ki
door kippendief Jan 22, 2014 om 14:17
Vakantie & reizen

Toeristenbelasting

N.a.v. een artikel op een plaatselijke website Heino-online kwam ik een verhaal tegen over teveel vangen van toeristenbelasting. Het bungalowopark Landgoed Old Heino waar het in het artikel om gaat meldt steeds op vakantieveiling dat de bezoekers 1,25 euro pp pn aan toeristenbelasting moeten betalen. Maar de gemeente rekent maar 70 euro cent is pp pn en dat is 55 cent minder. Als je op vakantie gaat dan check je toch niet of de toeristenbelasting die ergens gevraagd wordt in overeen stemming is met wat een gemeente rekent. In dit geval zit wordt er 55 euro cent verschil en het is geen geen klein parkje. Dat tikt toch meegenomen door het park.
Zelf hebben we met plezier in een huisje daar gezeten en ik weet echter niet meer hoeveel wij betaald hebben.
Ik heb daarom drie vragen die zo blijven hangen:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of U kijkt bij de vakantiegemeente of u wel hetzelfde bedrag betaald aan belasting ten opzichte van de verhurende partij.
Kan je je geld terugvragen als je teveel betaald heb?
Wie controleert dit eigenlijk, nu staat er een naam van een notaris onder bij vakantieveiling.nl want kennelijk is de controle geen stuiver waard.
Denk niet dat vakantieveiling alles wat zo voorbij komt controleerd.

1489 3 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2014 om 14:29
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Als je op € 0,55 kijkt in je vakantie, ben je dan niet een beetje erg kritisch aan het kijken? Los van dit zijn er ook administratieve handelingen en die mogen doorberekend worden. Dus, gewoon lekker vakantie vieren!

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2014 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens heeft dit niets van doen met vakantieveiling of die notaris. Het park int dat bedrag. Daar moet u zijn.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2014 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u in het zoekvak: te hoge toeristenbelasting intikt, zult u zien dat er al veel items over zijn geweest. Wellicht staat uw antwoord daar tussen.