Air Berlin faillissement aangevraagd: vlucht annuleren?
Vanmiddag las ik op nu.nl dat de vliegtuigmaatschappij Air Berlin faillissement heeft aangevraagd. In juni hebben wij een vlucht geboekt voor mei 2018. Heeft iemand een idee wat ons staat te wachten?
Zijn er mogelijkheden tot annuleren? Ik heb de website even snel doorgekeken (nog geen tijd gehad om dat uitgebreid te doen) maar ik kan er nog niet echt wijs uit worden. Iemand een idee?
Voor mei 2018? Dan zult u toch nog niet betaald hebben? Ik zou maar even wachten op nadere berichten.
Lees ook hier.
https://nos.nl/artikel/2188168-air-berlin-vraagt-faillissement-aan-maar-vliegt-nog-even-door.html
Nuttige link. Maar terzijde: als ik boek moet ik wel meteen (bij TUI) betalen. Terwijl ik pas over 2½ maand weer vertrek. Maar hopen dat de TS antwoord geeft of er al betaald is.
Maar de Ts boekt haast een jaar van tevoren.
Lijnvlucht boeken is inderdaad direct volle pond betalen, hoe ver van te voren je ook boekt. Hebben hier vaak geboekt. Jammer, was een prettige maatschappij.
@tijger, rechtstreeks bij een luchtvaartmaatschappij boeken is altijd direct betalen. Heb zelf ook regelmatig een vlucht drie kwart jaar vantevoren geboekt en raar is dat niet.
@epcot, zie mijn antwoord aan tijger1, ik boek niet rechtstreeks (in dit geval KLM) maar via TUI en moet ook direct afrekenen.
@Tenormin, er is wel een verschil tussen rechtstreeks boeken of via een reisbureau. Rechtstreeks altijd vooraf volle bedrag betalen en geld kwijt bij faillissement. Via reisbureau eerst een aanbetaling en later het restant (als je lang vantevoren boekt) en je hoeft je geld niet kwijt te zijn bij faillissement luchtvaartmaatschappij.
Heeft TUI toch andere regels: boeken = pinnen. Maar ik verwacht niet dat TUI binnenkort failliet gaat, tenminste; hoop het niet, @epcot. ☺
Nee, ik heb eigenlijk ook geen tijd om de website uitgebreid te lezen. Het is de bedoeling dat u zelf eerst wat moeite doet en als u er echt helemaal niet uitkomt op het forum advies vraagt. Het probleem i.v.m. tijdgebrek bij de forumleden neerleggen is wel wat makkelijk. Maar goed, dit heb ik voor u in de alg. voorw. van Air Berlin gevonden:
3.5 Annulering en het niet gebruiken van een ticket 3.5.1. Bij annulering van een geboekte vlucht of een andere al bevestigde dienst (zoals zitplaatsreservering, vervoer van huisdieren, speciale reserveringen) in het EconomyClassic-tarief, moet de luchtvaartmaatschappij schriftelijk op de hoogte worden gesteld, onder vermelding van het boekingsnummer en vóór het voorziene tijdstip van vertrek (per fax aan +49 (0)30-4102 1003, per brief aan Air Berlin PLC & Co. Luftverkehrs KG, Serviceteam, Saatwinkler Damm 42-43, 13627 Berlijn, Duitsland of per e-mail aan serviceteam@airberlin.com). U kunt telefonisch contact opnemen met het serviceteam op +49 (0)30-3434 3434 (lokaal tarief vanuit het Duitse vaste telefoonnet) of op het desbetreffende telefoonnummer in uw land (http://www.airberlin.com/deDE/site/airberlin_service_center.php). Doorslaggevend is de datum van binnenkomst bij airberlin.
Maak de link even zelf @hk, ik kan het niet, moet ik alles gaan overschrijven en heb ik geen zin in.
Edit
Ach @ shoppie, had jij het gedaan (de link) en zag dat @hk het net 1 minuutje eerder erop had gezet. Nou ja, ik lees al slecht eigen taal: Deutch ist nicht mijne conditorei, haha, weet ik veel.
Konditorei.
Deutsch ist nicht meine Kragengrösse ...
1 foutje @tijger1, ik boek vooruitgang... ☺
So kann-ie wohl wieder. :))
@tenormin. De andere foutjes waren het vermelden niet waard, maar een
Konditorei is zo heerlijk, moet goed zijn.:-))
Dagje Keulen bij voorbeeld (niet met Air Berlin): met lege maag héén en misselijk weer terug ...
De link van @hansje klein , klik op de rode regel
http://www.vzbv.de/pressemitteilung/insolvenz-von-air-berlin-airline-am-boden-verbraucher-der-schwebe.
Had HK al om 17:32 u gedaan @marita5, even goed merci.
Toen u dit vroeg stond de link er niet @hansje klein heeft de link achteraf pas geplaatst , maakt ook niks uit .
De actuele stand is, dat zelfboekers hun geld kwijt kùnnen zijn, groepsreizen en boekingen via reisburo's NIET!
Er worden nog oplossingen gezocht om het definitieve omvallen te kunnen verhinderen/vertragen.
"We blijven vliegen..." mit Bundeshilfe
Het probleem met de duitse teksten is, dat een bekend voorkomend woord of een zin een nèt iets andere betekenis kan hebben dan spontaan wordt aangemeten met vakantieduits. Het verdient daarom een aanbeveling om de nederlandse pers te volgen wanneer het werkelijk op de punt en komma aankomt. Voor actuele en betrouwbare bronnen zijn primair de publieke omroepen en tv-stations en de grote dagbladen aan te bevelen. Zoals Spiegel.de
Ook ik heb geen tijd om het uitgebreid door te lezen. Is voor mij ook niet nodig want ik heb daar niet geboekt, en ik ga het niet voor u uitgebreid doorlezen. Vindt u het zo onbelangrijk dat u zelf geen moeite wilt doen maar dat u wilt dat anderen het voor u uitzoeken? Daar kunt u dan beter personeel voor inhuren...
Kijk eens op de ARD Mediathek bij Brisant. Vanmiddag werd in dat programma uitvoerig op deze berichten ingegaan.
Ik heb de website even snel doorgekeken (nog geen tijd gehad om dat uitgebreid te doen) maar ik kan er nog niet echt wijs uit worden.
Iemand een idee?
Ja hoor, er ff de tijd voor nemen en het op uw gemak lezen. Dan weet u meteen waar u aan toe bent.
Ik heb in juli betaald middels een automatische incasso, we vliegen in december. Deze kan ik binnen 8 weken nog storneren (vanwege de automatische incasso). M'n geld zou ik dan terug moeten hebben maar mijn 'bestelling' blijft bestaan. Ik vind hier niets over in de voorwaarden. Wat is wijsheid ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer