be
door benno12 Sep 13, 2011 om 20:38
Vakantie & reizen

Inergie prijzen op de camping

Hallo allemaal

De vraag is mag een camping beheerder van het eene op het andere siezoen kw meters paatsen,en gelijk €0.45

Dan vraag je aan de beheerder of dan zomaar kan en ook naar de prijs,ja is het antwoord,dat is de gemiddelde prijs dat wij camping beheerders mogen nemen voor een kilowat inergie.

Hij is lid van de VAKABO

4786 6 Rapporteer

pino123
door pino123 - Sep 13, 2011 om 21:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Een camping mag doen, wat zij willen, u bent vrij om de plek dan te accepteren of niet.

ridder_1
door ridder_1 - Sep 13, 2011 om 21:50
376 Antwoorden / 8 Vragen

ja dat mag, campingbewoners zijn nog steeds vogelvrij op dit gebied en VAKABO is nog steeds een weinig consumentvriendelijk orgaan. De ANWB zou eens kritischer moeten zijn op de vraag en aanbod mentaliteit van campingeigenaren en de belangen van de honderdduizenden kampeerders en caravanbezitters beter moeten behartigen.
.
Bedenk dat in die 0,45 cent per KWh ook de aanleg en de investering (aansluitkabels, verdeelkasten en KWh meters) zijn opgenomen. Het is veel, maar u bepaald zelf hoeveel u wenst af te nemen. Een KW via een energiebedrijf is tegenwoordig met al die toeslagen al snel tussen de 0,25 en 0,32 cent per KWh.

Hoe was trouwens de oude situatie: alles zelf doen met aggregaten en accu,s en de koelkast op campinggas of...........?? Is er geen overlegorgaan van bewoners en de eigenaar om dit nader te bespreken ??

mahadma
door mahadma - Sep 13, 2011 om 21:57
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Mogelijk is het energiegebruik (mede door steeds meer electronica in gebruik) te veel toegenomen t.o.v. de vorige jaren en wil de campingeigenaar een faire berekening naar elke verbruiker in rekening brengen. Hij is ook diegene die de kabels en onderhoud van het energiesysteem naar uw caravan/huisje moet betalen. Daarom rekent hij ook meer als wat hij per Kwh aan zijn energieleverancier betaald.

Bij uw woonhuisaansluiting betaal je ook niet alleen de verbruikte energie, maar ook meterhuur, belasting, periodieke aansluitvergoeding, systeemdiensten, transportonafhankelijk tarief elektriciteit en administratiekosten.

Dat de campinghouder er ook aan wil verdienen is niet vreemd te noemen.
En zoals Pino ook schrijft: het staat u vrij om zijn voorwaarden (en dus plaats) te accepteren of niet.

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2011 om 23:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

benno12, mijn ervaring van maar 22 jaar een stacaravan te hebben gehad, mogen ze alles. Eerst hadden we campinggas, waar je kooktoestel dus de speciale butaanbranders voor moest hebben en waar je toen al de hoofdprijs betaalde en later kregen we gewoon" gas, met ieder zijn eigen meter. Dan zou je denken dat dit net zo duur zou zijn, als de gewone huizen in de buurt maar niets was minder waar. Wat ridder schrijft is sympathiek over: is er geen overlegorgaan van bewoners en eigenaar maar met een eigenaar en/of beheerder van een camping is weinig te overleggen. Als je zo'n sta-caravan koopt is alles mogelijk, maar na je handtekening is het van nul en generlei waarde. Ze rekenen wat zij willen. En nog steeds is er geen hond die er wat aan kan of wil doen. Wij hebben in 2007 de plek verlaten toen het staangeld zonder enig overleg 100% duurder werd. Wat dus betekende: geen tuin, geen vijver, geen "vrijheid" en terug naar balkonia.

be
door benno12 - Sep 15, 2011 om 13:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=benno12 schreef op dinsdag 13 sep 2011, 20:38]Hallo allemaal

De vraag is mag een camping beheerder van het eene op het andere siezoen kw meters paatsen,en gelijk €0.45

Dan vraag je aan de beheerder of dan zomaar kan en ook naar de prijs,ja is het antwoord,dat is de gemiddelde prijs dat wij camping beheerders mogen nemen voor een kilowat inergie.

En dan nog een vraag ze wil de euro,s kast in het handje vangen per bank mag niet betaald worden, kan zij dat ijzen ????

Hij is lid van de VAKABO

be
door benno12 - Sep 15, 2011 om 13:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=benno12 schreef op dinsdag 13 sep 2011, 20:38]Hallo allemaal

De vraag is mag een camping beheerder van het eene op het andere siezoen kw meters paatsen,en gelijk €0.45

Dan vraag je aan de beheerder of dan zomaar kan en ook naar de prijs,ja is het antwoord,dat is de gemiddelde prijs dat wij camping beheerders mogen nemen voor een kilowat inergie.

Dan nog een vraag ,ze wil de euro.s kontant in het handje vangen, er mag niet per bank betaald woorden.

Hij is lid van de VAKABO