anglo de moeite had genomen om op koekel te kijken dan had hij kunnen zien dat de vraag op KASSA al elf keer eerder is gesteld.
En alle antwoorden zijn al elf keer eerder gegeven.
Nou, dan blijf ik niet serieus.
Het ontstijgt mijn verstandelijke vermogen inderdaad waarom op Vara Kassa twaalf keer dezelfde vraag wordt gesteld.
De redactie zit zeker te slapen.

[quote=pino123 schreef op maandag 12 nov 2012, 20:40]Wimmi20,

Je voelt je vast ontzettend grappig met deze nietszeggende antwoorden. Wordt eens volwassen en geef normaal antwoord op een vraag, of is dat je verstandelijke vermogen ontstegen?

anglo
door anglo - Nov 13, 2012 om 11:45
95 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=harschu schreef op dinsdag 13 nov 2012, 00:10]Op de spuitbus staat expliciet " voor zilvervisjes" .

THANX Harschu!
en ook bedankt iedereen voor zijn/haar bijdrage
(behalve wimmi20)

ha
door harschu - Nov 13, 2012 om 11:49
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hi anglo
Ook wij hadden last van deze visjes die alles aanvreten van foto's tot schilderijen, behang verf enz. Ons huis is droog. Oplossing zat in een witte spuitbus gekocht bij kruitvat ik dacht van Bayer. Maar dat werkt perfect en kom ze nog sporadisch tegen en dat slechts na 1 spuitbeurt op plekken waar je vaak ziet. suc6

ha
door harschu - Nov 13, 2012 om 11:50
12 Antwoorden / 5 Vragen

Op de spuitbus staat expliciet " voor zilvervisjes" .

el
door elsels - Nov 14, 2012 om 18:35
34 Antwoorden / 0 Vragen

Spuitbussen, chloor ???????????? Denkt er hier iemand ook aan het milieu? Wat een stompzinnige antwoorden.
Idd, wc papiertje. De aanhouder wint.

clijnmarijne
door clijnmarijne - Nov 14, 2012 om 20:42
134 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=elsels schreef op woensdag 14 nov 2012, 18:35]Spuitbussen, chloor ???????????? Denkt er hier iemand ook aan het milieu? Wat een stompzinnige antwoorden.
Idd, wc papiertje. De aanhouder wint.

Weer zo'n allervriendelijkste bijdrage aan het gesprek, maar niet heus. Ben U misschien een kennis van wimmi 20?? Nooit van omgangsvormen gehoord? Niet te geloven wat mensen op een forum schrijven, tenminste zolang het maar anoniem is.
M.vr.gr.
clijnmarijne

tenormin
door tenormin - Nov 14, 2012 om 20:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

We hoeven niet (zelfs niet onvriendelijk) meer te reageren. Anglo is happy met het antwoord van Harchu en daar gaat het immers om.

@clijnmarijne, off topic: dit is al bijna standaard geworden, "net de echte maatschappij".