Do
door Doina Jan 8, 2018 om 15:44
Vakantie & reizen

Ik krijg geen restitutie voor gecancelde vlucht van InselAir

Ik heb een jaar terug via CheapTickets een vlucht geboekt met de vluchtmaatschappij InselAir, gevestigd in Curacao. Eind maart, een paar dagen voordat ik zou vliegen hoorde ik via vrienden dat InselAir een groot aantal geplande vluchten had gecanceled vanwege financiele problemen, waaronder mijn vlucht. Een paar weken na de gecancelde vlucht kreeg ik van CheapTickets bericht dat de vlucht die had geboekt was gecanceld en dat zij de restitutieprocedure met InselAir in gang zouden zetten. Inmiddels is het ruim een half jaar verder en heb ik twee berichten van Cheaptickets ontvangen dat InselAir niet reageert op hun pogingen een resitutie aan te vragen en dat ze kans klein achten dat ik het geld terug krijg.

Ik heb zelf ook via de InselAir webpagina een poging gedaan de resitutie aan te vragen, maar werd daar direct doorverwezen naar een pagina waar werd vermeld dat ze voorlopig geen resituties hoefden uit te betalen omdat ze dat financieel niet aan konden en dat ik het later nog eens moest proberen.

Heeft iemand een gelijke situatie met InselAir meegemaakt. Is er iets wat ik kan doen om het geld terug te krijgen, of een instantie die ik kan mailen voor hulp?

Vriendelijke groet,

Doina

4046 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jan 8, 2018 om 15:55
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Doina ,

Neem eens contact op met ECC ,

Contact

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl

jo
door jorisw Jan 9, 2018 om 08:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Curacao valt niet onder EU recht.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 9, 2018 om 00:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk dat u zich beter kunt voorbereiden op het onvermijdelijke. Uw geld is weg!
Bij een faillissement maakt u geen kans maar ook bij een overname hoeft de nieuwe partij niet aan uw centjes te denken.

ou
door ouwerkerkie - Jan 10, 2018 om 12:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel eu claim in die kunnen het geld van je ticket terughalen.
Succes

ou
door ouwerkerkie - Jan 10, 2018 om 12:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel Eu claim in die kunnen je helpen het geld voor je ticket terug te halen.
Succes

we
door weethet - Jan 10, 2018 om 13:10
107 Antwoorden / 2 Vragen

als u een rechstbijstand verz. heeft...laat die het doen. Is cheapticket niet verantwoordelijk?

Jenniferdepennifer
door Jenniferdepennifer - Apr 10, 2018 om 02:16
1 Antwoorden / Vragen

Goedendag,

Ons is hetzelfde overkomen. We hebben via budgetair geboekt van miami naar curacao in august vorig jaar. 2 maanden voor vertrek werd de vlucht geanuleerd en zouden we ons geld terug krijgen. Tot nu toe niets gehad. Budget air zegt dat de kans klein is dat we ons geld terug krijgen. Hebben jullie verder al wat gehoord?

marita567
door marita567 Apr 10, 2018 om 07:58
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo JenniferDepennifer , lees deze informatie eens door , klik op de rode regels https://www.dagonline.nl/antillen/toekomst-insel-air-onzeker-na-uitvallen-toestellen/ , dien een klacht in bij ILT , niet geschoten is altijd mis https://www.ilent.nl/onderwerpen/passagiersrechten/luchtvaart/vergoeding-bij-vertraging-of-annulering-vlucht