Er
door Erikka Mar 26, 2020 om 10:48
Vakantie & reizen

Bij betalen Transavia bij terugvlucht.

Kan en of mag Transavia, die zelf de terug vluchten canceld (Spanje), waardoor wij zelf een nieuwe terugvlucht moetsen boeken en 350 euro bij moetsen betalen.

462 3 Rapporteer

Tr
door Trostomaat - Mar 26, 2020 om 10:52
239 Antwoorden / Vragen

Het lijkt me zeker dat dat mag. U wordt neem ik aan gecompenseerd voor de kosten van het geannuleerde ticket. Zo'n annulering betekent natuurlijk niet dat u om het even welke alternatief, en waar dan ook,. kunt boeken, zonder dat prijsverschillen consequenties hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2020 om 10:53
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, helaas gebeurt dit maar of het mag? U u kunt er bezwaar tegen maken omdat Transavia zelf heeft geannuleerd . Zie bijv deze info: https://www.klacht.nl/transavia/

marita5
door marita5 - Mar 26, 2020 om 11:04
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Erikka ,

Heb ik recht op een gratis vliegticket?

Nee. Als reiziger heeft u een eigen verantwoordelijkheid voor uw reis en onderdak. Als u gebruik wilt maken van ‘bijzondere bijstand buitenland’ dan zult u een eigen financiële bijdrage moeten leveren, van respectievelijk ‘binnen-Europa’ (300 euro) en ‘buiten-Europa’ (900 euro). Voor landen die grenzen aan Europa geldt ook een eigen bijdrage van 300 euro, dat zijn: Albanië, Armenië, Azerbeidzjan, Bosnië en Herzegovina, Georgië, IJsland, Liechtenstein, Moldavië, Montenegro, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Rusland, Servië, Marokko, Algerije, Tunesië, Libië, Egypte, Turkije.

Extra noodzakelijk verblijf in het buitenland komt in principe voor eigen rekening als u geen aanspraak kunt maken op ANVR regeling of verzekeringsdekking.

Zit ik door registratie vast aan de betaling van de eigen bijdrage van EUR 300 / 900?

Nee, dat is niet het geval. Pas wanneer u gebruik maakt van een vlucht in het kader van ‘Bijzondere Bijstand Buitenland’ bent u de vaste eigen bijdrage verschuldigd (300 euro ‘binnen Europa’ en 900 euro ‘buiten-Europa’). Deze bijdrage wordt achteraf via incasso verrekend. We adviseren u daarom – ook na registratie – te blijven zoeken naar mogelijkheden om zelfstandig naar huis te gaan. Onze inzet is om alle Nederlandse reizigers snel naar huis te laten keren, maar we kunnen geen garanties bieden.

Al uw verdere vragen over betaling en betalingsregelingen kunt u stellen zodra er contact met u wordt opgenomen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/veelgestelde-vragen-coronavirus-en-terugreizen-naar-nederland