Hoge water/gas/energietarieven, CCTV, slecht onderhouden en niet zoals omschreven. Welk recht heb ik als huurder van een belvilla?
Hey,
Afgelopen weekend hebben een aantal vrienden en ik genoten van een weekendje weg in de (Aangezien de plaats er niet echt toe doet, laat ik dit even in het midden ;-)). Om eerlijk te zeggen zijn we thuisgekomen met een bittere nasmaak in onze mond. Hieronder een korte samenvatting.
1. De energietarieven voor gas en stroom lagen procentueel vele malen hoger dan het watertarief (g +50%, s +20%, w +10%)
2. Het pand was erg slecht onderhouden, denk aan vochtschade (en dus ook schimmel) en hele slechte isolatie
3. Bij aankomst was het pand volledig koud (het was dus niet bepaald een "warm welkom", badum tss)
4. CCTV camera's die ons 24/7 in de gaten hielden (waaronder een op het privé zwembad)
5. De jacuzzi, waar wel mee werd geadverteerd, was opeens niet meer aanwezig. De vrijdag bij aankomst "werd er gekeken naar een oplossing", de zondag bij vertrek "moesten we het regelen met belvilla". Deze was overigens sinds 3 weken niet meer aanwezig. We hebben langer dan drie weken geleden geboekt, maar volgens de verhuurder hadden we de omschrijving goed moeten lezen.
6. Niet iets wat de verhuurder direct af te rekenen valt, maar het hele huis was zowat beplakt met waarschuwingen en reglementen. Bij overlast zou de politie worden ingeschakeld, er was tegens een buitenlamp die aan zou gaan bij overlast. Deze hong overigens onder de CCTV camera, dus we hebben het vermoeden dat ofwel de buren ofwel de verhuurder deze controleerde. Bij overlast zou er een boete gelden.
Naar aanleiding hiervan rest mij een aantal vragen:
1. Heeft er iemand al eens een soortgelijke ervaring gehad? En in hoeverre werd hier onze privacy gescholden?
2. Mochten er navenant moeilijke worden gedaan over bijvoorbeeld de teruggave van de borg, in hoeverre staan wij dan in ons recht om actie te ondernemen? Don't get me wrong; alles is prima verlopen, de verhuurder was erg tevreden met ons bezoek en we hebben verder geen klachten of opmerkingen ontvangen. Wel nog een vette rekening voor het gas/water/licht; 450 euro.

Wat de tarieven betreft: Bij een carracvan park of bungalowpark heb je ook andere tarieven als de inkoop van de verhuurder/eigenaar. Vaak zijn dat kosten om de electra en gas bij de plaats te brengen. Dus duurder als de inkoop van de verhuurder/eigenaar.

En dan vindt u €450,- voor een weekendje normaal bovenop de huur?

Het is een forse winst, maar zouden de ekectra enz prijzen ook niet vooraf bekend geweest kunnen zijn? Niet iedereen keest alles bij iets huren. Ook is het mogelijk dat de verhuurder grote zakken heeft.

Zoals u het omschrijft bent u al snel tevreden. Wat een ideale gast voor "waar u de naam van wilt beschermen". Maar voor 1 weekendje weg met vrienden, alles betaald hebbende voor boeking en het weekend ook nog eens €450,00 moeten betalen voor gas, water, licht? Zou toch wel graag de naam van die verhuurder willen weten, d.w.z. de keten, want die mag u gerust plaatsen als.... alles correct is zoals u schrijft.

Het ligt aan de 'huur' prijs die u heeft betaald, vaak zit daar de energierekening al in verekend.
Echter is onduidelijk waar die energierekening precies uit is opgemaakt, via meterstanden o.i.d.?
Met €450,- voor een weekend zou ik echter niet akkoord gaan als die prijs niet vooraf duidelijk was.
Hi allen, sorry voor de late reactie. Dit was niet in Nederland, dit was bij onze zuider buren :-)
Een korte update, inmiddels wachten we nog steeds op onze borg, en heeft de verhuurder snel alle foto's gewijzigd op de pagina van Belvilla. Gelukkig hebben we op de dag van aankomst nog screenshots genomen, want belvilla reageert nu dat er nooit spraken was van een jacuzzi.
Wij willen eerst even de borg afwachten en een eventuele tegemoetkoming. Mocht er iets niet aan kloppen, dan deel ik hier alle info :-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun
...
Lees meer
Vervelende bromtoon CV-ketel onderburen. Ervaringen of advies?
Hallo, Wij wonen in een jaren '30 appartement. Onder onze slaapkamer bevindt zich de keuken van onze onderburen. Sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe CV-ketel (Type: Intergas Kombi Kompakt HRE). Sinds begin oktober ervaren wij in onze slaapkamer een vervelende bromtoon, vermoedelijk omdat pas vanaf toen de ketel voortdurend hard moet werken. Van hun vorige ketel of onze eigen ketel hebben ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer