Th
door Thea Degen Oct 17, 2022 om 20:01
Vakantie & reizen
In Spanje gevallen over losliggende tegel

Ik ben gevallen over een losliggende tegel op de boulevard in Spanje. Met ziekenwagen naar dichtbijzijnde ziekenhuis gebracht. Na behandeling met taxi terug naar het hotel
Letsel, blauw kapot gezicht, een tand afgebroken en hechtingen aan binnenzijde van mijn lip.
Ik kon dagen bijna niets eten en kon niet genieten van de avonden met muziek in het hotel en ook niet deelnemen aan bezoeken van andere plaatsen met de trein. Slecht geslapen.
Kan ik voor die dagen een schade vergoeding krijgen voor gederfde vakantieplezier van de reisverzekering??

5846 9 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Oct 17, 2022 om 20:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Begin eens met ze te bellen.

Th
door Thea Degen Oct 17, 2022 om 21:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

al gedaan en de aanvraag loopt maar ze willen geen vergoeding geven voor gederfde vakantiedagen.

marita5
door marita5 - Oct 17, 2022 om 20:32
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Thea degen ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.geld.nl/reisverzekering/service/niet-genoten-vakantiedagen-reisverzekering

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 17, 2022 om 21:10
2082 Antwoorden / Vragen

Sterker, ik zou de directe kosten ook maar gelijk claimen en kijken hoe dat tussen de ziektekostenverzekering en de reisverzekering wordt opgelost.

Th
door Thea Degen Oct 17, 2022 om 21:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

nedische kosten zijn al naar het ziekenfonds gegaan. wat het ziekenfonds aan medische kosten niet vergoed gaan ze wel vergoeden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 17, 2022 om 23:17
2082 Antwoorden / Vragen

Ok, dat klopt dan. Of u ook dekking heeft voor niet genoten vakantiedagen zal uit de voorwaarden moeten blijken

Th
door Thea Degen - Oct 17, 2022 om 21:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

De verzekering geeft aan dat ze het niet vergoeden maar uit coulanche € 150,00 willen vergoeden, daar ben ik dus niet mee eens vandaar de vraag

JanF42
door JanF42 Oct 17, 2022 om 22:58
31 Antwoorden / Vragen

Heeft de de gemeente in Spanje waar de losliggende tegel lag of misschien nog wel ligt aansprakelijk gesteld?  U kunt natuurlijk een advocaat in de arm nemen en een proces beginnen. Maar wees blij met die €150, meer zit er echt niet in.

sw
door swat1500 - Oct 17, 2022 om 22:57
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is geheel afhankelijk van wat er onder de reiverzekering volgens de voorwaarden van de verzekering is verzekerd. Neem de voorwaarden dus eens goed door.

panter22
door panter22 - Oct 18, 2022 om 07:56
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt bericht gekregen van je reisverzekering dat er geen vergoeding is voor gederfd vakantieplezier.

Daar ben je dus niet voor verzekerd. Dan houdt het op.

Je hebt geen enkel bewijs van een arts dat je in het hotel moest blijven en aan de activiteiten niet mee mocht doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2022 om 09:53
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd is dit afhankelijk van de voorwaarden in uw verzekeringspolis. Mogelijk is het zinvol om bijv. bij de ANWB na te gaan hoe eventueel de verantwoordeelijke voor de losliggende tegel aansprakelijk is te stellen of dit na te gaan indien u ook een rechtsbijstandsverzekering heeft. Het zal m.i. wel lastig zijn omdat een en ander in Spanje is gebeurt.

Zie eventueel ook Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

indien de reactie van uw verzekeraar in strijd is met de polisvoorwaarden (lijkt mij onwaarschijnlijk maar toch) dan kunt u de klacht regeling voor verzekeraars volgen: https://www.verzekeraars.nl/branche/zelfregulering/klachten-en-tuchtrecht  In dat geval, accepteer de geboden € 150 nog niet aangezien u dan mogelijk afziet van verdere rechten.

mo
door mof - Oct 19, 2022 om 11:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. U moet bij de plaatselijke autoriteiten verhaal halen. Verder kunt alleen schade vergoeding krijgen als u meteen na het gebeurde uw vakantie afbreekt en naar huis gaat. Nu heeft u uw vakantie pakket afgerond. De verzekering kan niet instaan voor uw plezier op vakantie. Dat is een subjectief gegeven.

ro
door ronny530 - Oct 19, 2022 om 13:57
2789 Antwoorden / 41 Vragen

Heeft u de reisverzekering direct na de val op de hoogte gesteld want dat dient u wel te doen. Als u dat gedaan heeft dan had u de vakantie gezien de aard van het letsel vroegtijdig af kunnen breken en was u over die niet genoten vakantiedagen gecompenseerd maar als u er voor gekozen heeft om de vakantie af te maken dan heeft u geen recht op compensatie. Mocht het zo zijn dat u pas na de vakantie een aanvraag heeft ingedient dan kunt u voor het gederfde vakantieplezier geen schadevergoeding eisen want inderdaad vakantieplezier is een breed begrip. Uit coulance krijgt u een aanbod van 150 euro en als u daarmee akkoord gaat is de kwestie afgedaan. U kunt het op de spits drijven door het aanbod af te wijzen en gerechtelijke stappen ondernemen maar hoe groot is de kans dat u gaat winnen want u dient wel te bewijzen dat u vanwege het opgelopen letsel uw hotelkamer niet uit bent geweest.