Borg betalen hotel of app bij pakketreis
Ik zie steeds vaker dat bij aankomst in hotel of appartement een hoge borg wordt gevraagd bij een pakketreis. Ik kan het enigszins begrijpen,omdat je ook hoort van dronken jongeren die de boel afbreken.
Maar ik ben er niet blij mee. Hoe gaat het in de praktijk? Ik lees nl ook dat bijv. TUI niet aansprakelijk is of bemiddeld bij geschillen. Ook lees ik dat bij vertrek in de vroege ochtend, dat je je borg teruggestort krijgt op je bankrekening. Gaat dat goed?
Wat wordt er in rekening gebracht als je bijv. een tien jaar oud glas laat vallen bij het afwassen?
Alle reacties zijn welkom
Ja dat gaat goed, Ik heb nog nooit gehad dat ik de borg niet terug kreeg.
Een gesneuveld glas hebben ze bij mij nog nooit moeilijk over gedaan. Daarbij u denkt toch niet dat de exploitant van een appartement of bungalow na elke wisseling al het bestek, borden, glazen etc. gaat natellen?
Lijkt mij ook niet. In de door mij bezochte appartementen lagen wel lijsten met de hoeveelheid borden, bestek etc. maar dat was zelden of nooit het aantal wat op de lijst stond. Dat vertelde ik dan wel aan de receptie, voor "je weet maar nooit" .
Melden bij de receptie heb ik 1 keer gedaan maar kreeg het idee dat ze er niets mee deden dus ik laat het nu maar zo.
Bij de organisatie waar ik een paar seizoenen voor gewerkt heb, werd dus uitdrukkelijk wél bij elke wissel al het servies en bestek geteld.
Over een gebroken glas of een zoekgeraakt stuk bestek werd nooit moeilijk gedaan. Kan gebeuren en het gedoe wat je er van hebt om dat te berekenen kost meer dan het oplevert. We vertelden bij aankomst dan ook aan de gasten dat ze wanneer er iets stuk ging dit zonder problemen konden melden bij de receptie om een nieuw exemplaar te halen. Want de gesneuvelde inventaris alweer had aangevuld, scheelde dit weer tijd op drukke wissel-dagen.
Met taalbarrières levert dit nog leuke situaties op. Een gezin wat we eerder de week wegens taalbarrière compleet verkeerd begrepen hadden, had het kapot gevallen glas (korreltjes veiligheidsglas) bij elkaar geveegd en in een plastic zakje meegenomen naar de receptie om te laten zien wat er mis was.
En wat is het concrete probleem dat u als consument nu ondervindt of ondervond en het niet mee eens bent en nu graag mee geholpen wilt worden?
Of verveelt u zich weer en heeft u weer een onderwerp gevonden?
Gaat u weleens op vakantie en op pakketreizen?
Gaat u weleens op vakantie en op pakketreizen?
Denk het niet want de TS is al sinds vorig jaar op zoek naar het goedkoopste reisbureau;-))
Aurora1:
Misschien kunt u voortaan wat beter de vragen lezen i.p.v. klakkeloos een reactie te geven die nergens op slaat. Weet u eigenlijk wel wat een pakketreis is?
Gerbera:
Ja, ik ga wel degelijk op vakantie, en nog vaak ook, omdat ik mijn tijd liever besteed aan vakantie dan aan aandachttrekkerij op een forum. Kom in het vervolg met zinvolle antwoorden of probeer anders het forum van stichting Korrelatie
De enjkele keer dat ik een borg heb moeten betalen lag er in de woning een prijslijst met de vervangingsprijs van de inboedel. Ik heb ook altijd gewoon mijn borg teruggekregen. 99,9% van de mensen is immers gewoon eerlijk zoals jij en ik.
Gaat u dan afwassen bij verblijf in een hotel?
Maar dat terzijde, als er tijdens een reis die geboekt is bij een bij ANVR en Geschillencommissie reizen aangesloten reisorganisatie kunt u altijd als er zaken zijn die niet goed zijn gegaan aankloppen met een klacht.
Dat zal zeer zeker ook het geval zijn als aan u volstrekt een volstrekt onterechte verrekening met door u betaalde borg zou plaatsvinden.
Ik ben verder van mening dat indien er sprake is van het vragen om - en betalen van - een borgstelling er dan bij vertrek in de vroege ochtend wel gemeld zal moeten worden dat er schade op u zal worden verhaald: schiftelijk. Zo niet, dan kan men m.i. zijdens het hotel niets bewijzen indien de terugbetaling niet volledig zou zijn.
Andere optie: reis boeken bij een hotel dat dit niet hanteert.
Sorry voor mijn late reactie. Hartelijk bedankt voor de reacties, nu weet ik hoe het in de praktijk werkt met de borg.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Legionella
Als ik de boiler een week uitzet moet ik dan de leidingen doorspoelen, of is dat alleen bij langer dan een week?
boiler op 55 gr. en dan alle leidingen 1 minuut doorspoelen? Of is beide niet nodig?
Lees meer
Liander
Hoi ,
Ik ben doof !!!
Afgelopen 29 Mei kreeg ik een brief van Liander. Er staat op dat slimme meter niet goed functioneren. Er staat op dat op Maandag 10 Juni om 10.45 - 12.45 uur een monteur bij mij langskomen om slimme meter te controleren.
Die duurt ongeveer anderhalf uur in beslag.
Vandaag ben ik om 11.00 uur thuis gekomen , was 1 kwartier te laat door gemiste t
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer