Ruud van Regteren
door Ruud van Regteren Jun 25, 2023 om 19:39
Vakantie & reizen

Hoogte van de bomen op de camping

Hoe hoog mogen de bomen zijn die tussen de verschillende kampeerterreinen zijn op de camping?

3493 8 Rapporteer
getty
door getty - Jun 25, 2023 om 19:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zo hoog als de eigenaar van de camping het wil/ toestaat.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 25, 2023 om 19:50
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Als hier niets van in het reglement staat kunt u zelf nagaan of een boom bij storm een gevaar kan opleveren en de verhuurder inlichten of zelf maatregelen nemen om dat tegen te gaan.
Hier is vroeger ook al eens een vraag over gesteld.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/wie-kapt-de-bomen-op-een-camping

ne
door neodutchio - Jun 25, 2023 om 20:00
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig maar dat niet alles een regeltje heeft. Stel je voor dat ze in Den Haag moeten debatteren over de hoogte van een boom op een camping.

Er is dus geen afspraak over. Zo lang de boom voldoende afstand heeft tot de erfgrens van het hele perceel (dus niet van de campeerplaats) en geen gevaar oplevert mag deze blijven staan.

rj
door rjw - Jun 25, 2023 om 21:49
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou gaan eisen dat gewoon alle bomen worden weggehaald. Hoef je ook die discussie niet te hebben over de hoogte. En dan meteen alles asfalteren. Al die natuur en dat groen is alleen maar rommel. Nergens voor nodig.

Akloo
door Akloo Jun 26, 2023 om 12:03
2 Antwoorden / Vragen

Ha, ha, ha...... Ja, dit vind ik het beste antwoord op deze malle vraag. Een mal antwoord!!

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2023 om 22:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Op een camping met sta-caravans heeft de beheerder het laatste woord. Heeft u een gekocht chalet op een park, ook dan heeft de eigenaar het laatste woord. Want u heeft daar dan gekocht. Maar ik kan uit uw vraag niet opmaken wat u huurt of gekocht heeft.

jewee
door jewee Jun 26, 2023 om 11:27
61 Antwoorden / Vragen

Er is altijd een park reglement dat leidend is....en als eigenaar van een chalet moet je ook eigenaar vd grond zijn en dan nog heeft de gemeente over kappen het laatste woord.
Over hoogtes van bomen heb ik nog nooit restricties gehoord...alhoewel je een onderhoudsplicht hebt bij bomen op eigen grond.

mo
door mof - Jun 26, 2023 om 11:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zo hoog als veilig is, normaal gesproken, maar ws niet boven de 300 meter boven het maaiveld, anders groeien ze het luchtruim in dat is voorbehouden aan luchtverkeer ...

Akloo
door Akloo Jun 26, 2023 om 12:05
2 Antwoorden / Vragen

Ha, ha, ha..... Nog zo'n mooi en humoristisch antwoord!

ro
door ronny530 - Jun 26, 2023 om 13:26
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Bedoelt u tussen kampeervakken en stoort u zich aan de bomen die uw naaste medekampeerder op zijn/haar kampeervak heeft geplant of bedoelt u de  bomen tussen de kampeerterreinen die als afscheiding van die terreinen dienen?.