Ik krijg geen restitutie voor gecancelde vlucht van InselAir
Ik heb een jaar terug via CheapTickets een vlucht geboekt met de vluchtmaatschappij InselAir, gevestigd in Curacao. Eind maart, een paar dagen voordat ik zou vliegen hoorde ik via vrienden dat InselAir een groot aantal geplande vluchten had gecanceled vanwege financiele problemen, waaronder mijn vlucht. Een paar weken na de gecancelde vlucht kreeg ik van CheapTickets bericht dat de vlucht die had geboekt was gecanceld en dat zij de restitutieprocedure met InselAir in gang zouden zetten. Inmiddels is het ruim een half jaar verder en heb ik twee berichten van Cheaptickets ontvangen dat InselAir niet reageert op hun pogingen een resitutie aan te vragen en dat ze kans klein achten dat ik het geld terug krijg.
Ik heb zelf ook via de InselAir webpagina een poging gedaan de resitutie aan te vragen, maar werd daar direct doorverwezen naar een pagina waar werd vermeld dat ze voorlopig geen resituties hoefden uit te betalen omdat ze dat financieel niet aan konden en dat ik het later nog eens moest proberen.
Heeft iemand een gelijke situatie met InselAir meegemaakt. Is er iets wat ik kan doen om het geld terug te krijgen, of een instantie die ik kan mailen voor hulp?
Vriendelijke groet,
Doina
Hallo Doina ,
Neem eens contact op met ECC ,
Contact
- 030 - 232 6440 (ma/vr 09:00 - 17:00)
- info@eccnederland.nl
- contactformulier
https://www.eccnederland.nl/nl
Curacao valt niet onder EU recht.
Ik denk dat u zich beter kunt voorbereiden op het onvermijdelijke. Uw geld is weg!
Bij een faillissement maakt u geen kans maar ook bij een overname hoeft de nieuwe partij niet aan uw centjes te denken.
als u een rechstbijstand verz. heeft...laat die het doen. Is cheapticket niet verantwoordelijk?
Goedendag,
Ons is hetzelfde overkomen. We hebben via budgetair geboekt van miami naar curacao in august vorig jaar. 2 maanden voor vertrek werd de vlucht geanuleerd en zouden we ons geld terug krijgen. Tot nu toe niets gehad. Budget air zegt dat de kans klein is dat we ons geld terug krijgen. Hebben jullie verder al wat gehoord?
Hallo JenniferDepennifer , lees deze informatie eens door , klik op de rode regels https://www.dagonline.nl/antillen/toekomst-insel-air-onzeker-na-uitvallen-toestellen/ , dien een klacht in bij ILT , niet geschoten is altijd mis https://www.ilent.nl/onderwerpen/passagiersrechten/luchtvaart/vergoeding-bij-vertraging-of-annulering-vlucht
Nieuw op Vraag & Beantwoord
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Zonnebril zakt steeds af van neus...
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn zonnebril vaster op mijn neus te krijgen. Neusvleugels zijn al afgesteld maar helpt niet. Wie weet hier een oplossing voor. Vooral als het warm is glijdt deze steeds af......... Lees meer
Zijn er mensen die ook problemen hebben met auto met een vervuilde T DGi motor?
Mijn dochter heeft een Kia Stonic 1.0T GDi motor (2018, 67.500 km). Deze is hiervoor van mijn zus geweest en is netjes onderhouden volgens de richtlijnen van KIa. Toen mijn zu de auto overgekocht had van mijn zus bleek de auto heel erg schokte wanneer er met een constante snelheid gereden werd. Uiteindelijk, na onderzoek door de Kia garage bleek dat de motor ontzettend vervuild was. De kleppen zat ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer