lakayitha
door lakayitha Oct 21, 2010 om 16:57
Vakantie & reizen

Dubbele schoonmaakkosten?

Wij hebben in september 2010 een huisje voor 4 personen en 2 honden geboekt voor 7 dagen in de Ardennen.
Verplichte schoonmaakkosten waren euro 95,-- en 70,-- voor de honden.
Borg zou binnen 4 weken worden teruggestort. Dit zou een bedrag van 250,- moeten zijn - 65 euro energiekosten. Dus er moest 108 worden teruggestort.
Er werd echter 76,-- teruggestort.
Gebeld en kreeg een specificatie thuis gestuurd.
Bleek dat ze dus 95,-- EXTRA hadden gerekend voor schoonmaakkosten.
Bij vertrek hebben wij zelf echter nog gedweild......
mogen ze dus dit berekenen? Staat ook niets over in hun voorwaarden.

758 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marcel75
door marcel75 - Oct 21, 2010 om 17:06
5124 Antwoorden / 4 Vragen
0

Heb je de schoonmaakkosten wel vooraf betaald dan? Zijn die op de nota waarop de huurprijs is vermeld apart vermeld of niet? als dat wel het geval is, dan zou ik een specificatie van de inhoudingen willen.

Mocht je die niet krijgen, dan zul je toch een aangetekende brief moeten sturen en de verhuurder sommeren € 95,-- op je rekening over te maken. Stel in die brief ook een termijn van bijvoorbeeld 10 dagen. Geef aan dat als die termijn overschreven wordt, je wettelijke rente gaat rekenen.

Overigens gaat dit op als Nederlands recht van toepassing is. Veel staat en valt dus wel met de plaats waar de verhuurder gevestigd is. Is dat een Nederlands bedrijf, dan kun je het zo doen. Heb je rechtstreeks bij een Belgisch bedrijf geboekt, dan zul je moeten verdiepen in hun algemene voorwaarden en het Belgisch recht op dit punt.

lakayitha
door lakayitha - Oct 21, 2010 om 21:08
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik had al 95 euro voor schoonmaakkosten betaald.
Dus dit rekenen ze 2 x omdat het zgn. heel vuil zou zijn geweest!!!
Het betreft een Belgisch bedrijf en in hun algemene voorwaarden staat alleen dat ze de borg binnen 4 weken terugstorten onder voorbehoud van controle.
2 x schoonmaak kosten vind ik gewoon absurd.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 22, 2010 om 03:43
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

@ laka:

Wil je de rekensom nog eens nazien? €95,- teveel betaald. Je moest €108,- terug hebben en kreeg slechts €76,-. Dat verschil is geen €95,- doch slechts €32,-.

Verder lees ik het verhaal maar van één kant. De andere kant zou ik graag zelf willen hebben kunnen zien om een oordeel te geven. Dat kan ik nu dus niet.

Hardware ERror MAN.

lottesanne
door lottesanne - Oct 22, 2010 om 10:32
439 Antwoorden / 47 Vragen
0

@laka
Je rekensom deugt van geen kanten. € 250,00 - € 65,00 energiekosten = € 185,00. Trek hier de schoonmaakkosten ad. € 95,00 van af en je komt op € 90,00. Weet je wel zeker dat de schoonmaakkosten vooraf betaald zijn? In de meeste gevallen ben je verplicht voor de eindschoonmaak te betalen, of je nu zelf schoonmaakt of niet. Deze eindschoonmaak wordt meestal bij vertrek afgerekend of verrekend met de waarborgsom. Is er soms iets kapot gegaan wat je moet betalen? Dit wordt nl. verrekend met de waarborgsom.

lakayitha
door lakayitha - Oct 22, 2010 om 11:15
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

hallo bovenstaande, misschien dat ik in het heetst van de strijd mijn verhaal te snel heb opgeschreven en de opsomming van cijfers verkeerd heb weergegeven:

- dus hier onder het overzicht;

Ik heb het huisje betaald 510 euro
Bij aankomst hebben we eindschoonmaak = 95 betaald, 2 honden = 70 euro, belasting p/p = 28 euro, voorraad hout = 20 euro
en de borg van 250 euro.
Bij vertrek waren er 64,40 euro energiekosten die dus al van de borg werden afgetrokken, blijft er 185,60 over wat terug gestort zou worden, maar er werd 76,30 teruggestort.
Er werd dus 95 extra schoonmaak gerekend en 14.30 voor een verdwenen glas (wat trouwens bij aankomst al weg was, 2 keukendingetjes.

voor wat betreft diegene die schrijft dat hij het verhaal van 2 kanten wil horen, ja dat zou ik ook wel willen horen dan van de schoonmaakster, want ik denk niet dat veel mensen die al schoonmaakkosten betalen ook voor vertrek in de wc's chloor doen of de boel nog stoffen en dweilen.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 22, 2010 om 11:27
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als je het huisje gewoon normaal achterlaat hoef je maar 1x schoonmaakkosten te betalen. En nee je hoeft dan niet het hele huisje blinkend schoon te poetsen. Gewoon normaal zoals je thuis ook doet.
Het is alleen lastig met de bewijslast want bewijs maar eens dat je het huisje normaal hebt achtergelaten.

lottesanne
door lottesanne - Oct 22, 2010 om 11:55
439 Antwoorden / 47 Vragen
0

Nu is het verhaal duidelijk. Inderdaad heb je in dit geval twee keer de schoonmaakkosten betaald. Heb je geen kwitanties o.i.d. waarmee je kunt aantonen dat de schoonmaakkosten al bij aankomst hebt betaald. Verder een dure les voor de volgende keer, meteen bij aankomst de voorraadlijst controleren en melden als er iets kapot is.

lakayitha
door lakayitha - Oct 22, 2010 om 13:02
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Inderdaad Sonjaatje, bewijs het maar eens, het is toch absurd dat je dan bij vertrek zou moeten gaan filmen of foto's maken, want je weet maar nooit hoe een schoonmaakster vuil als vuil ziet....Alles staat trouwens op papier.
vwb het checken lottesanne, pas 's avonds ga je mijn inziens gordijnen dicht doen, bleek doodleuk dat er een weg was, volgende dag gemeld, dit wisten ze nog geeneens. Dat glas klopt, maar ik lig dan ook niet wakker van 1,50.
Ik heb ze in ieder geval een brief gestuurd en in ieder geval gesommeerd om die 95 terug te storten, valt m.i. niet onder schade zoals beschreven in hun algemene voorwaarden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer