Gescheurde yellowtop accu
Ik weet niet zo goed in welke subcategorie ik deze vraag moet stellen maar ik probeer het hier maar...
ik heb in 2012 een nieuwe caravan gekocht bij Rico recreatie in Gieten. Daarbij heb ik door hun een mover laten plaatsen incl een yellowtop accu. Een jaar geleden bleek ineens de accu een volledige diepteontlading te hebben gehad. Rico recreatie heeft toen de accu opgestuurd en vervolgens heb ik m weer vol teruggekregen. Nu een aantal weken geleden wilde ik de caravan een paar meter verplaatsen...en weer deed de mover het niet terwijl de caravan/ accu 24 uur aan de druppellader zat. Toen ik echter de accu wilde gaan controleren zag ik ineens dat er vocht in de accubak en na controle van de accu bleek deze op 2 plekken te zijn gescheurd. Ik heb de accu weer aangeboden aan Rico recreatie..die heeft m vervolgens opgestuurd naar de fabriek en volgens Rico heeft de fabriek geen oorzaak kunnen vaststellen, met als gevolg dat ik me niet kon beroepen op de garantie...ze stelden een coulance regeling voor. Maar dit is toch te zot voor woorden?? Ik ben totaal niet schuldig...en omdat de fabriek geen oorzaak kon vinden, krijg ik geen nieuwe accu van de fabriek maar ook niet van Rico recreatie. Terwijl er gewoon 2 jaar garantie op zit. er kon bovendien ook geen nalatigheid van mijn kant worden vastgesteld
Het gaat hier om een dure accu van € 160,00 die dus slechts 1 keer gebruikt is en die dus al een diepteontlading had gehad (ook buiten mijn schuld om) Bovendien als een yellowtop accu dan weer opgeladen wordt schijn je sowieso het risico te hebben dat deze gaat scheuren. Dus wat staat mij nu te doen??? Wie kan dat goed onderbouwen. Bij het eerste telefoontje (om te melden dat de accu niet onder de garantie viel) wilde Rico recreatie niet met mij in discussie gaan...het is dus blijkbaar slikken of stikken....zo werkt dat toch niet??
Kan dit maar zo?? Is dit terecht? Kan Rico zich hierachter verschuilen? Ik heb toch de accu van hun gekocht??? En niet van de importeur of van de fabriek??? Wat moet ik nu doen???
Een accu gaat het vaakst kapot door NIET gebruiken. En met een caravan mover is dit inderdaad het geval. Meestal staat er ook maar 6 maanden garantie op een accu. Daarom zou ik als het coulance aanbod gunstig is, dit accepteren.
Daarnaast is het verstandig om een weinig gebruik accu aan een druppel lader te leggen, zodat het ding "in bedrijf" blijft.
Wij halen de accu uit de caravan als deze naar de stalling gaat en zetten de accu in de verwarmde berging bij ons huis aan de druppellader. Mijn echtgenoot heeft via de accu een verbinding gemaakt met de lamp in de schuur zodat de accu haar werk bijna dagelijks doet wanneer we in de schuur moeten zijn en verlichting nodig hebben. Gaat al heel lang goed.
Wel is ooit een door een mega-blikseminslag op de hele camping in Frankrijk een kapotte koelkast, een kapotte lader en daardoor een totaal lege accu ontstaan. Maar dat was overmacht.
[quote=mahadma schreef op maandag 3 feb 2014, 13:37]Daarnaast is het verstandig om een weinig gebruik accu aan een druppel lader te leggen, zodat het ding "in bedrijf" blijft.
Dat is op zich geen verkeerde tip, maar wel even als aanvulling : Als je dit doet controleer dan wel regelmatig de accuvloeistof. Want die verdampt als je alleen maar blijft laden.
Je moet de accu ook laten ontladen tot op een kwart na en dan weer opladen.
Groeten,
De Motormuis.
er zit een goede druppel lader achter , deze doorloopt 8 stappen . laad controleerd, maar ontlaad ook. daardoor blijft de accu in top conditie.
dus een top druppellader.
De accu heeft 2 jaar garantie en na 1 keer gebruiken wilde ik de mover gebruiken...toen bleek de accu al leeg....diepteontlading
Nu een half jaar verder is ie gescheurd.
Ik ben er inmiddels ook achter dat de accu niet opgestuurd is naar de fabriek maar naar een reparatiedienst....wanneer het gaat om een garantie apparaat moet ie opgestuurd worden naar de fabriek of importeur...
Ik heb de importeur gebeld....de erkende dat hij al zeker anderhalf jaar geen zaken meer doet met Rico in Gieten
De zaak is inmiddels opgelost door rico recreatie te Gieten !
Dus deze zaak kan sluiten. En inmiddels ben ik een tevreden klant nu het opgelost is. !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer