Geen matrassen vakantiewoning Novasol
Mijn vrouw en ik zijn afgelopen september naar een vakantiewoning van Novasol in Dannemare (Denemarken) geweest. Een uitgeleefde woning met het grootste probleem dat er geen matrassen lagen op de 2 2-persoons boxspring bedden. Na een hoop op en neer bellen en mailen was het offiele antwoord van Novasol Denemarken dat zo'n bedden zonder matras heel normaal zijn in Denemarken. Ik liet het er niet bij zitten en heb maar weer contact gezocht met Novasol Nederland. Afgelopen week kwam het antwoord: wij hebben geen recht op een finaciele compensatie omdat we duidelijk op de foto bij de adverntie hebben kunnen zien dat er geen matrassen aanwezig waren in de woning. Wij vinden dit een zeer teleurstellende reactie en vragen ons af of Novasol dit zomaar kan maken?
Wat zit er onder die topper? Zit daar een lattenbodem?
Zo te zien is dat de box van een boxspring.
Ik heb zelf geen boxspring, maar wat houdt dat in, ligt dat keihard?
Na googlen, zag ik dat dat een hotel box is.
Zie ook: https://www.beddenbriljant.nl/boxspring-box.html
en dit: https://www.matrasfabriek.nl/boxspringset-hotel-box-2-persoons/
Het is dus een optie om je huurhuisje zo goedkoop mogelijk in te richten en aangezien matrassen vaak duurder zijn en bovendien niet altijd schoon blijven, heeft de verhuurder hiervoor gekozen.
@sira, had die verhuurder dan wel mogen vertellen. Ik vind het van de zotte dat er geen matrassen zijn in een vakantiehuisje. En wie gaat er nu luchtbedden meenemen? Om over de opkomst van bedwants maar te zwijgen. Je verleent een dienst (en maakt winst) of je gaat voor een baas werken.
Ik denk dat meer verhuurders en hotels het niet zullen zeggen. Deze boxsprings zijn speciaal voor hotels en hier hoeven geen matrassen op.
Waarschijnlijk is dit bed beter te reinigen dan een matras, want je wil niet weten wat er allemaal leeft in een matras en dan is het nog niet eens met UV-licht bekeken, want dan schrik je helemaal.
Bedlinnen moet je in Denemarken veelal zelf meenemen of tegen betaling vooraf huren.
Is het de bedoeling om daar dan zonder matras te gaan slapen of werd je geacht je eigen matras mee te nemen. In dat laatste geval zou ik een formele klacht indienen en deze ook doorzetten naar de geschillencommissie.
Als ik het goed zie op de foto ligt op de boxspring een dun dekmatrasje. Een boxspring met een dun dekmatras om het laken in te stoppen is echt wel gebruikelijk in scandinavië. Mijn oude Ikea-bed bestaat uit een enkele boxspring met een zeer dun dekmatras. (het originele was ooit minder dan 1 cm. dik. Dat heb ik een aantal jaar geleden vervangen door een van ongeveer 2 cm. dik) Als je kijkt op de site van Jysk zie je meerdere voorbeelden van zo'n bed.
Ga na of Novasol is aangesloten bij de geschillencommissie reizen en zo ja, dien daar dan een klacht in. Melden aan de redactie kan ook zinvol zijn: kassa@bnnvara.nl
Bedankt voor de waarschuwing tegen novasol.
Als novasol expliciet vermeld heeft dat matrassen ontbreken hebben ze een punt. Verwijzing naar foto's is niet van toepassing. Daar zet novasol zelf een disclaimer bij, dan kun je je er niet op beroepen.
geen expliciete melding ? Rechtsbijstand inschakelen, formeel ingebrekestelling versturen. Termijn van 4 weken herstel gunnen. Verder instructie jurist opvolgen.
daarnaast helpt het om andere consumenten te waarschuwen. Plaats een feitelijk bericht op X op TikTok op Facebook op Tripadvisor enzovoorts.
plaats een negatieve review op elke review site die u kunt vinden waaronder Google Maps.
Herhaal dat nog eens in februari en maart.
houd het feitelijk en doe er een foto bij.
het levert u weinig op (afdreiging is verboden!) maar het helpt herhalen voorkomen.
komt novasol op de schreden terug dan is dat mooi
meegenomen.
Ik zie gewoon een dekmatras op die foto. Ik heb zo vaak op dat soort bedden geslapen in hotels, niets mis mee. Tenzij je een prinses op de erwt bent natuurlijk.
's Lands wijs 's lands eer. maar Novasol heeft Nederlandse klanten en hoewel u had zich ook beter in had kunnen lezen voor u naar Denemarken afreisde dienen zij te weten wat een NL vakantieganger verwacht. Foto's zeggen weinig want 'het mooie uitzicht op de foto' kan bij aankomst een muur op 10 meter blijken te zijn (bij wijze van spreken). Wat staat er in de beschrijving over de bedden lijkt mij hier doorslaggevend. Staat daar niets over dan heeft u m.i. echt een punt want Novasol dient te weten wat u als Nederlander verwacht en had dan op zijn minst moeten melden dat de Denen (en andere Scandinaviërs) met minder slaapcomfort genoegen nemen.
Een paar woningen van Novasol in Denemarken bekeken en alle bedden zien er op de foto gelijkwaardig uit dus geen los matras maar bedden die van intern matras voorzien.
Als ik de foto zo bekijk zie ik de contouren van een matras want de zichtbare zijkant laat op drie kwart vanaf de onderzijde een zeg maar bobbel zien die de dikte van een matras heeft.
De bed hoogte is wel laag te noemen en heeft meer weg van een futon bed dan van een boxspring maar dat maakt voor het slaap comfort niet bijster veel uit.
Ik ben van mening dat uw klacht terecht ongegrond is bevonden mede omdat u de foto's van de vakantiewoning op de website heeft kunnen bekijken en kon weten dat dit het bed was die in de vakantiewoning aanwezig was.
Mijn mening is dat als Novasol het gelijk heeft, dit kenbaar had moeten maken bij de beschrijving van de woning.
In mijn mening is het een vorm dwaling, zie hiervoor het wetboek en omschrijving hieromtrent..
Bij dwaling, mits erkent aan de voorwaarden wordt voldaan, is er sprake van een wanprestatie, waarbij Novasol in gebreke is gekomen, door niet de huurder op de hoogte te stellen van de omstandigheden waaronder deze zou verblijven. Hier rust een wettelijke verplichting op. Dus ga even zoeken in de wetsartikelen betrekking ghierop en mogelijk ziet U de oplossing.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer