ko
door koekeloere 14 mrt. 2007 om 20:45
Huishouden & energie

Bruynzeel vloeren

Hallo allemaal,


Wie heeft er ook problemen gehad met Bruynzeel vloeren.


Ze verkopen,maar daarna geven zij zich niet thuis.


Graag antwoord en alvast bedankt,Koekeloere


 

3119 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2007 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U zult hoogstwaarschijnlijk wel een Bruynzeelvloer hebben gekocht bij een gewone winkel en niet bij Bruynzeel zelf.
Het is die winkel/vloerenlegger waarmee u dan een overeenkomst bent aangegaan en die is dan ook uw aanspreekpunt bij klachten/garantie.

Als die winkelier/vloerenlegger u naar Bruynzeel verwijst dan is dit onjuist.

Klachten? schrijf dan een brief daarover naar de desbetreffende leverancier/vloerenlegger met de problemen omschreven en verstuur deze aangetekend met bericht van ontvangst!.  Kakelare

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2007 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jammer genoeg bij Bruynzeel zelf.


Koekeloere

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2007 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan geldt dit ook hetzelfde.

Dus, aangetekende brief!
Omschrijving klacht.
(binnen de garantie?) een termijn stellen waarbij de klacht(en) opgeheven moeten zijn of anders een ontbinding van de overeenkomst en uw geld terug.
(--net-- buiten de garantie? ) Dan uitgaan van een verwachte levensduur van een Bruynzeelvloer. (Daarbij gaat men dus wel uit van een vloer die door een deskundige=Bruynzeel zelf is gelegd)

Zeg dat die levensduur op 10 jaar is gesteld en uw klachten zich zijn gaan openbaren in het tweede jaar dan moet u voor reparatie/herstelkosten 2/10-e en Bruynzeel 8/10-e van die herstelkosten nemen. (enzovoort).

Direct vanaf Bruynzeel is alleen maar in uw voordeel omdat men van dat grote bedrijf ervaren vloerenleggers mag verwachten wat bij zomaar een winkeltje niet het geval hoeft te zijn.

En dus, welterusten. Geen zorgen want  bij echte problemen bent u bij dat Bruynzeel veel beter af want voordat die failliet gaan springt daar de media daar wel op en hoort u dat bijtijds! En ook dat is bij een klein winkeltje of een beunhaas wel vaak anders!

De Vrije Vogel.



ve
door verwijderd - 15 mrt. 2007 om 01:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat is dan precies het probleem met de geleverde vloer of met Bruynzeel ? Welk nut dient het dat anderen met klachten zci melden ? Bruynzeel is een gerenommeerd bedrijf, maar bij elk bedrijf kan er weleens iets mis gaan of een klacht niet goed worden opgelost. Als u meer informatie geeft dan kan er wellicht door een van ons advies worden gegeven om de klachten of problemen te verhelpen.


ve
door verwijderd - 18 mrt. 2007 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Tonnyboy,

De vloerbedekking is door Bruynzeel zelf geleverd en naar ik aanneem ook door eigen vloerleggers gelegd.

De verwijzing naar Bruynzeel zelf is dan ook ruim voldoende want men mag ervan uitgaan dat Bruynzeel die klachten (mits gegrond natuurlijk) keurig voor de vraagsteller zal oplossen.

Zo niet, dan komen wij pas weer aan bod, niet eerder.
De vraag om meer informatie is dus in dit stadium niet nodig.

De Vrije Vogel



ve
door verwijderd - 18 mrt. 2007 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben bereid even nog te antwoorden.


De vloer is gekocht bij Bruynzeel zelf, via hun verkoper.


De vloer is door hun zelf gelegd.Nu is deze gaan bollen,en na 8mnd,hebben we eindelijk weer kontakt, zij het via een expertice bureau.Door dat de vloer is gaan bollen doordat deze tegen de muren zit,hoor je af en toe kraken.Nu hebben we zelf een ook een specialist in huis gehaald,en deze zegt dat je die vloer niet repareren,


doordat de planken reeds geraakt zijn en over een half jaar je met een slechte vloer zit met scheuren erin.


We wachten nu af wat deze expertice ( een onafhankelijk bureau )te zeggen heeft .


Toch wil ik iedereen bedanken die gereageerd op mijn oproep.


ik wil even afwachten tot de uitslag bekend is,daarna meld ik mij weer


 


Met vriendelijke groet Lamber(koekeloere)

ve
door verwijderd - 18 mrt. 2007 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vertel eens even iets meer over de ondergrond waar de vloer op gelegd is en eventuele toepassing van een vochtscherm en/of isolatie. Tevens of er een kruipruimte onder de vloer is en of die ruimte vochtig of nat is.

Hoe lang heeft de parketvloer voor het leggen in de kamer kunnen acclimatiseren en werden vooraf vochtmetingen gedaan door degene die de parketvloer heeft gelegd?

Overigens is op voorhand niet uitgesloten dat de parketvloer door een deskundige parketteur hersteld kan worden. Rondom de plinten laten verwijderen en met name in de lengterichting de vloer die aanligt tegen de muren, deurposten of starre constructie onder keukenblok laten wegzagen of inkorten.

Reageer na het expertisebezoek nogmaals en zeker als u er weinig vertrouwen in heeft dat de schade aan de parketvloer niet op een goede wijze wordt geregeld of afgewikkeld.



ve
door verwijderd - 28 mrt. 2007 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,


Wij hebben ook een probleem met Brunzeel vloeren en wel het volgende, Bruynzeel komt de vloer kostenloos repareren, dit betekent in ons geval schuren en lakken. We moeten hier voor echter wel het gehele huis ontruimen 1e en 2e verdieping.


De kosten voor deze ontruiming en opslag van inboedel is voor eigen rekening.


Dat noem ik nou niet echt een garantie, Bruynzeel heeft de vloer niet goed geplaatst, dat geven ze ook toe, maar ze willen niet opdraaien voor de kosten hiervan.


Groet

ve
door verwijderd - 29 mrt. 2007 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uiteraard zal Bruynzeel ingeval sprake is van aantoonbaar verwijtbaar handelen of wanprestatie ook de kosten voor het uitruimen van de inboedel in redelijkheid moeten vergoeden of zelf ervoor zorgen dat die inboedel tijdelijk in een container voor de deur wordt opgeslagen.


ve
door verwijderd - 9 mrt. 2013 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


Ook wij hebben problemen gehad met Bruynzeel.
Wij hebben een vloer gekocht bij Bruynzeel in Roosendaal. In de showroom werd ons een vloer getoond die we qua kleur en houtsoort erg mooi vonden. Echter na het leggen bleek dat de kleur totaal niet overeenkwam met het monsterbord. Ook was de vloer heel onrustig qua tekening. In ieder geval heel anders als de getoonde vloer in de showroom. De "expert" van Bruynzeel heeft de vloer bekeken en volmondig toegegeven dat dit niet de vloer was zoals op het monsterbord getoond! Volgens hem zou de kleur ook nooit de kleur van het monsterbord worden, in tegenstelling wat de verkoopleider beweerde. "Gewoon wat tijd erover heen en je went wel aan de kleur. (??) " Je zou denken dat het dan opgelost wordt maar was dat maar waar. Vervolgens begon het lange wachten en daarna zelfs negeren van meerdere pogingen tot contact. Bruynzeel zegt nu dat we met een natuurprodukt te maken hebben en daarmee is de kous af.
Ik doe hier mijn verhaal omdat ik dit graag gelezen had voordat ik een parketvloer had gekocht en erop bedacht was dat dit met Bruynzeel zou kunnen gebeuren.
Zoek iemand waarbij de recensies wel goed zijn.

ve
door verwijderd - 15 jan. 2014 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook wij hebben problemen gehad met Bruynzeel.

Voor ongeveer 150 euro/m2 hoop je een prachtvloer te kopen zonder problemen. Nou dat viel tegen, hierbij een overzicht na aanschaf van de prijzige vloer in 2006:

1. We hadden van een voorbeeld bord een vloer met v-groef besteld, maar vlak voor levering hoorde we dat het een vloer zonder v-groef (of heel klein) werd. Fout van de verkoper, kan helaas niet anders. Na voet bij stuk te hebben gehouden hebben ze handmatig een diepere v-groef gemaakt.

2. Na 2 jaar kregen we kleurverschil omdat de verdiepte v-groef en de plank met verschillende lakken was afgewerkt. Dit is erkend door Bruynzeel, en we hebben een schuurbeurt als compensatie gekregen (ca. 2300 euro), men adviseerde om deze schuurbeurt uit te voeren als de vloer ca. 10 jaar oud was

3. Na 3 jaar kregen we holle plekken. Dit zou geen kwaad kunnen, en zou men dit verhelpen bij de schuurbeurt.

4. Na 7 jaar hadden we een lekkage in de keuken, gelukkig nergens een probleem met de vloer, alleen... in 1 holle plek was water gelopen en daar is de vloer gaan zwellen. Gelukkig vergoed de verzekering de schade, maar toch.

5. En dan wil je je gratis schuurbeurt verzilveren in 2013, en dan zijn je plotseling falliet en weer doorgestart. Maar nee, de garantie uit het verleden, die doen we niet meer...die hebben we niet overgenomen. Toch apart dat ze falliet gaan met zulke hoge prijzen...

Samengevat veel geld, een hoop gedoe, en maar een matige kwaliteit. Miskoop geweest, echt heel jammer geld. Enige positieve is de combinatie met vloerverwarming, maar daar zijn ook genoeg ander bedrijven voor te vinden. De vloer die ze hebben gelegd maken ze ook niet zelf, maar komt uit een fabriek uit Zwitserland of zo iets, waar ze mee samen werken.

Dus, bezint eer u aan Bruynzeel begint!

ve
door verwijderd - 15 jan. 2014 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@nelly

Het topic is zeven jaar oud en uw vloer acht. Dus echt nuttig is uw reactie niet meer.

ve
door verwijderd - 15 jan. 2014 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@tijger1

Ik had heel graag geweten bij de aanschaf van de vloer wat de ervaringen met Bruynzeel en de kwaliteit van de vloer op de lange termijn zou zijn. Leerpunt is ook dat het handig is om een schuurbeurt of andere garantie toezeggingen direct uit te laten voeren, je weet nooit of een bedrijf een faillissement er tussen door krijgt waardoor garantie toezeggingen in de praktijk komen te vervallen.

Nu is deze ervaring via Google eenvoudig terug te vinden, en of dit topic nou 7 jaar oud is of dat ik andere forumregels niet 100% volg vind ik dan niet zo relevant. Dit is een van de paar plekken waar wat over Bruynzeel is te vinden en iedereen kan met deze extra informatie zijn eigen keuze maken over Bruynzeel parket vloeren.
Dus in mijn ogen voldoende nuttig om te posten, daar mag u anders over denken maar dat posten vind ik dan niet weer nuttig ;-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

sd
sdam - 24 apr. 2019 om 15:16
Winkels & webshops

Rolf benz

Beste lezer,

Ik wil je graag mijn verhaal voorleggen en ik zou graag advies willen in hoe ik nu het beste verdere stappen kan ondernemen.

Voor ons nieuwe huis hebben wilde wij graag een Rolf Benz Ego Bank nadat verschillende kennissen en mijn ouders al jaren al erg tevreden zijn over de bank, daarom zijn we begin oktober 2018 langs gegaan bij een Rolf Benz experience centre i ... Lees meer

mi
miranda197619761976 - 24 apr. 2019 om 12:10
Computers & telefonie

Fraude gepleegd met mijn ID en rekeningnummer

November 2017 is mijn portemonee gestolen met daarin mijn bankpas en ID.

Ik heb mijn bankrekening gelijk laten blokkeren op het moment dat ik erachter kwam.

Er zijn 2 telefoonabonnementen afgesloten bij KPN met een verkeerd emailadres. Nu zegt KPN dat ik contactloos gepind hebt en de telefoons ook heb ontvangen. Ik heb aangegeven dat ik niet thuis maar op mijn werk was (ook ... Lees meer

du
dutch249 - 24 apr. 2019 om 13:20
Geldzaken & recht

Waarom betalen we kijk- en luistergeld?

Beste allemaal,
Misschien ben ik de enige maar sinds kort wordt er niet alleen geweldig de wereld rond gereisd door allerhande lieden met een smoes om te reizzen, maar sinds kort is er een nieuw fenomeen:
NPO Extra en NPS Start.

Waarom kunnen de normaal belasting betalende bewonders van Nederland dit niet zien?

Wederom een slinkse operatie van NPO?


... Lees meer