Ma
door Margareth Frankhuizen Jul 18, 2018 om 12:46
Vakantie & reizen

Annulering vlucht

Vanwege staking luchtverkeersleiders in Frankrijk is mijn vlucht vanuit Dusseldorf Weeze naar Alicante geannuleerd.
Daarvoor heb ik het bedrag teruggekregen. Maar vanwege een familieaangelegenheid wilde ik dezelfde dag nog naar Alicante.
Ryanair kon die niet op tijd bieden en heb ik een ticket geboekt via Transavia. De ticket was een stuk duurder en heb dat geclaimd bij Ryanair. Maar omdat ik niet bij hun geboekt heb willen ze dat niet vergoeden. Ook bij mijn reisverzekering kan ik niet terecht. Ik vind dit toch een vreemde gang van zaken.
Wat kan ik daaraan doen?

1587 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gr
door Grunn1 - Jul 18, 2018 om 12:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen
1

Het is geen vreemde gang van zaken. Je hebt je ticket kosten  volledig terug gekregen dus is er geen reden om meer te vergoeden. Je wil nu zelf via een andere maatschappij boeken en die kosten zijn voor jezelf. Als je een ticket zou boeken die goedkoper was dan betaal je het verschil toch ook niet terug.

marita5
door marita5 - Jul 18, 2018 om 12:53
11545 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Margareth Frankhuizen , 

 Ik vind dit toch een vreemde gang van zaken.

U vind dit een vreemde gang van zaken , ik niet .
U heeft gekregen waar u recht op , en dat is terugbetaling van het ticket .
Waarom moet Ryanair u het prijverschil terug betalen als u boekt bij een andere Luchtvaartmaatschappij ? Ik zie de logica niet .

Lees ook hier wat uw rechten zijn bij een geannuleerde reis ,  Ryanair heeft hier aan voldaan , klik op de rode regel .

https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/vlucht-geannuleerd/

ha
door harrybre - Jul 18, 2018 om 12:54
240 Antwoorden / Vragen
2

Waarom vreemd ? Een geboekte ticket is nog geen vervoersgarantie. U heeft uw aankoopbedrag terug ongvangen, geheel volgens de voorwaarden, waarop u bent ingegaan toen u boekte. Wel eens van "overmacht" gehoord ?
U had wel een prive-jet kunnen boeken en dat bij Ryanair claimen....

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 18, 2018 om 12:57
423 Antwoorden / 4 Vragen
2

U koopt een ticket by Ryanair. Deze kunnen door overmacht de vlucht niet uitvoeren en betalen u netjes de compensatie. Keurig. Kunnen meer bedrijven hun voorbeeld mee volgen.
Vervolgens koopt u bij een een andere partij een ticket. Dit zal niet hetzelfde zijn geweest, anders had Transavia ook niet kunnen vliegen.
U heeft dus een directe vlucht, een ander opstap of een ander eind.
Bovendient koopt u dit ticket op het laatste moment.
Logisch dat het dan duurder is en dat u dit verschil niet betaald krijgt.

ro
door ron503 - Jul 18, 2018 om 12:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft zelf de keuze gemaakt om alsnog met een andere maatschappij naar Allicante te vliegen dus hoeft Ryanair u niet te compenseren.

rv
door rvdbeek - Mar 28, 2019 om 15:57
1 Antwoorden / Vragen
0

Na een vlucht-schema wijziging heb ik noodgedwongen een vlucht moeten annuleren.

Echter is het nu zo dat TIX.nl maar een deel van de gemaakte gekosten terug stort. 

Ze vertellen mij dat alle 'extra' opties die ik heb betaald bij het boeken van de vlucht niet restitueerbaar zijn, omdat het geld al is betaald aan de luchtvaartmaatschappij en zij afhankelijk zijn van wat hun terug krijgen wanneer ze een vlucht annuleren.

 

Echter na contact te hebben gehad met de luchtvaartmaatschappij blijkt dat de ticket die door TIX voor mij was geboekt er al standaard bagage in de prijs zit in begrepen.

Er is dus bagage in rekening gebracht die uberhaupt niet betaald had hoeven worden, toch weigert TIX het om het geld terug te storten.

Wat kan ik hieraan doen?

jo
door jorisw Mar 28, 2019 om 18:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Om te beginnen stoppen met andermans topics te kapen. Dat gaat tegen de netiquette in.

tijger1
door tijger1 Mar 28, 2019 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie reizen.

panter22
door panter22 Mar 29, 2019 om 09:11
6599 Antwoorden / Vragen

Geschillen 10.1 Op de dienstverlening door Tix.nl is Nederlands recht van toepassing. 10.2 Klachten over een door Tix.nl gemaakte reservering kunnen tot uiterlijk één maand na afloop van de gereserveerde dienst of, als de reis geen doorgang heeft gevonden, tot één maand na de oorspronkelijke vertrekdatum genoemd in de reisbescheiden, bij de Tix.nl klantenservice worden ingediend. U krijgt van ons binnen twee weken antwoord op uw e mail. 10.3 Wilt u een klacht indienen i.v.m. de dienstverlening van de dienstverlener, dan verzoeken wij u om rechtstreeks contact op te nemen met de betreffende dienstverlener. 
Kijk in de algemene voorwaarden:
https://help.tix.nl/nl/support/solutions/articles/75000002650-algemene-voorwaarden

Ka
door Kassagebruiker - Mar 28, 2019 om 16:17
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Wat kan ik daaraan doen?


Niets, accepteren zoals het is.

 

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2019 om 10:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Het is een normale gang van zaken dat als men een reis bij de ene maatschappij boekt die kosten niet door een andere maatschappij vergoed worden. U heeft het geld van de geannuleerde reis toch terug gekregen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

aj
ajay - May 29, 2024 om 09:27
Huishouden & energie
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer