mi
door mimoun Jun 4, 2004 om 10:08
Vakantie & reizen

Huur huisje Cadzand

Ik heb voor een weekend een huisje van een particulier gehuurd op een vakantiepark in Cadzand. De huurprijs is vooraf gestort. Bij aankomst bleek het huisje niet goed schoongemaakt en bleek en niet of nauwelijks warm water uit de kraan te komen. Heb hier direct melding van gemaakt bij de eigenaar. Deze heeft de volgende dag een monteur laten komen, die onmiddellijk wist wat het euvel was, nl. verkalkte leidingen. Dit is een bekend gegeven op dit park. Inmiddels heeft 75% van de huizenbezitters dit probleem laten verhelpen, echter onze verhuurder niet. Het probleem was zodanig groot dat het vol laten lopen van het bad 2 uur in beslag nam. Ik heb de huiseigenaar bij thuiskomst schriftelijk nogmaals onze klacht gemeld en hem verzocht een oplossing te zoeken. Hij ontkent het probleem in die zin dat hij zegt dat de warmwaterdruk welliswaar minder is, maar dat is volgens hem niet zo'n probleem. Hij stelt voor om bij een volgende boeking in zijn huisje een korting te geven. Ik ben hier niet op ingegaan, omdat het probleem voor ons wel groot was. De verwachting was lekker uitwaaien aan zee en vervolgens lekker ontspannen in bad. Dit was er dus niet bij en ik heb hem dus gevraagd om terugstorting van een deel van de huursom. De huiseigenaar gaat hier echter niet op in. Mijn vraag: hebben wij als huurders van deze vakantiewoning rechten en kunnen wij hier iets mee? Nu is het zijn woord tegen het onze. Het weekend krijgen we niet terug, maar teruggave van een deel van de huursom lijkt me reeël?

441 3 Rapporteer

mi
door mimoun - Jun 6, 2004 om 18:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Joyce,

Het huisje staat wel op een soort park, maar is er niet bij aangesloten. Het is van een particulier en ik ben bang dat dat nu net ons probleem is. Wrs. hebben geen rechten??

ee
door eeyore - Jun 10, 2004 om 13:47
23 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Is het huisje aangesloten bij het park - ik bedoel dus of het park aan ta spreken is?

Groeten,

Joyce.

user123
door user123 - Jun 14, 2004 om 21:58
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk niet dat de huurwet hier van toepassing is zoals bij "normale" huurwoningen. U kunt een civiele procedure starten, maar voor een weekeindje is dat niet zinvol. Overigens heeft de verhuurder wel zijn goede wil getoond, de volgende dag was er immers een monteur? Nergens staat vastgelegd hoe snel een gemiddeld bad gevuld moet kunnen worden met water van een vastgestelde temperatuur ? Hoewel, even brussel bellen...